Gå til innhold

Dumpventil II

Ranger emnet


Trotto

Anbefalte innlegg

Originally posted by schnellfahrer944

 

Det er rett og slett for trangt foran til å få plass til Turboen ved eksosmanifolden. Jeg har sett modifiserte 944'er med turboen på denne siden, men da på bekostning av servostyringa og spylerpumpe/beholder ++.

 

Å nei da... ;) Det går uten å ta vekk noe også...litt kukete,men det går (såvidt).

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

LilleGud: -Samtlige rallybiler har dump ventil. Les litt her. Hvis du fjerner dumpen på din 200SX vil levetiden på turboene gå ned.

 

schnellfahrer944, både Cosworth og min bil har turbo på eksossiden. De fleste biler har det. Å sette turboene på innsugssiden er klart en fordel mht. turboens levetid. Det tar midlertid mer plass, da eksosen først skal over på andre siden, innsugsluften skal transporteres en runde foran bilen for nedkjøling og så ende opp på innsugssiden igjen.

 

Turboed1: Det er riktig at blandinga blir fucka, men ved girskift slipper man gasspedalen et kort øyeblikk, med bensinkutt som resultat, så blandinga blir ikke så fet som noen antar.

Alpina B10 BiTURBO

-"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trotto

Det er riktig at blandinga blir fucka, men ved girskift slipper man gasspedalen et kort øyeblikk, med bensinkutt som resultat, så blandinga blir ikke så fet som noen antar.

 

Kanskje ikke fet,men all feil-blanding gir jo dårlig respons...fordi motoren får ikke det forholdet den vil ha. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

 

Kanskje ikke fet,men all feil-blanding gir jo dårlig respons...fordi motoren får ikke det forholdet den vil ha. :)

 

Vel, den kan kun bli fet, siden den regner med luften som slippes fri i bensinblandingen. Og jeg har heller dårlig respons i 0,4 sekund i stedet for å skifte turboer for 20.000 kr. hvert 4 år. ;)

Alpina B10 BiTURBO

-"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trotto

 

Vel, den kan kun bli fet, siden den regner med luften som slippes fri i bensinblandingen. Og jeg har heller dårlig respons i 0,4 sekund i stedet for å skifte turboer for 20.000 kr. hvert 4 år. ;)

 

Hvorfor ikke oppgradere til datasprut/ Speed-Density-system og kjøre vanlig dump..? Da er det jo ingen måler som får rota det til... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

går vel å mappe etter trykk i innsuget istedetfor å ha en LMF rett etter inntak/før turbo.. er jeg blitt fortalt ivertfall :rolleyes:

 

husker ikke hva dette kaltes, men det eliminerer problemet med bof'en ivertfall.

 

Det er Speed/Density det...samme som 99% av alle ettermarkeds datasprut.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår