Gå til innhold

1990 Passat GT, Stv

Ranger emnet

Tommeliten

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg bil nå. En 90-modell passat stv. Den er koksgrå...

Hentet den rett før jeg dro til syden, nå for to uker siden...Siden det har den bare stått i garasjen...

Jeg må bla skifte bremseklosser, og låser faktisk...Men dette blir det ordnings på..deretter blir det nok litt senking og ellers pynte på utseende..

Fikk også et sett felger med for et par lapper...ganske fine synes jeg..

Vel bilder kommer så snart jeg får de ut på nettet, trolig litt senere idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

heisann!

gratulere med "ny" bilen!

den så fin ut den der

lite tips stikk på høggeri og oppdriv en trend passat disse fins det mange av da får du fine halv sota bak lykter.. jeg har sedan og utvalget til disse er MYE mindre desverre.

liker felger som en kompis av meg har det der, litt spesielt med 6 eika..

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å skaffe de baklyktene du snakker om ganske så snart egentlig...

Det blir nok litt mer gummi på dekkene når jeg kjøper nye, for de er litt mindre enn de orginale...

Har kjøpt inn bremseklosser, lakk til kalipperne (svart), og nye tekstilmatter idag. Så da er det småmekk etter jobb imorgen...

Har også bestilt nye låser, som jeg skal hente på fredag...

Bilen er ikke registrert enda, siden den har stått ubrukt et halvt års tid.. Så det skal bli greit å få skiltene på den igjen om en liten stund..

Og er det noen som vet hvor man kan bestille slik "propp" til viskerhullet bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Det blir nok litt mer gummi på dekkene når jeg kjøper nye, for de er litt mindre enn de orginale...

Har kjøpt inn bremseklosser, lakk til kalipperne (svart), og nye tekstilmatter idag. Så da er det småmekk etter jobb imorgen...

Bilen er ikke registrert enda, siden den har stått ubrukt et halvt års tid.. Så det skal bli greit å få skiltene på den igjen om en liten stund..

propp får du på torshov og sånn det... antenne hull propp sikkert... uansett samme som meg ja.. at dekkene er for små..

det er litt kjipt når bilen ikke er grise senka.

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet det ut med en dekk kalkulator, og da var de egentlig ca like stor diameter som orginal dekkdim...så da er jo alt i orden...men vinterdekkene som stod på så større ut...

regna på min og fant ut at mine var nesten 5% for små ell i alle fall 4% lysten på nye felger neste sommer får se ann lomme boka.

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og holdt på litt til med å skulle skifte bremseklosser, men da fikk jeg problemer med høyre bak....

Se: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=44719

Og så fant jeg en plugg i motorrommet som jeg koblet til, og da gikk tomgangsturtallet opp fra ca500+ til ca 800.. så da er egentlig det problemet løst..for den gikk litt ujevnt tidligere og det gjør den egentlig ikke nå... Den holder på å kubbe, hvis den har stått på tomgang litt og jeg prøver å ruse den raskt...

Og så har jeg snakket med felgservice idag. De mente det kom til å koste 700-800kr for å fikse den bulkete felgen min...

Oppdateringer kommer fortløpende i denne tråden etterhvert som jeg fikser ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye låser eller håndtak?

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye låsesylindre....men håndtaket på passasjersiden må jeg ha nytt...

Ikke uvanlig at de ryker.... rasket med meg ett par slike sist jeg var på huggeren bare for å være sikker.

Kult at det er flere folk med GT`er her... synd din ikke trekker på alle 4 da

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært litt bedre med firhjulstrekk ja... menmen overlever det..

Du har altså Passat GT selv? Har du noen bilder av den?

Idag kjøpte jeg det bremsesylinderværktøyet nevnt tidligere i tråden, samt krommede hjulbolter....

Har også snakket med felgservice, og de skulle ha 700-800kr mest sannsynlig for å fikse felgen min... Tror jeg kommer til lå satse på det.. Ga bare to lapper for felgene...

Så imorgen skal jeg skifte bremseklosser og hente låsesylindrene (hvis møller har åpent, riktignok)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært litt bedre med firhjulstrekk ja... menmen overlever det..

Du har altså Passat GT selv? Har du noen bilder av den?

Idag kjøpte jeg det bremsesylinderværktøyet nevnt tidligere i tråden, samt krommede hjulbolter....

Har også snakket med felgservice, og de skulle ha 700-800kr mest sannsynlig for å fikse felgen min... Tror jeg kommer til lå satse på det.. Ga bare to lapper for felgene...

Så imorgen skal jeg skifte bremseklosser og hente låsesylindrene (hvis møller har åpent, riktignok)...

ligger noen i denne tråden

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=43546&highlight=passat

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så det var det som var din bil..har sett tråden, men la ikke merke til at det var deg som startet den....

Har skiftet bremseklosser foran nå. Fikk ikke stemplene på bremsene bak til å trekke seg tilbake, klin umulig... Kjøpte det verktøyet fra biltema, men det holdt på å knekke når jeg skulle fikse bakbremsene...

Og så fant jeg ut at speedometeret har sluttet å virke. Tror det skjedde etter at jeg koblet til den pluggen jeg fant i motorrommet... Selv om bilen går bedre på tomgang nå, så lugger den litt når jeg kjører...

Tror jeg skal se etter noen ok bremser fra høggern, og så må jeg få motoren til å gå skikkelig, så blir det skilter og bruk av bilen tenker jeg...

Satser på å komme meg på høggeren på torsdag, tror ikke jeg får muligheten før det. Og da skal jeg se om jeg finner halvsota baklykter og håndtak også....

Skulle hente låsene mine hos møller idag, men de hadde rotet med bestillingen, suppehuer ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble også bremseklossene bak skiftet. Det eneste kjipe er at håndbrekkvaieren ser ut til å sitte fast... Det var slik at jeg måtte skru og presse stempelet inn. Først var det bare å lage plass til det verktøyet fra biltema. Deretter gikk det smertefritt...

Fatten har også snakket med en gammel kollega av seg (var bilmekanikere begge to). Og han skal komme og hjelpe med å få justert tenningen. For jeg har en anelse om at det er den som gjøre at bilen soter litt og ikke går helt jevnt på tomgang.

05.jpg

Her holder jeg på å fikse bremsene på høyre side.

04.jpg

Bilde etter at de nye klossene er på plass.

Tok også et par bilder til.

Et dårlig bilde av innsiden...

01.jpg

Et bilde av baken etter at jeg har skrudd av den platen mellom lysene (dårlig bilde, desverre)

Tok også et bilde av den pluggen jeg fant dinglende i motorrommet. Det er den lyseblå pluggen. Og etter at jeg puttet den på, så virker jo ikke speedometeret lenger, men tomgangen økte litt og dermed gikk litt bedre...

02.jpg

Edit:

Er det noen som vet hvordan jeg kan få speedometeret til å funke igjen.. Og jeg antar at den pluggen jeg puttet på er ment å være tilkoblet... Må få det i orden før jeg setter på skilter... Nytter nok ikke å si til purken at speedometeret viste null :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider