Turboed1 Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by schnellfahrer944 Det er rett og slett for trangt foran til å få plass til Turboen ved eksosmanifolden. Jeg har sett modifiserte 944'er med turboen på denne siden, men da på bekostning av servostyringa og spylerpumpe/beholder ++. Å nei da... ;) Det går uten å ta vekk noe også...litt kukete,men det går (såvidt). Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet August 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 LilleGud: -Samtlige rallybiler har dump ventil. Les litt her. Hvis du fjerner dumpen på din 200SX vil levetiden på turboene gå ned. schnellfahrer944, både Cosworth og min bil har turbo på eksossiden. De fleste biler har det. Å sette turboene på innsugssiden er klart en fordel mht. turboens levetid. Det tar midlertid mer plass, da eksosen først skal over på andre siden, innsugsluften skal transporteres en runde foran bilen for nedkjøling og så ende opp på innsugssiden igjen. Turboed1: Det er riktig at blandinga blir fucka, men ved girskift slipper man gasspedalen et kort øyeblikk, med bensinkutt som resultat, så blandinga blir ikke så fet som noen antar. Siter Alpina B10 BiTURBO -"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet August 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Jeg leser for øvrig at kollevold blander begrepene "dump valve" og "pop off valve". Kjedelig!:eek: Siter Alpina B10 BiTURBO -"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by Trotto Det er riktig at blandinga blir fucka, men ved girskift slipper man gasspedalen et kort øyeblikk, med bensinkutt som resultat, så blandinga blir ikke så fet som noen antar. Kanskje ikke fet,men all feil-blanding gir jo dårlig respons...fordi motoren får ikke det forholdet den vil ha. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet August 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by Turboed1 Kanskje ikke fet,men all feil-blanding gir jo dårlig respons...fordi motoren får ikke det forholdet den vil ha. :) Vel, den kan kun bli fet, siden den regner med luften som slippes fri i bensinblandingen. Og jeg har heller dårlig respons i 0,4 sekund i stedet for å skifte turboer for 20.000 kr. hvert 4 år. ;) Siter Alpina B10 BiTURBO -"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by Trotto Vel, den kan kun bli fet, siden den regner med luften som slippes fri i bensinblandingen. Og jeg har heller dårlig respons i 0,4 sekund i stedet for å skifte turboer for 20.000 kr. hvert 4 år. ;) Hvorfor ikke oppgradere til datasprut/ Speed-Density-system og kjøre vanlig dump..? Da er det jo ingen måler som får rota det til... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 går vel å mappe etter trykk i innsuget istedetfor å ha en LMF rett etter inntak/før turbo.. er jeg blitt fortalt ivertfall :rolleyes: husker ikke hva dette kaltes, men det eliminerer problemet med bof'en ivertfall. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by Hawkon går vel å mappe etter trykk i innsuget istedetfor å ha en LMF rett etter inntak/før turbo.. er jeg blitt fortalt ivertfall :rolleyes: husker ikke hva dette kaltes, men det eliminerer problemet med bof'en ivertfall. Det er Speed/Density det...samme som 99% av alle ettermarkeds datasprut.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.