R666 Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Er det mye stress å bygge om gtr'n til rwd?? skal vel egentlig ikke være så mye dill da? eller?` Har bestemt meg for å komme til bunns med girkasseproblematikken, derfor vurderer jeg å bygge om til rwd for å se om kassa tåler noe mere da :D Hvis ikke skal jeg lete til jeg finner noe annet rart :) Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 girkasse problemet skal visst kunne løses hvis du kjøper forsterkningssett til kassa hos de som lager dette til cosworth (holder til i sverige) har hørt at den da skal tåle trang oppimot 300hk, og det burde holde i en liten mazda etter min mening:) hvis ikke så har du jo to andre alternativer. 1. bedre kasse til rundt 20k+ 2. en sinnsyk rally kasse til 300k;) Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Originally posted by Puff Er det mye stress å bygge om gtr'n til rwd?? skal vel egentlig ikke være så mye dill da? eller?` Har bestemt meg for å komme til bunns med girkasseproblematikken, derfor vurderer jeg å bygge om til rwd for å se om kassa tåler noe mere da :D Hvis ikke skal jeg lete til jeg finner noe annet rart :) Hei. For skuddsikker RWD løsning på 323, så snu motoren på langs og sett inn en grom RWD kasse. RWD med originalkasse er temmelig kokko med tanke på at kraften må snus 2 ganger. Når så du en bil med tverrstillt motor og RWD sist? Skal du komme til bunns i girkasse problemene på 323, må du kjøpe x-trac driverk, og kjøre med gamle dekk(glatte). Ellers kan man trimme masse, og satse på litt hjulspinn i starten. Faktisk noen som seriøst mener dette på engelske forumet. Jeg vet ikke, har ikke forsøkt. Fix-it som er nevnt (*-tror det er dem), kan man kjøpe. Koster mer enn 20 lapper, og er ikke uknuselig (har bevis i garasjen). De leverer drevene i hovedkassen, men ikke transfer. Og da er man like langt. Jeg personlig kommer langt med vedlikehold, og ett par temp-målere. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet August 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Har ikke sett biler med tverrstillt motor og rwd enda :) Er da vel en mulighet å bygge om til annen girkasse, har sett litt på forskjellige forum at de bygger om til evo kasse, høres litt dyrt ut men :D det er da et alternativ.... Noen som har gjort dette i Norge?? Må da være en rimeligere løsning en x-track, det er jo svindyrt!!! .....the search continues...... Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Hei. Kjenner en som gjør det. Det er flere grunner til at jeg mener dette ikke er helt lett: -Motoren må flyttes mye fremover for å få plass til kassen(ca 20 cm). Transfrekassen er mye større, og den blir liggende bak motoren. - Det blir veldig trangt forran, og ny radiator og intercooler må lages. - Det er ikke gratis med Evo kasse heller. - Den er ikke uknuselig. I mine øyne er det bare ikke verdt det. Han som bygger dette nå, har holdt på ett par år...:rolleyes: Hvis du skal ha en "killer" GT-R anbefaler jeg å kjøpe en Grp. A bil. Det er nok det billigste (minst dyre). Da får du driverk, motor og chassis på en gang. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet August 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Skal ha "killer" GT-R :D Hva med å sette evo motor i mazdan da? Samt girkasse, akslinger osv....Blir kanskje dyrt, men alt må jo vurderes. Må finne ut forskjellige løsninger, så vurdere hva som blir rimeligst og mest holdbart. Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mighty Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 fwd? kansje kassen til mazda 323f V6 passer? og kansje den tåler litt motor?:rolleyes: Siter -Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil -Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil *Mazda RX7 Type R 1993 (solgt) *Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert) *323 GT-X 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Pris på saker fra X-track og FixIt? Hvem selger evt. Nettside til FixIt? Teit å ha motor klar for over 300hk å kasse av plastelina. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg