Gå til innhold

Dere andre med V8

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har du sett den svenske "Glowing coupe" (eller noe sånt)

rød/gull metallic 32 Coupe uten panser, 60-talls stuk tak choppet og med mye mer cannelig av karosseriet foran enn bak på karosseriet. Ser ut som den skal til å tippe forover hele tiden. Den har også cad 59 baklys.

Den bilen liker jeg IKKE. Der er lysa med på å heve den enda mer bak fordi de står skrått bak og opp. De er også mye mer dominerende, da de ikke er senket inn i karosseriet.

 

Jeg mener plasseringen av mine lys vil bli mye mer diskre. De er frenchet så langt inn at de ikke står over karosseriets linje hverken når du ser bilen fra siden eller bakfra. I tillegg peker de rett bakover. De går faktisk helt parallelt med falsen langs karosserisiden (før den svinger ned mot baken).

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det er viktig å IKKE tenke på hva "bilskrotet" er vært i kroner og øre når man er ferdig. Økonomisk sett er slike prosjekter nesten alltid bare tull.

Men det er viktig å velge riktige deler slik at det ikke blir unødvendig dyrt å at ting fungerer.

De få bilprosjekter jeg har gjort har ikke vart store men alikavell har det fort blit 70-80.000. Økonomisk sett har alle vart en katastrofe men jeg har hatt det morro! Å jeg angrer ikke et sekund!!!!!

100.000 kan synes mye men hvis man sprer det ut over en del år er det ikke mye, en pakke røyk per dag kanskje .-) (jeg røyker ikke!).

 

For meg er hobbybilen en hobby ikke en investering, men selfølgelig kan man mene noe annet.....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje Bead Lock mente verdi ved videre salg. Og det er jeg enig med han i.

 

Uansett økonomisk katastrofe eller ikke kan en hotrod bli nesten u-selgelig dersom den er bygget om "feil". Ingen liker den unntatt eieren/byggeren. Arbeidet kan være bra som bare det. Ser det dumt/feil ut vil ingen ha den.

En tilsvarende hotorod kan selges for f.eks 250.000 fordi den er bygget slik de fleste mener er hotrod skal se ut.

 

Selv om heller ikke bilen til 250.000 er en økonomsk suksess hvis man regner timebetaling til byggeren, er det en viss forskjell på 250.000 og ingenting.

 

Men tilbake til baklysene mine: Tviler på at et slik lite triks har allverdens betydning for annenhåndsverdien. Da snakker vi om biler med totalt feil stuk, fullstendig corny panser+skjermer, håpløs ukurant motor osv.

 

Om baklysene likevel skulle vise seg å ha den virkningen, og jeg i tillegg ville selge bilen, bygger jeg de om igjen. Jeg har platebiten som er skjært ut og det er en enkel sak å putte den på plass igjen.

 

I mellomtiden gjør jeg som deg: bygger bil og har det gøy!:D

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg mente og, videresalg.

Men jeg har enda tilgodo å starte med et prosjekt med tanke på å selge.

Alle mine (få) prosjekter skulle aldrig selges (man alle er solgt).

Det har alldrig vart vanskelig å selge men jeg har alltid tappt penger.

Når jeg kjøper på meg noe eller lakkerer regner jeg med et tap på 50% allt annet er en gledelig overaskelse. Det pleier å holde med 50% :-)

 

Sjansen for å bygge feil må jo være stor når noen synes at en caddy 59 baklys ødelegger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var tanken min var at når du bygge så burde folk tenke litt mere over

- hva de vill ha?

- hvorfor de vil ha det?

- hva skal det koste?

- hvor kommer budsjette til å sprekke?

- hvem skal gjøre jobben?

- hvor stor motor?

- lønsomt å kjøpe BB framfor å legge alt i SB?

- hjul

- girkasse

 

Å ikke minst er det så lurt å gjøre dette med en ukurant bil......

 

for engang så må desverre han som mest hardnakket påstår at det økonomiske ikke betyr noe inndrømme at de ville gjerne hatt igjen pengene sine og litt til når de selger.....:D

 

Jada, har sett coupeen, men den har jo sitt eget stuk hele bilen ...

og bygd ganske tidlig, å da ville de jo bare ha det sånn....histore kalle man vist det.....:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt har vel sin sjarm, kanskje.

 

Men jeg synes dette med "tidstypiske" hotrods og moteretninger har tatt helt overhånd:

"Skal du bygge i 30/40/50/60/70/80-talls stil?"

"Du må ikke gjøre slik og sånn på en 60-talls rod."

"Du må ikke ha uavhengig forhjulsoppheng på en low tech rod"

"Cad 59 baklys passer bare på en 60-talls rod."

"Skal du ha uavhengig i alle hjørner må du ha Corvette eller Heidt's til kr 40.000 pr hjørne."

osv osv.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår