Gå til innhold

Project lowrider

Ranger emnet


lars-frr

Anbefalte innlegg

  • Svar 408
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by lars-frr

Men hva slags justerbare senkesett annbefaler dere.. Har sett noen her som har kjøpt sett på ebay til 3000 spenn , tror det het supersport , er ikke helt sikker.. Jeg gidder ikke å bruker mer enn 5-6000 på senk.. Holder dette til justerbart eller burde jeg bare kjøpe fjærer å dempere da som ikke er justerbare .. Kom med tips.

 

Og hvis dere vet om noen som lakker billig å bra i Oslo område..

 

Patec Holeshot er vel de beste av billig gewindene. Bedre enn supersport. Får mye skryt rundt om. Har ikke hørt noe negativt om det. Selv er jeg storfornøyd.

De er bare godkjente ned til 75mm senk, men de går lavere.

Kan bestilles her:

 

http://www.tmtuning.com/patec/holeshot.html

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golfy

 

Patec Holeshot er vel de beste av billig gewindene. Bedre enn supersport. Får mye skryt rundt om. Har ikke hørt noe negativt om det. Selv er jeg storfornøyd.

De er bare godkjente ned til 75mm senk, men de går lavere.

Kan bestilles her:

 

http://www.tmtuning.com/patec/holeshot.html

 

Interesting.. Hvordan er stivheten på disse?

Sendes de fra Tyskland?

Toll?

Frakt?

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sendes fra Tyskland ja... Frakt er under 100 dollar i hvertfall. Toll slipper du ved at du sender de til postkontoret i Sverige og henter de der... Anngående stivheten så har jeg ikke prøvd min egen bil. Har ikke skilter. Men har sitti på med en Golf 1 med samme settet. Senket ca 80mm i følge eieren. Var stivt og fint det.. Ikke for mykt men ikke steinhardt heller. noen vil sikkert mene at det er noe mykt, men det må jo få lov til å fjære litt da. Er laget mest for gatebruk.

Er forøvrig 3 års garanti på dette. Det burde jo bety at det er ganske holdbart.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KaldBlod

Sende til postkontoret i Sverige? Du bare henter det der? Helt enkelt?

 

Jepp. Setter adressen til et postkontor i sverige som leveringsadresse. Må ha med at det er postresstante eller hva det heter. Det beste er å ringe det postkontoret i Sverige som er nærmest deg og spørre hva du skal sette som adresse. Er 100% lovlig...

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golfy

 

Jepp. Setter adressen til et postkontor i sverige som leveringsadresse. Må ha med at det er postresstante eller hva det heter. Det beste er å ringe det postkontoret i Sverige som er nærmest deg og spørre hva du skal sette som adresse. Er 100% lovlig...

 

for at det skal bli 100% lovlig så man man jo kjøre på rødt inn i norge da, for å få tolla det, hehe.....

eller man kan prøve seg å si at man er fargeblind :D om man blir stoppa.....

 

eller er det ikke noen slik regel fra sverige til norge, for dem som hadde kjørt på rødt?

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golfy

 

Patec Holeshot er vel de beste av billig gewindene. Bedre enn supersport. Får mye skryt rundt om. Har ikke hørt noe negativt om det. Selv er jeg storfornøyd.

De er bare godkjente ned til 75mm senk, men de går lavere.

Kan bestilles her:

 

http://www.tmtuning.com/patec/holeshot.html

 

http://www.raceland.no har TUV godkjente justerbare dempere med fjærer til golf 2. koster 4900.. kjører med disse jeg, og de fungerer fint.... senker mellom 40-80mm..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pater

 

for at det skal bli 100% lovlig så man man jo kjøre på rødt inn i norge da, for å få tolla det, hehe.....

eller man kan prøve seg å si at man er fargeblind :D om man blir stoppa.....

 

eller er det ikke noen slik regel fra sverige til norge, for dem som hadde kjørt på rødt?

 

Du kan ta med deg varer for opptil 6000kr hvis du har oppholdt deg i utlandet i minst 24 timer. Men de sjekker ikke på noen måte om du har vært der i 24 timer...

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KaldBlod

min%20golf.jpg

 

Hva slags tåkelykter er det du har der? Sivvil elleh? :p

 

 

Fine ikke sannt? kommer kommer...

ikke greit å være student med stipend og lån samtidi som man har leilighet og drit å betale på... men bestiller snart fra tmtuning..

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Update :

 

Trenger litt hjelp her nå..

 

I den siste tiden har jeg sett på mange forskjellige senkesett , og har kommet frem til et par alternativer. MEN, bilen min trenger også lakk og da jeg kom over et godt tilbud her om dagen for en helakering føler jeg at jeg kanskje skal lakke først. Får hellakkering for 6000 ink alt av forarbeid, det blir ikke gjort oss et firma , men oss en kar som har peil og har lakket mye før. I prisen inngår : Sliping , pussing osv alt av forarbeid. Svesing av bakluke, evt dørhåndtak,bakviser,antenne foran,++ selve lakkeringen. Resultat blir kanskje ikke like bra som oss proffesjonelle , men karen har peil !! Senk er jo viktig på golf , men det kan jeg jo ta til sommern.. Men vet ikke helt hva jeg vil. Kan jo også lakke til sommern. men bilen blir jo mye finerer med lakk :) Jeg har lenge vurdert svart som farge, men dette krever bra forarbeid og lakkering , noe jeg tror skal gå bra. Men trenger også forslag til farger som er lettere å lakkere ? Kom med forslag Hvit,blå eller går ?

 

Lakk eller senk først ? Koster det samme lizzm

 

Regreim + div pakninger skal byttest neste uke. Men smart som jeg var kjøpte en regreim på biltema, men har tenkt litt i ettertid at reg reim er en ganske viktig del burde kanskje heller kjøpe orig ? Hva mener dere ? Funker biltema ? Jeg syntest det virker bedre med tanke på salg av bilen i senere tid at viktig deler er av kvalitet og ikke kvantitet..

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine ikke sannt? kommer kommer...

ikke greit å være student med stipend og lån samtidi som man har leilighet og drit å betale på... men bestiller snart fra tmtuning..

 

Ah.. Det er ikke lykter der, nei?

Syns det så ut som blå lykter, jeg. :)

 

lars-frr:

Ville gått for lakkering først.. Husk bare det at om du skal hellakkere, så er det lurt å gjøre evt. sveising først... Jeg tenker på bredding av hjulbuene (valsing) og sveising av f.eks. luftinntak. Tenk på (og isåfall utfør) det før du lakkerer. Kjedelig å lakke opp noe på nytt.

Ta rusta også, for all del! :p

Og 88-dører, da.

 

edit: Glem det. Ser det er en 89-mod. Da trenger du ikke nye dører. :P

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår