Gå til innhold

Turteller innstalasjon.....???

Ranger emnet


parelius

Anbefalte innlegg

Fikk omsider turtelleren til og fungere, men da kom neste problem...

Får ikke over 3000 omdr. på motoren før den begynner og smelle og bråke.

 

Så jeg har bestemt meg for at jeg gir faen i hele greia.

Hadde bare fått dårlig samvittighet når nåla er på det røde hele tiden. Best jeg ikke ser det.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså det er feil med motoren den vil ikke värve opp til 3000?

 

Juster tenninga di! løsne bolten som fordeleren er festet med (13mm) start motoren, og vri til den går pent, så kan du finjustere med ei tenningslampe..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. merkelig det da.. du bruker bae 2 ledninger? en 12v+ fra batteri eller en sikring som har strøm ved tenning og en som går til minus på batteri?

 

Hvis du bare har de to så skal ikke noe skje med tenninga di.

Med mindre det er en liten overledning et sted.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

kobler jeg ut turtelleren fungerer det bra...

 

kanskje du har koblet feil på jord og giver til turteller?

dvs. kanskje du har jordet turtelleren til coilens - og så tatt giver-signalet til jord?

 

Det ville vel (tror jeg) gjort at den vil ødelegge for stiften.

Når stiften åpner seg, skal nemmelig coilen miste jorden, som da gjør at den gir fra seg en sinnsyk spenning.

 

ergo. prøv å bytte om på jord og giver-signalet til turtelleren og prøv å start på nytt.

 

ps. Når du kobler opp turtelleren, tar du jord og strøm fra instrumentpanel-huset. Jeg fant skruer og tilkoblinger jeg kunne koble mitt instrument opp på.

 

Jeg kjører bare en ekstra kabel, som er giveren til turtelleren. Den kjører jeg til kondensatoren på fordeleren (med forgrenings-kabelsko (hann)). Har stripset den fast i gasswiren, som uansett svinger "Innom" fordeleren.

 

Jeg ville uansett ikke drevet å snudd på fordeleren før jeg hadde sjekket stiften min (åpningen), bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår