Gå til innhold

Hvordan friske opp fada plastik?

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Trur cluet med å holde svart plastikk svart er å bruke sånne midler regelmessing fra den er er ny. Noen typer har jo noe anti-UV-greier i seg som skal gjøre at plasten holder fargen bedre..

Men jo; regelmessig back-to-black er tingen..!

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok mange tips her ja!

Jeg tror faktisk jeg har en slik flaske med polytrol stående, får teste det en dag, var noe fadern brukte på campingvogna tror jeg..

Hvis man skal bruke varmepistol så må man vell av med listene, gidder ikke å smelte lakken rundt omkring:)

Så Autoglym skal være bra? Fungerer det noe bedre enn fks. Armor All & Turtle Wax Bumper shine eller hva det nå heter? Har nemlig prøvd begge de to og det var uten suksess..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym Bumpercare er sjefsmiddel... Men hvis ikke det hjelper kan du bruke bremsevæske...da må du bruke lite, ikke få det på lakken og tørke det rimelig kjapt av igjen...

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

hjelper deg fint lite. det kommer bare tilbake igjen.... LAKKER DET!!!!

ikke glem at sola fader ut plastikken.. samma f. hvor mye du polerer og pynter med glans.

samma f hvor mye du åpner kjeften er det ingen som gidder å høre.....

rart det der......

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by K-JetronicGTi

samma f hvor mye du åpner kjeften er det ingen som gidder å høre.....

rart det der......

Dette innlegget kunne du spart deg for JetronicGTi..

Jeg kan være enig med deg i at Tape-R lager litt mer oppstyr enn det han trenger, men han er nå sånn..

Jeg har flere ganger sett at han kan mye rart, og at han kommer med gode tips på sin egen (og kanskje litt sære) måte.

Du ser jo hvordan bilen hans er, og det er ikke lett å komme så langt uten å kunne noe (ihvertfall når du gjør det meste selv)..

Bare ignorer crap'et og hør på gode råd fra ham..

Tape-R: maling på gammel og brukt plast har lett for å flasse rimelig fort.. Plasten trekker til seg oljestoff som kommer fra asfalten, noe som gjør det vanskelig å få lakken til å feste seg. Det er derfor jeg ikke har gjort dette.. Var en flink lakkerer som sa det. Stoler virkelig på fagkunnskapene hans, for si det sånn. Han vet hva han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

Dette innlegget kunne du spart deg for JetronicGTi..

Jeg kan være enig med deg i at Tape-R lager litt mer oppstyr enn det han trenger, men han er nå sånn..

Ja, jeg vet jeg kunne spart meg det....

Men den fyren der irriterer meg så inni helvette av og til!:fuckme2:

Smak og bekag er noe han ikke fatter, og han må da for faen

skjønne at når noen spør hvordan man fixer fada plastik så er de

ute etter den coole, shiny plast-looken, ellers ville de ha lakka

plasten for leeeenge siden!

Faenmeg helt påtryne å komme med "lakk det!" som svar på et

slikt spørsmål!!

men skal prøve å roe meg litt mer ned neste gang kanskje :rolleyes:

han kan vel ikke noe for det eller noe sånt....

man skal ikke mobbe sånne har jeg hørt.

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Hjelper fint lite. Lakken bare flasser av etterhvert.

grunnen til at det flasser av er fordi det er noe som heiter plastgrunning :D som man sprøyter på som det første strøket før man lakker den, og hvorfor ikke bare lakke den i plastik farge ? er fult muleg... lever inn lister og annen plast til eit lakkverksted og si at du vil ha det LAKERT i samme farge... slik at det ikke falmer osv... så skal dem høre til å kunne fixe biffen :) lakkerte nettop svarte plasten på en fanger på arbeid... så ikke forskjeld på de lakerte og plasten...

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider