Gå til innhold

Project lowrider

Ranger emnet


lars-frr

Anbefalte innlegg

Update:

Idag hente jeg de nye felgene mine Rondel 9x16 på Gol, en hyggelig handel med snurresprett :) Klarte ikke la vær å montere de idag, hevet bilen ca 4 cm for å få plass til hjula. Ang heving , hvorfor skal alltid en demper være umulig å justere ?? Brukte 10 min på de 2 første, 1 time på den siste.. Blei bra med felgene, men bilen ble jo høydehus nå. Aner ikke hva bilen er senket, men mellom 40 og 50 mm og det er jaggu høyt !!!!! Nei er blir det kapping og valsing til våren. Men gøy med nye hjul da :) Bilder kommer de nærmeste dagene..

 

Dette blir bra, fått kappet litt hjulbuer du nå så.hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 408
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, kapping trengs ;) Blir en del valsing også, men tror faktisk ikke at jeg trenger G60 breddere. Dvs kune vanlig breddere. Horgen sin gammle golf (statoil golfen) Hadde vel ikke g60 breddre, og nesten like felger, gikk fett det. Virker som felgene skal gå under, eller går det ikke ?? Tror det blir fett uten G60 breddere.. Bilder kommer imorgen. Men er ganske fornøyd med hjula, ser helt NYE ut og skinner bra ;)

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Idag hente jeg de nye felgene mine Rondel 9x16 på Gol, en hyggelig handel med snurresprett :) Klarte ikke la vær å montere de idag, hevet bilen ca 4 cm for å få plass til hjula. Ang heving , hvorfor skal alltid en demper være umulig å justere ?? Brukte 10 min på de 2 første, 1 time på den siste.. Blei bra med felgene, men bilen ble jo høydehus nå. Aner ikke hva bilen er senket, men mellom 40 og 50 mm og det er jaggu høyt !!!!! Nei er blir det kapping og valsing til våren. Men gøy med nye hjul da :) Bilder kommer de nærmeste dagene..

 

 

Skal du selge de gamle felgene? er på jakt etter noen dassruller til golfen.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kapping trengs ;) Blir en del valsing også, men tror faktisk ikke at jeg trenger G60 breddere. Dvs kune vanlig breddere. Horgen sin gammle golf (statoil golfen) Hadde vel ikke g60 breddre, og nesten like felger, gikk fett det. Virker som felgene skal gå under, eller går det ikke ?? Tror det blir fett uten G60 breddere.. Bilder kommer imorgen. Men er ganske fornøyd med hjula, ser helt NYE ut og skinner bra ;)

 

Det holder med vanlig bredding ja,det går fint. kun kanten på hjulbuen som er grei å ordne for å få den lavere bare :)

Blir morro å se felgene

Blir bra denne,stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audifantic: Felgen er lovet bort til remster, han har mast nå i 1 år hehe ;)

Remster: Kan komme å vise hjula til uken hvid du er keen.. Så fikser vi stolen også :)

 

 

Roadrunner: Syntest det er alt for mye G60 ute og går ;) Ser jo råere ut når felgene er presset maks opp i hjulbuen også, så da blir det bra med Gl breddere :)

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei hå

 

Etter at shitboxen tok fyr og jeg ikke klarer meg uten bil, velger jeg å begynne å bruke lowridern igjen. Bilen skal på Eu på fredag og jeg trenger noen råd får å enklest mulig komme igjennom. Orker ikke masse etter kontroller. I mine øyne er bilen i meget bra stand, og eneste feil jeg vet om er at nødblink ikke funker, og at det lekker fra ene vannslangen i motorommet, pluss et par andre små ting. Bilen er ikke godkjent senket, vil dette være et stort problem ? Kom med forslag

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det spørs en good del hvor du tar kontrollen! En kamerat av meg kjørte en bmw av no slag, som oljelampa sto å blinka pluss noen andre lamper her og der, en ordentlig skrall bil, masse feil på den. Det han gjorde var å ta svart teip over diodene som blinket og VIPS så gikk den gjennom! ;) Mener å huske stedet han tok kontrollen var her på Kløfta en plass.

Ellers så har jeg tatt kontrollen min hos et annet sted på Kløfta her, han sa ikke noe som helst på senkinga.

Hva du nå enn gjør, ikke gå på biltilsynet å ta den... ;)

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt litt småfiks på bilen, fikset belter bak, nødblinker samt blinklysene da disse hadde kortsluttet. Pluss et par andre ting. Det som jeg ser at er galt nå er :

Ene dørhåndtaket funker ikke !! Virker som det er noe kristisk med mekanismen i selve døren, blir det 1 ,eller 2 feil ??

Et blinklys som ikke funker

Sprekk i en front lykten, prøvde å bytte de, men det var ikke lett da skurene var helt morkne. Så nå lyser de vel ikke helt rett tror jeg, satse på at han er ok på det da. Har nye lykter liggende i bilen. Ellers lekker det litt vann fra en slang, samt litt olje fra toppdekselpakningen. De to sistnevnte skal vel ikke ha noen betydning for om den går igjennom eller ei ?? Da det ikke er veldig alvorlig.

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår