Gå til innhold

525 turbo til classs

Ranger emnet


pajeroturbo

Anbefalte innlegg

Selge bilen føre du har fått den på veien da classsk, ikke bra håpet på og se gammle go bilen min på veien igjenn jeg.

Hadde mye morro med den bilen jeg.

hadde den vel i ca 2år og et år som jeg hadde bygd turbo i den. morsom bil og kjøre, mange som ikke forventer seg det draget i en gammel (direktør bil) :D

Håper at neste eier får mye morro med bilen da.. Hilsen eier av bilen føre classs.

 

Toppakningen på den er en original type, var før 2stk originale men etter at jeg dreide ned stempla så holdt det med en stlk.

hvorfor tror du at den er røket?

er olja hvit?? er vann slangene veldig harde??

 

da jeg kjørte med 2stk pakkninger så byttet jeg et par ganger, men etter at jeg bare brukte 1stk så holdt det. syns det er rart at den har røket nå. siden du nesten ikke har brukt bilen heller. så lenge du passet på at det var bra med kjøleveske og ikke tråkka på føre den hadde riktig temp så burde den holde mener jeg:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla!

 

Jepp,blei litt forandringer i studie planene og sånt. Så får jeg ikke tid til å ferdigstille bilen :(

 

Kjørte den en hel dag før det skjedde. Det var virkelig artig det. Ptssssjjj lyden var overraskende høy, og den racinglyden når du fikk litt turtall på den Rått!:D

Sikker på at løpet av 2 timer så hadde 20 personer vært med på hysterisk tur.

 

Men dagen etter kom det noen for å kjøpe bolen. De hadde tenkt til å ta motoren og putte den i E30 løpsbil og sette inn en Alpina B6 motor i min...Og så selge bilen igjen.

 

Men de var jo veldig klåfingra da. Plukke og røske i alt mulig, og skulle begynne å ruse motoren også videre før den varm. Så tok vi den ut på tur, og de maste om: "Ja nå er sikkert motorn varm, gass på litt a". Hadde bare kjørt to-tre min da.

Det gjorde jeg desverre og da så bare den temp nåla steg og steg. Tok det da veldig med ro da, men den bare fortsatte. Så kunne ikke gjøre noe anna en stoppe langs veien.

 

Opp med panseret, ingen lekasjer. Men radiator slangene var dritvarme og harde. Men selve radiatoren var kald. Så de som var med mente at topp-pakningen hadde ryki. Det kom litt olje i kjølevæsken etterhvert. Men ingen tegn på kjølevæske på oljepinnen.

 

De hadde tydeligvis peiling, han ene har vært verksmester over 20 år, han andre var mekaniker. Men men...Hva kunne jeg si?

 

Har starta bilen et par ganger etterpå og da virkern helt fint. Latt den gå i mange minutter og temperaturen stiger ikke fortere enn det som er normalt.

Så ikke vet jeg? Kanskje ikke toppakningen har gått i det hele tatt og var bare noe de sa/gjorde(sabotasje) for å få kjøpt den til skampris?

 

Eneste lyspunktet den dagen var at jeg fikk sitti på en tur med audien de hadde med seg. Audi S4, trimma for over 100.000kr hos Simco. Var ca 400hk den!

Men var ikke så mye råere drag i den enn BMW'en da :cool:

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh, da kan du være sånn rimelig sikker på at toppakningen har gått. om de er dritharde så har det sivi ut trykk fra sylindrene og inn i kjølevannssystemet. Og olje i kjølevannet forekommer kun dersom noen heller det oppi, eller om toppakningen ryker. (det finnes andre muligheter også, men straks mer difuse).

 

Var det tilnærmet geysir når du tok av lokket på ekspansjonstanken? (hvis du gjorde det)

--

Anders

 

- 1990 BMW 525ia

x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, var han verksmesteren som fikk i oppgave å ta av lokket. Det var litt av et trykk ja. Han tok det veldig rolig av så ikke hele motorrommet ble oversvømt av kjølevæske. Sikker på at'n "kasta opp" 2-3liter med kjøleveske :eek:

 

Og folka dreiv å spøkte med at nå kunne vi kokt pølser, og stoppa alle forbipasserende og spurte om pølser :rolleyes:

Very funny :(

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok stemme at det var pakningen da ja..

tydelig tegn hvis radiator slangene blir sinnsykt harde

ell at dm sprekker i værste fall.

bmw motorene er gannske sårbare når dem er kalde og det er oe alle bør vite.. mange som har ødelagt motorene fordi man drar på med kald motor. og når den i tilleg er overlada så er den mere utsatt. plus at den ike har blitt brukt noe idet siste da trenger alt litt tid på og komme igang skikkelig.

 

kjøpte megt ny leke bil for ikke så lenge siden:D

ble en audi rs2 på meg nå..

6e9bc6e9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh damn! Gratulerer! Feit brakke det.

 

Du holder deg innen motor ja ;)

Hvor mye gamp sitter det i denna a?

Si fra hvis du svinger innom streetmeeten på gardermoen 13.august, må nesten få prøvesitte en tur i den brakka der :eek:

 

Er det noe gøy med grep på alle hjula da? Får vel ikke drifta og burna så mye da...

 

Eneste som er litt dumt jeg har hørt med audi motorene er at du ikke kan ha åpen dump, og får ikke så mye ptshjyyyyyyyyy som den fortjener.

Han karen som var å så på bilen min, kom i en Audi S4. Det hadde sitti åpen dump i den før, men det funka jævla dårlig. Og måtte bytte til resirkulerende. Blei dårlig med skikkelig ptshjyyyyyy da gitt. Er jo halve gleden det vil jeg si.

 

Lurer egentlig litt på hvorfor så og si alle Audi turbo-motorene er sånn?

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve med åpen dump i morra, funker på noen spørs litt på chippen og ventilen også.

er 315hk originalt, er chippet sports filter 3"eksos tipper en 350hk tenker jeg, men planene er 450-480hk.

skal vist være lett i disse motorene.

kommer nok til street meet ja.

kamerat av meg skal jo kjøre med audi`n sin så jeg må se hvordan det går med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt kjedeligere og kjøre med quatro nå på sommeren en rwd. men jeg får vente til vinteren så får jeg ligge brei forbi alle somm siter fast på glatta istede..

 

grunn til at mange motorer ikke ken ha åpen dump er pga luft masse måleren.

den måler hvor mye luft turbo`n suger inn og gir riktig mengde bensin utifra det. hvis man har en åpen dump som blåser ut all den lufta som alerede har blitt målt så vil motoren få bensin nok til masse luft som er borte og vil da drukne i bensin ved hvert girskift. kannsje også stoppe i lyskryss og sånn også.

men noen chipper fungerer det med andre ikke da vil bare motoren drukne i bensin.

akkurat hvorfor det funker på noen og ikke alle det hvet jeg ikke hellt. men det er nok pga chippen, er jo den som bestemmer blandings forholde bensin\luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår