Gå til innhold

fjerne katalysator

Ranger emnet


TiNy

Anbefalte innlegg

Originally posted by nitewlkr

Kapp opp katten ta ut innmaten og sett inn et rør inne i katten,da ser det ut som den er der ved en evt EU kontroll (de blir mistenksome dersom "boksen" ikke er der) også slipper du den "rare" lyden som noen nevnte her tidligere... legg selvsagt skjøten på oversiden slik at den ikke er synlig unnenifra så skal det nok gå greit

Tror gjerne de merker styggfort at det er noe som mangler når CO-verdien skyter i været v/2000 o/min på målingen. ;) Hvis man er heldig er de slurvete med målingen og glemmer og ruse motoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har forslag?

 

Leste en faq på gtiklubben.nu at å fjerne kat'en til og med kan føre til at du får MINDRE power?

 

Noen som vet om hele kits?

 

Er det ingen som har gjort noe slikt på en Golf III?

 

Håper noen har svar.:confused:

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 89` Pasasat GT med tilnærmet samme motor som deg (2.0 16v), og på min var det ingen problemer å fjerne katalysatoren. Om du får mere power eller ikke er vel et vanskelig spørsmål, en motor er jo avhengig av litt mottrykk i eksosen for å jobbe optimalt. Monterer du 3.5" eksos på en 1.4l motor vil du nok miste krefter, men jeg tror ikke det skal by på problemer på din bil. Større eksos = mere toppeffekt, gjerne i bytte mot litt bunndrag.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

93 mod eclipse, 2L 16v, har fått fjærnet kat og har nå 2,5" rør hele veien bortsett fra 2 små lyd dempere. 3,5" endestykke.

Har kanskje mista litt bundrag, men motoren reagere kjappere på gasspedalen...

 

Og så har man MASSE gorm lyd!

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvist du fjerner katta øker du hester men senker dreiemoment har jeg hørt

og at lamdasonden kan få problemer grunnet tempsenkning

har også hørt at både polisen og supperådet / biltilsynet kan ta skiltene på flekken grunnet at bilen ikke følger typegokjenning

plus noe jævelige bøter?

sier det jeg mener

mener det jeg sier

si din egen mening eller hold kjeft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med bøter er jeg litt usikker på , det hadde faktisk vært jævli greit om noen kunne greid ut om akkurat dette. Jeg kjører uten katalysator på mazdaen, og jeg har lite lyst å bruke mange tusen på en free-flow-sports-katalysator bare for å gjøre myndighetene tilfreds... :rolleyes:

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Virvar

hvist du fjerner katta øker du hester men senker dreiemoment har jeg hørt

og at lamdasonden kan få problemer grunnet tempsenkning

har også hørt at både polisen og supperådet / biltilsynet kan ta skiltene på flekken grunnet at bilen ikke følger typegokjenning

plus noe jævelige bøter?

 

Hvordan vet de at jeg kjører uten kat? Må vell bare vise bilen hos biltilsynet?

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt rykter om nytt utstyr som måler bilen med laser når du passerer den.

verksteder skal egentlig ikke la en bil uten kat bli gokjent

de kan miste bevilginga for eu kontrol.

katta er desvere et krav fra staten i hele verden som jeg vet de er strenge på i utlandet.

i nederland beslagleger de bilen for kontrol ved mistanke påstår de der nede.

og bilen din kan bli solgt fra staten bla for å kjøre alt for fort flere ganger .

noe å tenke på her iforhold.

sier det jeg mener

mener det jeg sier

si din egen mening eller hold kjeft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.. de kan miste bevildninga.. Nettopp derfor man bør lage det slik at det er enkelt å montere av og på, for da slipper man mest sannsynlig å ta det av og på.. ha gjerne org. katten i baklomma.. og være til stede når de godkjenner bilen...

 

grunnen til at de kan la den gå når det er lett å fixe, er jo at da kan du skru den av igjen ETTER godkjenninga..

dersom de sier at du må skru den på, så prøver du først å forklare at det er greit nok, men hvordan skal de vite at du ikke tar den av igjen borti gata her??

det kan de ikke være sikker på... da lurer du også på hvordan politiet eller biltilsynet kan vite at du ikke har byttet den ETTER godkjenninga...

det kan de ikke svare på...

da spør du jo hvorfor du da skal skru den på nå.. når den er av igjen om få minutter... og dersom du blir tatt, så hevder du at den er byttet ETTER godkjenning.... altså er de utenfor fare..

 

 

funker så fint så :)

 

det som derimot er farlig for dem er å godkjenne biler med feil som ikke kan ha oppstått nylig... og du blir stoppet i teknisk like etter kontrollen...

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

anbefalingen min er og få tak i en såkalt tom katalysator, den ser ut som en vanlig katalysator, med lambasonefeste å alt, men det ere raka rør igjennom, disse er svert enkle å bytte ut igjen til org. katalysator, og det er som silverboy sier, katalysatorbytte kunne ha sjedd etter godkjenninga, om du så bli stoppet 30min. etter eu kontrollen din kan de ikke nekte på dette. Er det ikke snakk om stor motor trenger det ikke å merkes på co målinga heller; spesielt ikke ved nye biler; da vi har testet dette litt på verkstedet som faren min er med å driver

 

ta bort dritten å ikke si det til noen; sett den på igjen før visninga så går det nok bra; tomme katalysatorer til vag har iallefall norsk bildelsenter

 

finnes helt sikkert andre som har også

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår