Gå til innhold

Turteller innstalasjon.....???

Ranger emnet

parelius

Anbefalte innlegg

Turtelleren i bilen min har aldrig funket så lenge jeg har hatt bilen, men i dag ville jeg finne ut hva det kunne være.

Har litt problemer med og finne ut hvilke ledninger som skal hvor, så jeg håpet noen her kunne komme med litt hjelp

Legger ved noen bilder som dere kan se....

turteller1.jpg

turteller2.jpg

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer ikke å se hva som går hvor av de 3 ledningene som skal inn på baksida.. Men til sammen er det 4 ledninger?

Tipper det er

12v til belysning

12v minus til belysning

**

12v pluss til turteller

12 minus (fra coil) til turteller..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kun de 3 ledningene som er vist på bildet som gåt til turtelleren....

Er det noen måte og teste om den fungerer i det heletatt??

F.eks sette spenning på den....??!!

-Volvo 240 AT

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by millhouse

Du setter kabel fra coil på den ene stikkeren,den er rød og hvit hvis jeg ikke husker feil hvis du har 86+ modell. Den med 3 stk stikkere i ring er der du skal koble extra klokke v siden av instrumentet.Den 52 mm klokka,hvis du har de da..

Regnet med at den som står alene er til Coil, men den må vel ha + fra et sted??

Det finnes ikke noen kontakt der...

-Volvo 240 AT

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

Regnet med at den som står alene er til Coil, men den må vel ha + fra et sted??

Det finnes ikke noen kontakt der...

Da tar du en stk kabel(lang) med flat stikker i hver ende og setter på coilen (samme hvilken side) og stikker inn på den stikkeren som står alene.Men du MÅ montere den inn i speedoen og koble til ledningene.

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spoler ine i den, så hvis tidligere eier har rotet med ledningene til turtelleren slik som han rotet med alle andre ledninger så er ikke det noen umulighet!

-Volvo 240 AT

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kall den død enda..

Skaff deg 2stk ledninger drit i å gjør noe i dash`n, popp hooven,

koble den ene på minus på coil, den andre på pluss på batteri, så prøver du deg fram forskjellige steder bakpå turtelleren, dette mens motoren går...

Hvis du ikke orker å sette sammen igjen instrumentpanelet før du veit om den virker så kan du bruke denne testmetoden på hvilken som helst bil bare den har coil og batteri.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider