Gå til innhold

Ombygging av GTR til rwd

Ranger emnet


R666

Anbefalte innlegg

Er det mye stress å bygge om gtr'n til rwd?? skal vel egentlig ikke være så mye dill da? eller?`

 

Har bestemt meg for å komme til bunns med girkasseproblematikken, derfor vurderer jeg å bygge om til rwd for å se om kassa tåler noe mere da :D

 

Hvis ikke skal jeg lete til jeg finner noe annet rart :)

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girkasse problemet skal visst kunne løses hvis du kjøper forsterkningssett til kassa hos de som lager dette til cosworth (holder til i sverige) har hørt at den da skal tåle trang oppimot 300hk, og det burde holde i en liten mazda etter min mening:) hvis ikke så har du jo to andre alternativer. 1. bedre kasse til rundt 20k+ 2. en sinnsyk rally kasse til 300k;)

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Puff

Er det mye stress å bygge om gtr'n til rwd?? skal vel egentlig ikke være så mye dill da? eller?`

 

Har bestemt meg for å komme til bunns med girkasseproblematikken, derfor vurderer jeg å bygge om til rwd for å se om kassa tåler noe mere da :D

 

Hvis ikke skal jeg lete til jeg finner noe annet rart :)

 

 

Hei.

 

For skuddsikker RWD løsning på 323, så snu motoren på langs og sett inn en grom RWD kasse.

 

RWD med originalkasse er temmelig kokko med tanke på at kraften må snus 2 ganger. Når så du en bil med tverrstillt motor og RWD sist?

 

Skal du komme til bunns i girkasse problemene på 323, må du kjøpe x-trac driverk, og kjøre med gamle dekk(glatte).

 

Ellers kan man trimme masse, og satse på litt hjulspinn i starten. Faktisk noen som seriøst mener dette på engelske forumet. Jeg vet ikke, har ikke forsøkt.

 

Fix-it som er nevnt (*-tror det er dem), kan man kjøpe. Koster mer enn 20 lapper, og er ikke uknuselig (har bevis i garasjen). De leverer drevene i hovedkassen, men ikke transfer. Og da er man like langt.

 

Jeg personlig kommer langt med vedlikehold, og ett par temp-målere.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett biler med tverrstillt motor og rwd enda :)

Er da vel en mulighet å bygge om til annen girkasse, har sett litt på forskjellige forum at de bygger om til evo kasse, høres litt dyrt ut men :D det er da et alternativ....

Noen som har gjort dette i Norge??

 

Må da være en rimeligere løsning en x-track, det er jo svindyrt!!!

 

.....the search continues......

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kjenner en som gjør det.

 

Det er flere grunner til at jeg mener dette ikke er helt lett:

 

-Motoren må flyttes mye fremover for å få plass til kassen(ca 20 cm). Transfrekassen er mye større, og den blir liggende bak motoren.

 

- Det blir veldig trangt forran, og ny radiator og intercooler må lages.

 

- Det er ikke gratis med Evo kasse heller.

 

- Den er ikke uknuselig.

 

I mine øyne er det bare ikke verdt det. Han som bygger dette nå, har holdt på ett par år...:rolleyes:

 

Hvis du skal ha en "killer" GT-R anbefaler jeg å kjøpe en Grp. A bil. Det er nok det billigste (minst dyre). Da får du driverk, motor og chassis på en gang.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår