Gå til innhold

montering av turteller

sony606

Anbefalte innlegg

jeg skulle kjøpe eGTTurbo sitt instrument panel siden det var turteller og jeg ikke har det.

men så fant han ut at det er 3 kontakter bak på den, og var noen ledninger som gikk til bilen el-system.

noen som har vært borti å byttet fra analog klokke til turteller? eller må jeg bytte hele panelet? og er det lagt opp ledninger fra før?

instrument.jpg

der er bilde av instrument panelet, legg merke til de 3 pluggene nede til venstre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres merkelig ut med ekstra ledninger og shit..

Det eneste turtelleren gjør er jo å måle antall signaler fra coilen per minutt.

Det er jo sånn ettermonterte turtellere funker..men er det lkys i de og sånn må du jo ha strømkabel til de og da..

Jeg antar at det må være en ledning til coilen, en til - polen (???) og en til + polen..altså på batteriet.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmz. nå ble jeg veldig usikker på hva eGTTurbo mente, for jeg har også de 3 plugghullene, og de plugghullene jeg trodde han mente var ikke det, de var til pærene.

og jeg har alle de 3 ledningskontaktene, men om det vil funke vet jeg ikke.

eGTTurbo, er det disse 3 kontaktene du mente som jeg har merket?

instrument2.gif

for disse har jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. hvis du bruker et tynt stjerneskrujern så dytter du tallene et og et hakk til du ser på fremsiden av boksen at tallene står rett. FØR jeg knakk et hjul ble de feil og sto hulter til bulter men da fikset jeg det igjen. Var på det siste hjulet da en av de plastikkdingsa knakk...

Men var iallefall veldig gledelig at turtelleren funket! Mye penere enn den klokken

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupps.

men tror jeg har fikset det nå, btw, hadde du knekt av rekken med tannjul til den nederste kilometer tellern?

for dem telte 2 tall om gangen ;) men har byttet til det gamle speedometeret mitt, og stilt tallene. så tror det skal være i orden.

så nok om det :)

fikset lysene i det nå, hadde du tatt ut ett bakgrunns lys btw?

var et åpent hull, så tok en av de sokkelene fra det gamle panelet og puttet i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Har kun knekt et plasthjul på hovedtelleren.. det med lyset vet jeg ikke noe om siden jeg ikke er helt sikker på hvordan lys du mener, men hvem vet, kanskje jeg nappet det ut med et uhell. Isåfall kan jeg sjekke i delebilen og ettersende lyset om det trengs.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider