Gå til innhold

Dere andre med V8

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nysjerring som vanlig og derfor lurer på hva dere andre på v8 forumet her har på bilen.... da tenker jeg alt dekk, motor, invending, utvendig osv......ælt....

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..Jeg har en -73 AMC Hornet Hatcback, foreløpig primer grå.(skal bli rød)

Den har 7,5- 17" Rial 2-delte felger med 235/45 nokian dekk.

Senket med 2" senke-blokker bak og bosch senk foran.

Minimalt med interiør(svart) slipt og malt gulv inni silkematt svart lakkert alt inni med svart interiør lakk. mangler forseter foreløpig(blir enten rallystoler eller no recaro greier)

B&M megashifter, 5" autometer turteller med shiftlight, autometer mek. oljetrykkmåler og bensintrykk måler og autometer voltmeter.

Nedfellt fuelcell baki. sub-frame connectors, nye foringer over allt i understell

Preppa TF 727 kasse. Sperre aksling med 3.54 utveksling.

Motoren er en +030 360 med smidde TRW lavkomp stempler, edelbrock torker innsug borret for 8 dyser og 80mm BBK spjeldhus, porta topper, sintere kam, ARP rådebolter osv. skal montere ett hjemmelaget turbo oppsett på den når jeg får fingeren ut av ræva. Helt nytt bensin system som er en "tanke"overkill- Magna fuel pro-star efi pumpe, aeromotive forfilter-bensintrykk regulator og Y-block, AN 10 føde rør/stålomspunnede slanger og AN 8 retur med kjøler. bare fittings i bensinsystem. Vann kjølt intercooler. komplett MSD tenning-billet fordeler-digital 6+ box-blaster2 coil.

 

Håper på å få kjørt i høst hvis jeg får i gang innsprut styreenheten.

Prosjektet har tatt tid siden jeg er litt lat og ikke har overflod med spenn....

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, får kanskje starte med Camaron:

 

1986 Camaro IROC-Z Cabriolet

Interiør:

Neutral for/bak-seter fra 1997 TransAm

Spesialbestilt 1AA Teppe/Matter i matchende Neutral farge

Interiør detaljer lakkert i GM's Pewter

MacEwen Motorsports hvite instrument overlegg

 

Eksteriør:

Rød

American SportsCar Design's bolt-on "SS" glassfiberpanser

Ny original sort canvas cab fra McLaren

 

Dekk/felger/understell:

American Racing Torque Trust II felger i 17x9,5* rundt om

GoodYear Eagle F1 i 275/40x17" rundt om

PST Polyeurethan foringer

Jamex 1,5" Senkesett

KYB dempere

Edelbrock trailingarms bak

Lakewood justerbart panhardstag

BMR Tårnstag

* Corvette C5 Z06 front bremser er i posten

 

Motor:

305TPI m/følgende oppgraderinger:

CompCam kam/løftere/register

World Products S/R Torquer topper

Rullevipper

SLP Runners

Porta plenum

Portmatcha plenum og innsug til de større runners'ene

Justerbar bensintrykksregulator

Rail-montert bensintrykksmåler

Edelbrock RPM Headers + Y-pipe

Edelbrock Catback eksosanlegg

Airfoil

Porta MAF

K&N filtre

Fjerna luftfilterboksene for free flow

* Edelbrock polerte Elite toppdeksel + håndpolert plenum og runners

 

Gear:

Helt original TH700R4

 

 

 

 

 

 

1995 Chevrolet Tahoe Sport

Interiør:

Helt originalt grått velour. Foreløpig 3 seter, men neste år kan baksetene slås opp.

 

Eksteriør:

Sort blank med alle chrome detaljer "blacked out" (en del av Sport pakken)

Hvite hjørne og skjerm blinklys

Klare APC Park/blinklys foran

APC linselys nærlys/klare langlys

GrillCraft mesh grill

Ryggelys omgjort til blinklys - så ingen stygge ekstralys bak

 

Dekk/felger:

American Racing "Atlas" felger i 8x15* og 10x15"

Regul AP Trailblazer i 265/75x15

* Dekk/felg kombinasjonen er ikke akkurat ønskedrømmen - men vil bli byttet ut mot bedre alternativ etterhvert!!

 

Motor:

350TBI

Gibson rustfri cat-back eksos

Gibson rustfrie headers (disse er ikke montert ennå, men ligger i bilen!)

K&N filter

 

Gear:

4L60E

 

 

 

Mulig jeg har glemt noe småtteri, men tror det er det meste!

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 Pontiac Trans AM:

 

Motor: Er vell bare å sjekke tidligere poster. Eneste opdateringnene siden sist er edelbrock 800cfm gasser og Crane HI-6 CD teningsanlegg.

 

Resten av driverket består av en prepet th400 samt en sperret 10bolt med 241:1 utveksling. Ligger nå en speret 10 bolt med 3,08:1 utveksling og skivebremes i garasjen som skal på bilen.

 

Felger "8" Shelby Serpentin, dekk: 255/55/15, 265/50/15

 

Eksosanlegget er bygd for en 1974 modell, pga at da var det dobelt anlegg. Helt orginale spesifikasjoner 2,5 toms med orginal tverstilt potte bak. Har eksos haler bak som peker ned i bakken, det var ekstra utstyr da, men ser tøft ut. (syns jeg da). Eksosanleget er alt for lite til bilen nå, men høres ganske tøft ut når en trimet 455 skal presse eksosen ut av suge rørene.

 

 

Resten av bilen er så si helt orginal fra 1975, med untak av fargen og rusta.

 

Jeg antar at verdien på bilen er ca 3000kr viss jeg tar ut motor og girkasse. Ilustrer kanskje litt hvor jævli den ser ut.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Jeg antar at verdien på bilen er ca 3000kr viss jeg tar ut motor og girkasse. Ilustrer kanskje litt hvor jævli den ser ut.

 

Noen fine bilder?

Ta ut motor og gir og selg den til meg for 3000 da?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1971 Mustang Mach-1 med 429 Cobra Jet Ram Air motor med originalt 420 hestekrefter- En av 218 stk. Girkasse: 4 trinns manuell Close ratio med Hurst Shifter. (2.32:1)

Bakaksel: 9" Traction-Lok differential. 3.00:1 utveksling

Denne skal jeg demontere i molekyler og original restaureres.

Mer info her: http://www.mustang-megasite.com/my429.htm

 

1973 Mustang Mach-1 : Hemmelig info..Kid-A vet

http://www.moldestuket.com/min.html

 

1974 Pontiac Firebird Formula Sport Coupe

Motor: Nytrimmet og overhalt 400 CID

Kam: Crane Cams Energizer 284 H12

Innsug: Edelbrock Hi Performer Pontiac

Forgasser: Edelbrock

Forgasser Forhøyer: MR Gasket Co

Girkasse: Turbo Hydra-Matic 250 automat. (81` modell eller nyere)

Bakaksel: 10'" med Sperre

Dørkmatter: NOS Racing Series

Ratt: APC med APC monteringskit.

Brannslukningsapparat: APC

Felger: 15" American Racing

Original med: 350 4bbl og automat.

http://www.moldestuket.com/74transam.htm

Snart ferdig. Selges når den er ferdig

 

Har også 79 Mustang Hatchback Ghia men den har ikke V8

Selges grisebillig for 8 lapper. Interessert: Send PM

 

Har også 80 Pontiac Phoenix...heller ikke denne har V8

 

Har 75 Camaro til torsdag..selges/solgt.

 

65 Mustang Fastback Karrosseri

 

+ diverse

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1996 Chevrolet Impala SS, kom original med 350 LT1 motor + 4L60E automat samt 255/50-17 på 8,5" felger.

Farge = BBB (Bad to the Bone Black alternativt Big, Black and Beautiful....)

 

Mods motor & drivverk fra front till bakende:

- "First base & Homeplate delete", erstattet med "raka rör" og K&N filter (backyard engineering).

- Airfoil.

- MSD Digital 6 tenning.

- Nitrous Express System.

- FLP headers med 3" collectors.

- Catco race katalysatorer.

- Dynamax 2,5" eksos.

- PCM oppgraderinger fra Ed Wright.

- TCI Converter med 2400 stall.

- Dynotech's 3/4" forlenga aluminium mellomaksel.

- 3,73 utveksling (orig = 3,08.....).

+ litt småtriks.

 

Understell:

- Intrax senkefjærer rundt om.

- BMR's 3/4" forlenga justerbare övre kontrollarmer bak.

- BMR's 3/4" forlenga nedre kontrollarmer bak.

- 2.gen F-Body krengningshemmer fram.

- Herb Adams krengningshemmer bak.

- Originale 8,5 x 17 felger med Brigdestone Potenza RE730 i originaldim = 255/50-17.

- Hoosier slicks for 402m....

 

 

Håper på bra vær Right On-helga på Gardermoen i September....joda, det går an å kjöre 1/4 mila med biler som veier 2 tonn :D

'96 Chevy Impala SS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1934 Ford ramme m/Roadster karosseri med litt små endringer:

Torpedovegg flyttet bakover 10cm.

Cad 59 baklys.

Dørene bygget om med sentrallås, vinduer (Roadster har orginalt ikke sidevinduer) og el heiser.

Regner med å bli ferdig med avsluttende tinnsparkling i løpet av våren. Da begynner alvoret med ramme, motor, drivverk osv.

Jaguar bakaksel er innkjøpt allerede.

Har hjemmeside med bilder og omtale av byggingen:

http://home.online.no/~staalgi/index.cfm

 

Dagligbilen er en 95 mod Chevrolet Astro, men den har jo V6, volumet er jo brukbart (4,3L).

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hot rod....

vil bare si at du hadde en meget bra side....

prosjektet ser helt genialt ut, men.....

 

se til å finne fram vinkelsliperen å få hogd vekk de 59 caddy lysene.....

 

det er grunn nok til at den bilen alltid vil få tillegget "svenskestuk" vis du ikke fjerner de...

 

Bare min lille mening....:D

 

Men lykke til.....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mener noe om de lysa. Enten liker de det, eller så liker de det ikke. Lysa vil forblir der de er inntil videre. Kan alltids flytte de senere hvis jeg ikke liker plasseringen.

 

Takker for innspillet, men hvor hadde gleden med å bygge en slik bil blitt av dersom jeg skulle tatt for mye hensyn til andres meninger?

 

La meg si det slik: Dersom jeg skulle hørt på det "alle" mener ville bilen blitt slik:

-Matt grunningsfarge.

-V8 sideblåser.

-Smale dekk.

-Stive aksler.

-Tilnærmet original innredning og originale lys. tank, panser/-sider, mm

-Original grill i stål.

Blant annet.

 

Dette ville vært en bil til omtrent dobbel pris og halvparten så mye hkr med veigrep som en svett brunost ift hva jeg bygger. I tillegg ville den sett ut som alle andre retro-byggene som putrer rundt nå for tiden.

Det tilsier ikke at det jeg bygger blir et avansert vidunder, men det sier mye om hvor mye penger mange bruker idag for å få en "rett" rod, men en dårlig bil.

 

Forøvrig blir stuket på bilen lavt også i rumpa. Da vil ikke lysene "stikke ut og opp" som de gjør med samme plassering på en bil som kjører med snørra i asfalten.

 

Men en ting skal jeg gi deg rett i: Å skille seg litt ut med bilen er en ting, men gjør man for mange rare sprell med en og samme bil ender man opp med ei kjerre ingen liker unntatt byggeren og det er jo ikke noe gøy.

Det finnes eksempler på dette. Gidder ikke å henge ut noen, for det er tøft at de prøver. Men jeg har selv sett velbygde og sikkert vel fungerende biler, men med et stuk som etter de aller flestes smak er....:eek:

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caddy 59 er alldrig feil :-)

 

Naturligtvis er det triveligt med erkjennelse fra likemen men det som teller er når jentene vinker til deg når du kjører forbi :-)

 

(jepp det HAR skjedd meg.....:-)

 

Selv blir jeg trett av å lese Wheels og Amcar......samme stuk side opp og side ned Fantasiløst. Tøffeste på lenge var opel:en med volvomotor i siste Bilsport.

 

Selv skulle jeg ville ha Sabbstoler i pikkisen......men da blir jeg mobbet til og med av sønnen...............

 

Gjør det du liker best. Gleder meg til å se prosjektet ditt ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestemt meg helt ennå. Høyresida er fortsatt urørt.

Kanskje "gir jeg etter" og flytter lykta ned en halvmeter. Må grunne litt på det.

 

Jeg har vært i lignende diskusjoner inne på denne siden tidligere. (NB! Diskusjoner om slikt er gøy, IKKE negativt.)

Da drømte jeg om en BMW M5 V8 eller en AMG-tunet Mercedes ditto i rodden dersom penger ikke hadde vært noe tema. Ikke mange som var enige i det, men jeg tipper en slik rod hadde gjort det like skarpt som mange med større amcar-åttere på stripa.

 

Et paradoks er det også at det virker som om ikke-amerikanske rod-miljøer er mye mer konservative og "smale" enn de amerikanske miljøene. Man skal liksom være BEDRE enn fasiten.

 

Så en skikkelig tøff rod engang i et amerikansk blad. Den hadde Lexus V8! Hadde man møtt opp på et norsk rod-treff med noe slikt vedder jeg mye på at man hadde fått høre endel "Toyota-rod" og lignende uttrykk. Ikke ondsinnet, mobbing, men likevel med en kjerne av sannhet som man sier.

 

Saab stoler er etter min mening det beste man får dersom man ikke vil betale det hvite ut av øya. Saab 900/93 hadde svært gode stoler allerede for 10-15 år siden. Kommer man over en 10 år gammel Saab med ikke altfor høy km stand på skroten får man gode stoler for en billig penge.

 

Har du forresten sjekket hvordan understellet er på de stolene? Ser ikke bort ifra at det havner etpar slike i rodden, men da må de senkes noe for når de står inni Saab'en er de temmelig høye.

 

Akkurat nå holder jeg forresten på å sette el.vindusheiser og dørlåser med sentrallås i rodden. Tør nesten ikke å si hvor de kommer fra.....Suzuki Balerno:rolleyes:

Kom over en temmelig ny en på skroten som hadde skade utenpå begge sidedørene bak. Derfor fikk jeg de billig. Trodde det ble vanskelig å rette ut skinna som vinduet henger på (Balerno'en har jo buede sidevinduer, mens rodden har flate) men det gikk som snus det! litt forsiktig lirking og bøying i skrusikka. sikte langs vateret og litt etter litt ble den helt rett. Skal oppdatere hjemmesida når alt er på plass.

 

Ellers håper jeg å begynne med tinnsparkling i løpet av etåpar måneder og fullføre den sparklingen innen utgangen av året. Så har jeg etterjulsvinteren på div div småpjusk (bl.a må gulvet bak bygges om etter at jeg fant ut at jeg ville ha Jaguar bakaksel).

 

I så fall er jeg klar for chassi'et fra neste høst. Hvis vi sier ett år på chassiet og ett år med dilldall etter at chassis og karosseri er klart så er den ferdig om tre år fra nå.

 

Og de jeg fortsatt ikke har pratet/skrevet hull i hodet på: Ha en fortreffelig onsdags kveld!

:D

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe vondt ment med det jeg skrev, bare viftet med det røde flagget litt, så du fikk litt å tenke på, for jeg her mine meninger om at skal en først bruke masse tid og penger på ett prosjekt, så bør man faktisk tenke på hva bilskrotet er vært i kroner når man er ferdig.

 

Har selv gitt opp ett slikt prosjekt, der jeg ikke viste hvordan utfallet ville bli.

 

måtte ha brukt like mye tid og kroner på den som på en rod, men den pick-upen kunne ha blitt verdsatt til 50 t, eller 500t i usa, jeg valgte å glømme hele prosjektet....

 

Her også bestandig brukt deler fra alt mulig for å få ting slik jeg eller kundene vil ha det, det er jo noe av morroa ,det å leite å finne løsninger, men må ta fram rød flagget igjen å skrike meg hes til alle de som skal vikelik være sære å finne opp hjulet en gang til....

 

de fleste av disse petter-smartene forblir ved bilen i garagen, å finner på nye kompliserte løsninger dagen lang.....:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår