Gå til innhold

Project lowrider

Ranger emnet


lars-frr

Anbefalte innlegg

  • Svar 408
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Har merket at motoren har begynnt å tikke litt nå. Vet jo at det er ganske vanlig på golf, men jeg liker det ikke. Men det kan virke som at den kun tikker når det er litt kaldt ute. Men hva kan det egentlig være symptomer på ? Byttet olje for 5000 km siden, så jeg skal uansett bytte olje snart(gjør det hver 5000) Mener å huske at jeg fyllte castrol del syntetisk forrige gangen. Hvilken olje annbefaler dere til neste gang jeg skal fylle ??

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tikker. Blir borte med ny olje. Funker best på helsyntetisk, men det kommer tilbake uansett.

 

Nå bruker jeg Valvoline. Funker fint, den.. Tror ikke valget av olje på en 90 hk har så veldig mye å si, egentlig.

 

Siden du er medlem av VACN får du rabatter på BilXtra Ullevål Stadion og Torshov Bilrekvisita. Husk det. Er en del å spare på det når man kjøper olje.

 

edit: Dæven a.. Ser ut som at jeg har meldt meg på i VM i korte setninger. Jeje. Det får duge. :P

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tikker. Blir borte med ny olje. Funker best på helsyntetisk, men det kommer tilbake uansett.

 

Nå bruker jeg Valvoline. Funker fint, den.. Tror ikke valget av olje på en 90 hk har så veldig mye å si, egentlig.

 

Siden du er medlem av VACN får du rabatter på BilXtra Ullevål Stadion og Torshov Bilrekvisita. Husk det. Er en del å spare på det når man kjøper olje.

 

edit: Dæven a.. Ser ut som at jeg har meldt meg på i VM i korte setninger. Jeje. Det får duge. :P

 

Hmm.. når jeg kjøpte kjærra mi (samme type som din - monopoint) så var det jaggu på tide å bytte olje! Skikkelig svart tjukk tjære kom ut av oljetappepluggen.

Begynte med pennzoil halvsyntetisk 10W-40. Bytta med det noen ganger også var det på med pennzoil 5W-40 Helsyntetisk performax olje.

Må jo inrømme at alt går bedre med fin olje.. :)

Merker forskjell fra mineral til delsyntetisk, men merka ikke mye fra halv til hel.

 

Blir spennende med elektrisk kompressor på børsa mi nå.. :) kjøpte i dag!

 

Flott prosjekt du har gående!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha .. Hyggelig med ros. .SElv om det går litt stille om dagen, er ikke sp lett når man er student. planen var å bli ferdig med bilen i sommer. Men når man har jobbet så mye som jeg har gjort i sommer ble det rett og slett ikke tid.. Men i vinter skal masse skje .. Gleder meg til å demontere :)

 

Har du samme motor som meg sier du ? Elektronisk kompreser evt ,, hvordan funker den ??

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du samme motor som meg sier du ? Elektronisk kompreser evt ,, hvordan funker den ??

 

Sier egentlig seg selv.. Elektrisk motor som bygger opp trykket i innsuget, ikke en som stjeler hester ved å bli lagt på viftereima..

Var bare en svart "dings" som man setter konfilteret på, og den andre enden inn i innsuget.. skal fortelle mer når jeg får den.. =) ellers kan du jo kikke på litt bilder: http://home.no.net/rolfelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul den golfen din !!

 

Men får du noe lyd ut av filteret ditt ?? jeg får minimalt .. Jeg har filteret mitt sånn som du ahdde det i begynnelse , får nesten ikke lyd.. Burde jeg kappe rørert kortere ?

 

Si i fra med en agang du får den kompressoren ! Hvor mye koster den ?

 

rent og digg motor rom forresten :) Midt skal også bli sånn

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul den golfen din !!

 

Men får du noe lyd ut av filteret ditt ?? jeg får minimalt .. Jeg har filteret mitt sånn som du ahdde det i begynnelse , får nesten ikke lyd.. Burde jeg kappe rørert kortere ?

 

rent og digg motor rom forresten :) Midt skal også bli sånn

 

Godt å høre.. hehe. jeg får en skikkelig grom lyd ut av filteret. er morro å klemme pedalen i bånn.

Skal få somla meg til å ta noen nye bilder. ser ikke helt sånn ut nå golfen. andre baklykter, panserforlenger og grovere gitter i fangeren.

Kompressoren kosta 2k. så får vi se om den er verdt det da..

hvor mye kosta bremseskivene dine forran? har lyst på sånne jeg å..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostet vel 1200 eller noe totalt .. Hsuker ikke helt. Hvorfor får ikek jeg slik grom lyd a !!! Irriterer meg. Er det luftfilreet som er dårlig ?? Fikk du like digg lyd før du kuttet røret ?? Kom med tips ?? Hva slags ekos har du ? 2 " ??

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostet vel 1200 eller noe totalt .. Hsuker ikke helt. Hvorfor får ikek jeg slik grom lyd a !!! Irriterer meg. Er det luftfilreet som er dårlig ?? Fikk du like digg lyd før du kuttet røret ?? Kom med tips ?? Hva slags ekos har du ? 2 " ??

 

Merkelig.. fikk jo mer lyd når jeg satt den rett på innsuget. For å være helt ærlig så husker jeg ikke helt. lenge siden jeg gjorde detta, men som sagt du vil nok få mer lyd ved å sette den rett på plastikken.

har foreløpig 2 " ja.. skal ha 2,5 og kansje ny eksosmanifold.

men den koster jo 3000?!?!?! hmm.. får bli en annen gang tenker jeg. :)

 

hvor kjøpte du de skivene? skal bestille med en gang om det var fra en nettside.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorsov Blirekvisita .. men kjøp slik at de blir ventilerte .. koster 500 mer eller noe.. Angerer på at jeg ikke gjorde det.. Skal prøve å kutte av rørert slik at jeg får mer lyd.. Ska si i fra om det funker

 

Trenger da vel ikke å kutte det??

Gummi røret er jo festa i plastikk innsuget med slageklemmer eller no...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier egentlig seg selv.. Elektrisk motor som bygger opp trykket i innsuget, ikke en som stjeler hester ved å bli lagt på viftereima..

Var bare en svart "dings" som man setter konfilteret på, og den andre enden inn i innsuget.. skal fortelle mer når jeg får den.. =) ellers kan du jo kikke på litt bilder: http://home.no.net/rolfelyn

 

All elektrisk kraft bilen din har kommer fra dynamoen, og den er drevet av motoren. Virkningsgraden blir vesentlig lavere ved indirekte drift som denne elektriske kompressoren din.

 

En annen ting, disse elektriske kompressorene/turboene leverer ikke nok trykk til å mate en motor, og viften fungerer dermed som en brems i innsugningsrøret.

 

Og du bør flytte/deksle konfilteret så det ikke suger varmluft.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår