Weiss Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Jeg er plaget med en dyrisk ettertenning på golfen min med 2E2 forgasser. Etter å ha søkt på dette forumet ser jeg at mange andre har samme problemet med samme forgasser. Jeg har lest at ettertenningen kan skyldes vakuumklokken som styrer gasspjeldet i forgasseren. Er det noen som kan forklare litt nærmere om denne vakuumklokken og ettertenning. Jeg tenker da på hvordan man kan bli kvitt dette problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Originally posted by Weiss Jeg er plaget med en dyrisk ettertenning på golfen min med 2E2 forgasser. Etter å ha søkt på dette forumet ser jeg at mange andre har samme problemet med samme forgasser. Jeg har lest at ettertenningen kan skyldes vakuumklokken som styrer gasspjeldet i forgasseren. Er det noen som kan forklare litt nærmere om denne vakuumklokken og ettertenning. Jeg tenker da på hvordan man kan bli kvitt dette problemet. heisann sveisann.. 2e2 er ikke no tøft når det tuller nei. uansett.. to "tips" det ettertennings problemet ditt.. det er en skrue nederst på spjeldet.. ei stund sia e har mekka på gassern nå men har 2 liggendes så kan sikkert ta bilde og forklare, uansett er det bare og vri denne "skruen" med ei tang så det lukker et spjeld når du slår av bilen.. hmm ja hørtes litt dumt ut men det funker. uansett... intill du får fixa problemet så kan du gjøre som jeg har gjort.. bare slippe clutchen så slipper du problemet.. er ikke bra med etter tenning vet du.. vemund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Ettertenning på 2e2 forgassere skyldes oftes defekt voks termostat det er den som ligger foran på forgasseren med to vannslanger som går innpå den.. skrudd med to skruer Dette er da seff vist du ikke har vert å justert på tenninga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harbart Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Hadde store problemer med veldig høyt turtall og ettertenning i massevis på min Jetta 1,6 85 mod. Fikk tak i en brukt gasser og tok vokstermostaten fra denne og vips! Niks mer ettertenning, turtall så lavt at bilen rister, skal få justert tomgangen idag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.