Gå til innhold

Mistet Lappen!!

Ranger emnet

Silverboy

Anbefalte innlegg

nei.. ikke jeg :)

Har en kamerat som ble målt til 123 i 80 sonen med laser her

om dagen.. Det var kveld. 4- felt motorvei og nedoverbakke,

med flere andre biler rundt.. Nå lurer har på hva mulighetene er for å kjøre sak på dette.. De kom trolig til å ta lappen for 6mnd, og det fixer han ikke, men 3 går til nød.. derfor vil han gjøre alt for å få til dette..

Dersom han krever å se bevis på at det faktisk var han som

faktisk ble målt til 123km/h.. hva har de da å vise til?

Noen tips om hva man bør gjøre for å skape "tvil" om

målingen? Noen som har hørt om eller vært borti no rundt lasermåling?

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

med flere andre biler rundt.. Nå lurer har på hva mulighetene er for å kjøre sak på dette.. De kom trolig til å ta lappen for 6mnd, og det fixer han ikke, men 3 går til nød.. derfor vil han gjøre alt for å få til dette..

hvor ble det målt? når håkon og vi ble målt sa de at siden det var 4 felter med fysisk vei skille mistet man ikke lappen før i 136 selvom det var 90 sone... kansje det er saken her?

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da men hva er grensa i 80 sone med 4 felt tro?

Vet at kl A motorvei mister du lappen i 131km/t og blir bura i 136km/t jeg hadde 130.09 i snitt kosta 5500,- kjappe det og en anmeldelse men jeg fikk da kjøre videre.

Første bud er sier de som vet og ikke godta på stedet si du kjørte saktere og stille hele saken i tvil fra første stund.

Videre sier de at be om bevis på at de målte deg og si at det var flere biler rundt deg i høyere fart og at du ikke kjørte så fort som de sier du gjorde

Takk for tipset om at de har begynt vårens laser show på ringen da får jeg roe ned min sedvanlige 100+ kjøring der :D :D

Ønsk han lykke til.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

jeg ble målt til 78 i 50 sone. mista lappen for 4 måneder. og 5000,- i bot. + ny oppkjøring.

jeg nekta på at dem skulle ta lappen å måtte i retten. skal si at dem har fått ned det meste i lovboka. han kan jo vente på å høre paragrafene bli lest opp. dem er ganske bestemte.

men hvis han har en gooood grunn til at han trenger lappen. i jobb eks...taxisjåfør så kan han sikkert få korta ned ventetia. jeg tapte med glans selv om jeg prøvde å juge på med at jeg var bruktbil importør å at jeg kom til å gå konkurs hvis jeg mista lappen i det hele tatt.

men det trodde dme ikke på. haha.

får håpe han har god grunn til å måtte ha lappen. thats it tror jeg.

å spørre etter bevis blir som å flytte julaften til 25 des. det skjer nok ikke. ble han målt med laser? da ble det skrevet ned på papiret som han skrev under på på stedet, som så blir sendt til saksbehandler/dommer, det måtte jeg, men å gå en sak mot politiet er nokså håpløst.

å kjøre sak etterpå koster vel kroner. hadde han nekta på stedet hadde det ikke kosta han noe. man har vel rett til å forklare seg eller no når man har skrevet under. er ikke sikker jeg. men han må uansett ha en god grunn skal han få kortet ned ventetia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg mista lappen, så skulle jeg egentli ha mista den i 6måner. men jeg skrev et brev å sa at jeg var avhengi av bil pga lang reisevei til jobb å skole osv.. da fikk jeg redusert tia ned til 4måner...... Tror d har litt med humøre til saksbehandleren å gjøre å, så d kan lønne seg å ringe til den som har saken å smiske som faen :)

lykke til

Scamp

mr2webring.jpg kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

tror nok Haakon har den rette saken her...

han har skrevet under på at han kjørte så fort...

Ja hvis han har skrivi under på det er det for seint da er det nok bare smisking som hjelper.

Lykke til

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider