Gå til innhold

Project lowrider

Ranger emnet


lars-frr

Anbefalte innlegg

  • Svar 408
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke kommet så langt ennå.. :) Har masse planer på lager.

Kompressoren skulle gi et trykk opp mot 2,1 psi.. ikke at det er mye, men det vil jo fort vise seg om det helper.

 

Bare så du vet det:

2.1 pounds per square inch = 0.144789903 bar

 

Vekta av selve enheten vil nok gjøre at bilen går saktere.

Tipper luftstrømmen blir bremset av "kompressoren" din. Som SpeedWeIl sa...

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sto å ventet på å vaske bilen her forleden da jeg oppdaget noe jeg ikke likte... Bilen hadde kanskje stått stille i 10 min, da jeg bare skulle ruse motoren litt. Tittet ut av vinduet for å sjekke at alt var som før da jeg merket at det kom litt blå røyk .... Det har det aldri gjort før. Ruste motoren et par ganger til, da kom det ingen ting. Fikk aldri den røyken ut av hodet så jeg og en venn dro inn i Sørkedalen, dette måtte jeg undersøke. Jeg lot han få kjøre bilen med inspirert kjøring, mens jeg sto å så på. Vi lot bilen stå i 5 min før jeg lot han få kjøre den. Han ga maks gass i alle gir. Null Røyk !! Da ble jeg ganske lettet :) Og tenkte ikke noe mer på det , engangs tilfelle :) Men så idag skulle jeg vaske bilen på samme stedet, måtte vente på at en skulle blir ferdig før jeg kunne vaske. Sto vel i 10 min, så kom jeg på hva som skjedde forrige gang. Ruste motoren litt og jaggu kom det litt blårøyk da også. Etter at jeg vasket bilen måtte dette undersøkes. Lot bilen stå stille en stund en gang til, ruste motoren maks og da kom det også litt røyk sigende ut. Det kommer ikke noe ved kjøring eller noe, er ikke som de polakk bilen som eser ut blå røyk. Det er bitte litt. Noe jeg ikke liker.

Vet at det er tegn på at motoren bruker Olje, noe som kan være resultat av slitte ventlitettniger osv. Men kan det være noe annet ?? Bilen parkeres om 2 uker. Ser vel neste ut som motoren skal få gjennom gå en liten overhaling da.

Er litt rart at det skulle komme røyk ut, motoren har bare gått 117 km.

 

Forslag ???

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto å ventet på å vaske

 

Merket det før jeg vasket som sagt.. Tror ikke det er sollys eller noe. Jo forskjell på normal røyk og ikke bra røyk... Tror jeg da hehe. Men har merket at motoren har brukt litt olje idet siste. Men har regnet med at det var pga en liten leksje ved toppakningen

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

God Jul

 

Har ikke skjedd stort med kjerra den siste tiden, så ikke tro at jeg har glemt bilen ;) En del interiør deler har blitt kjøpt inn fra ebay så det blir bra. Fikk meg Sparco stoler i går.. Det skal jo seff inn når våren nærmer seg, da fyker også baksetene ut. Ellers står bilen å fryser nå, har enda ikke funnet noen garasje, så hvis noen har noe i Oslo området så skrik ut. Planer for neste år er:

Lakk svart blank

Modda eksos ;)

G60 breddere

Div interiør

Sveiese litt mods

Sparco seff

9x16/9x14 ??

 

Pluss litt overhaling av motor

 

 

Slenger med noen sommer bilder jeg :

CIMG4862Large.jpg

CIMG4905Large.jpg

CIMG4906Large.jpg

CIMG4909Large.jpg

CIMG4942Large.jpg

 

Sparco ;)

CIMG5421Medium.jpg

 

 

Vinter suxz, bildet av my Rides

CIMG5300Large.jpgCIMG5302Large.jpg

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet Golf II!

Grei daily driver, den blå... Den som står på Peppez, altså? ;)

 

Jeg likte den hvite veldig, veldig, veldig godt! Jeg vet ikke om du burde lakke den sort, helt opp til deg, seff, men den hvite kledde den bilen så utrolig godt! Sveise litt mods, cleane litt da?

 

God Jul!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok enten svart blank eller noe slikt .. Sykt fett

 

Feb11006.sized.jpg

 

Likte nå den hvite, men den der... Den var digg! kiddie

Painte fangere og sånt og?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fangere og alt blir lakkert, men ikke motor rom da , der skal jeg bare vaske sæers mye mot våren for å få det pent. Startet den hvite golfen idag, gikk som ei klokke bortsett fra at det kan ikke ha vært nok frostvæske på den, for deler av vannet hadde frosset, og det er vel ikke bra.. Skal helle på mer i kveld for å satste på mildvær snart slik at jeg får kjørt den ordentlig..

 

Gleder meg så sykt til våren da stolene kommer inn, interiøret blir smooth og bilen blir lakkert.. Da skal jeg smile godt..

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fangere og alt blir lakkert, men ikke motor rom da , der skal jeg bare vaske sæers mye mot våren for å få det pent. Startet den hvite golfen idag, gikk som ei klokke bortsett fra at det kan ikke ha vært nok frostvæske på den, for deler av vannet hadde frosset, og det er vel ikke bra.. Skal helle på mer i kveld for å satste på mildvær snart slik at jeg får kjørt den ordentlig..

 

Gleder meg så sykt til våren da stolene kommer inn, interiøret blir smooth og bilen blir lakkert.. Da skal jeg smile godt..

 

Hehe. Hva av interiør skal gjøres, bortsett fra stoler? Det som er tøffere med lys farge, er dersom man lakkerer interiør- og motor-deler i bilens farge. Lyseblå er liksom mer synlig en sort/grå...

 

BTW, de stolene er vel racing-stoler, og ikke gate, er de ikke? Snakket med en på Gundersen, og han forklarte at race-stolene ikke var TUV godkjente i det hele tatt... Gatestolene er jo mye dyrere.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peil jeg ang stolene, de sa ikke noe om de var racing eller gategodkjente. Eneste de sa da mamma var å kjøpte de var at de var tryggere en vanlige stoler. Det likte jo mamma ;)

 

Interiørt blir det en del chrome kan man si, vet ikke om det passer med bøttestoler osv, men det vil tiden vise. Alt av lys innvendig skal byttes ut også. Mer sier jeg ikke ;)

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peil jeg ang stolene, de sa ikke noe om de var racing eller gategodkjente. Eneste de sa da mamma var å kjøpte de var at de var tryggere en vanlige stoler. Det likte jo mamma ;)

 

Interiørt blir det en del chrome kan man si, vet ikke om det passer med bøttestoler osv, men det vil tiden vise. Alt av lys innvendig skal byttes ut også. Mer sier jeg ikke ;)

 

Du burde få sjekket opp om de er gate-vennelige og TUV godkjente. Er de det, sørg for å få med deg ett TUV-sertifikat til Biltilsynet. Joa, du kan jo skippe det, men dersom du 1) blir stoppet, 2) EU-Kontroll, 3) Kræsjer, eller noe annet monkey business som involverer BT, må du vise TUV-lapp for setene. Er de kun FIA godkjente, ikke TUV må du ut med setene og kjøpe nye... De SER racing ut, men kan jo være gatestoler, for alt det jeg vet (skrev en artikkel for MotorBransjen om Gundersen Motorsport). Sørg for å finne ut det, slik at du ikke møter negative overraskelser...

 

Hehe. Sier ikke mer, nei... Blir nok tøft... Har seriøst troen på denne Golfen! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår