Gå til innhold

200sx OGN inviterer til kjørekurs på våler 23 august!

Ranger emnet


henningl

Anbefalte innlegg

Styret i Nissan 200SX Owners Group Norway har gleden av å invitere til kjørekurs på Våler den 23. august.

 

 

Mandag 23. august har vi Vålerbanen til vår disposisjon fra klokken 1700-2100 (teori starter klokken 1600). Denne dagen er det 100 DB grense, hvilket betyr at de fleste bør komme igjennom.

 

Opplegget blir som sist, med en time teori / innledning først, så litt kjøreøvelser med instruktører, før vi får fri tilgang til banen resten av tiden. På frikjøringen vil instruktørene være tilgjengelig om man ønsker å ha dem med i bilen når man kjører.

 

Pga konsesjonstullball om støy og kjøring på bane, er det svindyrt å leie banen OG dette er antakligvis vår SISTE mulighet til å kjøre på Vålerbanen i år (med 100 DB)

Prisen for banekjøring blir 550,- for betalende medlemmer av 200sx OGN, og 650,- for andre.

 

Påmelding til banekjøring skjer til denne mailadressen: paamelding@200sx-ogn.org

Betaling (550,-/650,- kroner) til følgende konto: 7435.05.10455

 

Det er satt et tak på antall deltagere som vanlig , til ca 30stk. Så førstemann til mølla, eller tastaturet. Påmeldinger blir ikke registrert før vi ser at betalingen er gjort. Liste over påmeldte vil komme på http://www.200sx-ogn.org snart.

 

Oppmøte / teori er klokken 16.

 

http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?t=7283

 

Hilsen Styret i 200sx OGN

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit å komme med bil som bare har vognlisens. Vi henta nettopp bilen i Sverige, den hadde svenske skilter og svensk vognlisens, den har ikke norske skilter enda men norsk vognlisens.

 

Kanskje du kan legge ut et tlf nr man kan ringe hvis man har spm om arrangementet?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

oj, årets siste sjanse til å teste våler mao? hmmm skal man se om man ikke kan lure seg unna jobben litt a.

 

Da skal jeg se om jeg klarer å henge på deg med Bimmern :). Neida. vet at jeg får juling.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lord Gryphon

Er det igjen mange plasser?

 

Tilstrekkelig til at du kan bli med ;)

 

Sist fyllte vi opp ca en uke før dagen...

 

Vålerbanen er ei feiende flott bane, hvor det er synd at mulighetene er så begrenset for kjøring. Derfor tror jeg mange vil benytte muligheten - særlig med tanke på støygrensen denne dagen. Ellers er det 90 db, hvilket er klin umulig å komme under.

 

Bare så det er sagt, dette er ingen drift-day.

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er det siste mulighet til å melde seg på. Pga råtten påmelding hittil, ser vi oss nødt til å avlyse kjøringa med mindre det dukker opp noen påmeldinger innen i morra.

 

Det er nesten klin umulig å få til kjøring på Vålerbanen med 100DB grense, så det forundrer meg at ikke flere blir med nå som vi endelig har klart å få det til.

 

Som sikkert de fleste skjønner er Norsk Trafikksenter MYE strengere mht konsesjonsregler når det kommer til private kjørekurs/banekjøringer enn feks Rudskogen. I tillegg til at det koster skjorta (og buksa)

 

Så med denne oppslutningen ser det også mørkt ut for vårt videre engasjement i overskuelig fremtid for å få til kjøringer. Synd men sant.

Det virker som folk er mer interessert i å børne i gata og juge over åpne motorrom enn å bruke maskineriet skikkelig på bana. :rolleyes:

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen da folkens!

 

Jeg vet ikke om noen andre enn 200sx gutta som engang gidder å mase om å leie vålerbanen, så nå er det på tide å vise litt støtte ellers kommer vi ikke til å få kjørt noe der på årevis/noensinne (ser bort fra gatebil da jeg kan stå i kø på e6/e18 hver eneste dag hvis jeg vil, så trenger ikke reise så langt for det).

 

Hvis ingen melder seg på nå, kommer de ikke til å gidde å styre noe mer for å få til dette i fremtiden. Det ville vært synd for denne banen er rå.

 

Dette er også en perfekt måte for nybegynnere å bli kjent med kjerra på. Minimal risiko, nesten hele banen for seg selv og ikke noe idiot-kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Det overasker meg hvor få som egentlig gidder melde seg på.. med tanke på hvor mange klubber vi har invitert og hvor unik muligheten egentlig er..

 

-Rett etter ferien, mye og gjøre på jobben og vanskelig og få fri er vel hovedgrunnene til at ikke så mange stiller opp!!

 

En fra IDCN (impreza rx) ringte meg netopp og lurte på om jeg kunne denne dagen!! Han har visst veldig lyst til og kjøre denne dagen og ville ikke at det skulle bli avlyst..... Spurte tilogmed om jeg kunne ta med meg bestemora mi :D

Men det passer litt dårlig for meg, og bestemor skulle på møte i pansjonist-foreninga.....

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår