Gå til innhold

Project lowrider

Ranger emnet


lars-frr

Anbefalte innlegg

Ja får bytte den da :) Har innsett at det er penere med singel eller 2 vanlig endestykker.. Får komplett nytt eksos på svendesen iløpet av sommern.

Men nå om 4 timer drar jeg til spania, det blir digg. Vi sees :)

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 408
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

En liten update.

Er endelig ferdig med eksamen helvette så da kan jo ting kanskje beynne å skje. Har hatt litt problemer med golfen i det siste, ved kald motor har den gått som normalt, men ved varm så har den gått veldig "tjukt" Det har luktet bensin og svart røyken har stått ut bak. Hadde den på verkstedt nå og de byttet termostatgiver eller noe. Motoren gikk mye bedre nå , men det kommer fortsatt litt sort røyk ut. Karen på verkstedet mente at jeg burde bytte Plugger,rotor,fordeler,lambasonde før den ville går normalt igjen noe jeg skal gjøre ganske kjapt. jeg lurer da på om en lambasonde er dyrt ? Og hvor vanskelig er det å bytte den ?

 

 

Ellers ønsker jeg alle en riktig fin sommer og KJØR pent nå..

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update.

Er endelig ferdig med eksamen helvette så da kan jo ting kanskje beynne å skje. Har hatt litt problemer med golfen i det siste, ved kald motor har den gått som normalt, men ved varm så har den gått veldig "tjukt" Det har luktet bensin og svart røyken har stått ut bak. Hadde den på verkstedt nå og de byttet termostatgiver eller noe. Motoren gikk mye bedre nå , men det kommer fortsatt litt sort røyk ut. Karen på verkstedet mente at jeg burde bytte Plugger,rotor,fordeler,lambasonde før den ville går normalt igjen noe jeg skal gjøre ganske kjapt. jeg lurer da på om en lambasonde er dyrt ? Og hvor vanskelig er det å bytte den ?

 

 

Ellers ønsker jeg alle en riktig fin sommer og KJØR pent nå..

 

Lambdaen sitter rett bak og nedenfor forgasseren/spjeldhuset, den er skrudd fast i eksosmanifolden. Det går en fra den til en kontakt, ta ut denne ledningen og se om bilen oppfører seg annerledes, hvis ikke noe forandres så er nok lambdaen ødelagt ja.

 

Ny lambda selger dem på Biltema for 500.-

 

Tar 15min å skifte denne:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En litt trist nyhet.

Etter mye om og men velger jeg nå å selge golfen min. Ble aldri helt feridg med drømmen min, men den selges til en vil fullføre prosjektet mitt.

Grunnen til at jeg snart selger er kjøp av leilighet og derfor ikke råd til bil rett og slett. Målet var å få lakket og fått den strøken i løpet av sommern, men har så sykt mye annet å drive med om dagen at jeg ikke har tid til bil. Skulle fått fikset en del på den denne uken, men dagene er rett og slett for korte.

 

Bilen selges ikke før leilighet er i boks, så det kan ta noe tid. Men kommer ikke til å bruke store summene på den utover nå, untatt en liten service osv.

 

Litt Info kan jeg legge ut.

 

Golf 2 1.8 1989 mod jeg er 3 eier

har gått 122 000 km per dags dato

Kjøpt kliss original

Den hadde fullt serivce hefte, men det ble stjålet, men kan sikkert printes ut hos møller.

 

Ting som er gjort:

Raceland gewinde

90 fangere

Effektanlegg

Crystal clear rundt om

9x16 sommer felger

Senket ca 80/60

1 stk sparco stol hehe, skulle vel vært 2 så vi får se

Green filter hvis det hjelper noe ;)

 

Byttet regreim på 100 000

Samt det meste av plugger og ledninger osv

Kostet på den nesten 8000 forrige mnd i verksted utgifter, hadde ikke tid eller peil til å fikse det selv.

Pluss standard små fiks

 

Følger litt stereo også:

Rockford fosgate cd spiller

Dls forsterker

JBL Sub

Dls 6x9

 

Dette spiller helt greit hvis du ikke er alt for kresen

 

Skal bytte en del deler før evt salg, har litt problemer med at den går litt tjukt om dagen og at den bruker litt mye bens.

 

Et par bilder.

 

Slik så den ut ny:

Bil1.jpg

 

Etter første sommer så den slik ut

golf3.jpg

Så kom kong vinter

CIMG3197Small.jpg

 

Endelig sommer.

12.jpg

 

Fikk 20 hester mer med dette filteret :) Det påpekte RA hehe

9.jpg

 

Litt senk :)

CIMG4477.jpg

 

Og kapping

CIMG4511.jpg

 

Etter sommern så den slik ut

CIMG4536.jpg

CopyofCIMG4904.jpg

CIMG4761.jpg

 

Nye felger for sommern:

CIMG5489Medium.jpg

 

Og slik ser den ut nå

CIMG5694Medium.jpg

 

CIMG5677Medium.jpg

 

Bildene lyver ganske bra, lakken er ikke fin og for å får denne rå så trengs det lakk. Er også litt små plukk, men ikke store sakene.

 

Jeg vil si at bilen fremstår som meget bra teknisk, motormessig er det litt plukk, men det gjør jeg før salg

 

Som sagt bilen selges ikke med en gang, men iløpet av sommern regner jeg med. Ta kontak på PM hvis noen skulle være keene

 

 

Venllig hilsen Lars

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå er forumet på vei ned gitt! :(

 

Remster flytter = lite bil prat fra han

Du selger

Kaldblod...? Lenge siden han har postet noe her i det hele tatt..

VW2 har jo solgt sin for en stund siden....

 

hmm...

 

 

Men ca. hvor mye har du tenkt å prøve å få for denne bilen da? Synes den er veldig gjennomført,liker virkelig bilen din! :)

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff, Lars.. :\ Dette er trist.

 

Et lite forslag er å avskilte golfen og sette den til lagring til økonomien bedrer seg, om du regner med at det kommer til å bli bedre. Du må huske at de kronene du får om/når du selger denne bilen bare er lommerusk når det gjelder snakk penger til leilighet.

 

Skulle du få problemer med økonomien seinere har du jo bilen stående, og kan selge denne...

 

Men men... Skal ikke hindre deg. :)

 

fred_stian: Jeg har tenkt til å få realisert VR6-drømmen min en gang snart, men nå har jeg mista jobben, så det må utsettes enda en liten stund, dessverre. Men jeg er ikke død (enda). :)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det at jeg på liv og død ikke har råd til å ha den, men skal jeg bo i byen så ser jeg ikke vitsen bare.Umulig å parkere, samt masse innbrudd. Det er ganske kjipt å selge den nå, men jeg er da fortsatt ung og når jeg er ferdig med studier så er jeg tilbake med noe vasst ;)

 

 

Fred Stian- Prismessig er jeg usikker, men jeg går nok ikke lavere en 25 000 med tanke på km og felger osv. Har jo kostet på den massse, men hvem her på forumet har ikke det.

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

surt det her Lars. Får jeg solgt leiligheta kjapt og sitter igjen med bra fortjeneste + at du ikke har solgt bilen alt kjøper jeg den ;) trenger en bruksbil videre utover da rolfsburgen skal gå gjennom en facelift i vinter :p og litt synd å se denna bli kjøpt opp og harva i stykker :p

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ganske enig det remster. Selger den ikke til en 18 åring som nettopp har fått lappen for å si det sånn.

 

Men kom hjem fra tjøme nå og bilen vil ikke gå helt reint til tider, sykt irriterende. Må få byttet lambasonden og plugger for å se om det hjelper da.Akkurat som om motoren holder igjen når man gir maks gass av og til, og det kommer litt svart røyk ut bak. Liker ikke dette altså. Skal se om jeg har fri en dag til uka for å få fikset dette. Den har jo gått så fint :)

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår