Gå til innhold

Bil til 18 åring

Ranger emnet

RX2002

Anbefalte innlegg

• Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tror jeg ville gått for en 240 jeg også...

Har hatt min i over 1 år nå, og drit fornøyd med bilen!

Noen grunner til å kjøpe 240:

- billige deler

- lett å skru på

- lett TILGJENGELIGE deler

- Solid

- sikker

- RWD, det eneste rette bonde

- du får en "go 40"

- Ingen tror du er homo, da 240'n er utrolig mandig :usa:

Og igjen RWD; herregud hvor kjedelig det er å kjøre FWD på vintern..Greit nok at du har håndbrekk, men det kan faan ikke sammenlignes med ekte bakhjulstrekk....

Den har kanskje ikke så mye "bling bling" faktor, men det er derimot god plass til å ha sex i baksetet...Det er da mye viktigere:hug:

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

Yoneck: hadde jeg hatt penger til det så hadde jeg gjordt det, men når jeg faen ikke har noen ekstra kroner å slenge inn på forsikring så er denne utveien lettest. lærling med 50kr timen er lite gøy.

Får kjøpe en billigere bil, da ... 50 kr. timen er mer enn jeg hadde da jeg gikk på skole :-)

Husk at når du er ferdig som lærlig, så kommer andre utgifter, så bilforsikring svir fortsatt selv om man har høyere lønn.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by k9v

Vel, du kan liksågodt ende opp med like mye problemer (hvis ikke mer) på en bil til 30-40 tusen kroner, mer også for den saks skyld. Kjøper du riktig "møkkabil" så unngår du problemer, eks. en gammel Corolla 1,3 til 5000 kroner. Dette er driftsikkre biler som går og går, og skulle det skje noe så finnes det lassevis av deler på høggeren.

Fordelen med en billig bil er at om noe dyrt ryker, så kan man bare kaste den. Er bilen dyrere gir det fort mer kronebry om det ryker noe.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for en gamlere Mazda 323.. ikke uten grunn at de er regna som en av de mest driftsikre biler. Har en 90-modell 1,6L som kun har gått 59K. Skaff deg en god og driftsikker (småsprek skader heller ikke) bil for så å evt. kjøpe ny eller style den bilen du har. Ingenting er som å se en bil bli forvanda fra en bestemorbil til en som ser skikkelig bra ut.

Hadde også jerskli løst på en Golf GTi med en gang jeg fikk lappen men fant ut at det kanskje var like greit å invistere i en bil som faktisk gikk stabilt i stedet for en bil som du stappe inn 10000 kr, et par tusen mil seinere. Noe som ofte er realiteten med disse typiske ungdomsbilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

Pent holdt, da ... Den er i hvertfall VAKKER i forhold til både golf og 240 som "alle" her skal ha.

NEI! den er ikke vakker i forhold til golf! Den er stygg i forhold til golf! og den er like stygg som en 240! eneste er at den er mer "hi-tec" innvendig! :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda Civic!!!!!!!!! :D

Den kan du hore opp til det ugjennkjennelige eller holde det rent og pent...Helt opp til deg og din smak, du finner ørtenhundre deler til disse ;)

Billig forsikring, billig i drift. En 1,5 liter går bra nok. Med forhjulsdrift får du ikke de store overraskelsene på vinterføre, men det kan du jo eventuellt vente med til du har kjørt noen vintre til ;)

Dessuten er det japse og det går og går og gåååår....!

Honda Accord 95-modell

Honda Civic 91-modell - solgt

Honda Civic Coupé 94-modell - solgt

Honda Civic 91-modell - vraket

autoboss.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen grunner til å IKKE kjøpe 240:

- Alle har det

- De er stygge

- De er rustne

- De er svenske

- De ser ut som murstein

- Det er harry

Kjøp deg heller noe annet. Alle som nettopp har fått lappen skal ha 240 fordi det er SÅÅÅÅ kult, spesielt med masse wunderbaum og STOR stereo som høres flere mil unna, og terningene og plysjinteriøret gjør den jo SÅ mye fetere, for ikke å glemme Torshov-potta som gir den masse hester ekstra!

Ja... det er SÅ kult!

Det finnes selvsagt unntak, så ingen må ta seg nær av det jeg sa.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider