Gå til innhold

Hvilken varebil til ca 150 000,-?

Ranger emnet


Integrale

Anbefalte innlegg

Tregner du både pulver OG plass kan du jo kjøpe en Chevrolet Astro fra rundt 1997 eller deromkring.

4,3L V6 Bensin, 193 hkr automat+ omtrent alt utstyr, tilhengervekt på 2t, masse plass, 0-100 på under 10 sek iht fabrikkens tall.

 

Til dere som nå skriker opp om bensinforbruk: den bruker 0,95 på langkjøring og 1,2-1,4 på småkjøring det blir som Caravelle med største motoralternativ.

 

Selv kjører jeg en 1995 modell som er temmlig lik 97 modellene. Bilen funker upåklagelig og har komfort-nivå milevis over caraveller, Hiacer og Vito'er fra samme årene.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha astro? vito?..... morsom kar du...

 

glemt reparasjon og kostnader? skal du ha deg no onkli bil så kjøper du toyota hiace..den mest driftsikre varebilen du vil finne på markedet!!

 

samt at de er mye fetere å kjøre på vinterstid enn vito og annet pakk....

 

Gå for en hiace du!..

Du kan få kjøpe min for 75.000kr

Kjørt 152.000 / 97mod.

 

Skal snart lakkere panser (matt lakk) og fixxe ny sidedør etter at ei drittkjerring kjørte inn i meg. da er den salgs klar.

 

Send meg pm om du er indtressert

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

haha astro? vito?..... morsom kar du...

 

glemt reparasjon og kostnader? skal du ha deg no onkli bil så kjøper du toyota hiace..den mest driftsikre varebilen du vil finne på markedet!!

 

samt at de er mye fetere å kjøre på vinterstid enn vito og annet pakk....

 

Gå for en hiace du!..

Du kan få kjøpe min for 75.000kr

Kjørt 152.000 / 97mod.

 

Skal snart lakkere panser (matt lakk) og fixxe ny sidedør etter at ei drittkjerring kjørte inn i meg. da er den salgs klar.

 

Send meg pm om du er indtressert

 

Hva vet du om andre varebiler enn din egen blikkboks?

Vito har jeg ikke greie på men Astroen har gått helt uten problemer i mitt eie ihvertfall.

Jeg har nå kjørt 25.000km på litt over ett år.

 

Siden det var spørsmål om en varebil med litt pulver, hva er 0-100 tiden på Hiacen din ift Astroen?

Hva er tilhengervekta på Hiacen ift Astroen?

Hva tror du 0-100 tiden på Hiacen blir med max tilhenger vekt ift Astroen?

Har Hiacen din for eksempel AC, el. vinduer, el speil, sentrallås, automatgear eller cruise kontroll?

Hvordan tror du støynivået i Hiacen er ift Astroen? (Jeg har prøvd begge deler. Jobbet hos Toyota før.)

Å joda, Hiacen bruker nok mindre suppe pr mil, men det har hittil ikke vært noe krav.

 

Dessuten er det å undervurdere folk ganske grovt når han spør etter en bil til rundt 150.000kr og du tilbyr han en for 75.000.

 

Blir du ikke kvitt'n eller?

Går nok bedre bare den får blankt panser, skal du se! :D

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er faen ikke så lur du...... tror nokk gutten ser etter an varebil han kan bruke privat/jobb. tror ikke han skal kjøre dragrace med den at det gjør noe!

 

En astro vet jeg jævli godt hvordan er.... og det er en dritt bil sammenlignet med hiace. både for effektiv laste volum og teknisk!

 

SKal du bytte bremser på en astro må du være milionær. ikke glem dette er amerikansk bil!

 

når det gjelder volum og lasteplass. så EIER hiace astroen.

i axx og topfart?..... whogives.. ? er ikke løps bil!

hadde hiacen ogsp hatt en 4.5l motor så kansje den også hadde fløttet seg. men se derfor hvem som er billigst i drift!!

 

 

Når det gjelder pris?. SÅ tror jeg ikke at han nødvendigvis SKAL ha en bil til 150. men OPPTIL 150k.

 

at jeg selger min for 75 er fordi det er listepris/salgs pris på den bilen jeg har. kan kan gjerne legge på 200.000kr til og kjøpe seg en 2003mod hiace som igjen kjører ræva av astroen din og har 4x4. men hva er vitsen?....

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Integrale

ja, som topic tilsier. hvilken varebil burde jeg velge for ca 150 000,- ? den må ha litt pulver i seg, og nyere enn 1992 modell

 

Skal du ha VAREbil, eller skal du ha stasjonsvogn med grønne skilter?

Min kostet 103 000 for snart ett år siden. Du får tilsvarende med bensin, 300 , 300-24, 320 til prisen din. de går bra, er behagelige å kjøre og har gjerne bra med utstyr.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

du er faen ikke så lur du...... tror nokk gutten ser etter an varebil han kan bruke privat/jobb. tror ikke han skal kjøre dragrace med den at det gjør noe!

 

En astro vet jeg jævli godt hvordan er.... og det er en dritt bil sammenlignet med hiace. både for effektiv laste volum og teknisk!

 

SKal du bytte bremser på en astro må du være milionær. ikke glem dette er amerikansk bil!

 

når det gjelder volum og lasteplass. så EIER hiace astroen.

i axx og topfart?..... whogives.. ? er ikke løps bil!

hadde hiacen ogsp hatt en 4.5l motor så kansje den også hadde fløttet seg. men se derfor hvem som er billigst i drift!!

 

 

Når det gjelder pris?. SÅ tror jeg ikke at han nødvendigvis SKAL ha en bil til 150. men OPPTIL 150k.

 

at jeg selger min for 75 er fordi det er listepris/salgs pris på den bilen jeg har. kan kan gjerne legge på 200.000kr til og kjøpe seg en 2003mod hiace som igjen kjører ræva av astroen din og har 4x4. men hva er vitsen?....

 

For all del. Gutten spurte om varebil med litt pulver til ca 150.000

Om han da ender opp med en Hiace diesel, er jo greit nok for meg, men det stemmer lite med åpnings-spørsmålet.

 

At en bil som bruker 10 sek på 0-100km/t er en dragrace-bil sier jo mest om dine dragrace-kunnskaper.

 

Jeg sjekket litt priser på bremsebånd/-sylindre/klosser til Astroen ifm EU kontroll i vår. Prismessig kom den litt billigere ut enn om jeg skulle kjøpt samme delene til 1994 Carinaen som er den andre bilen jeg har.

Sjekk litt delepriser sjøl om du gidder. Særlig slitedeler er Chevrolet svært billige på.

Men det er klart. Setter du bilen inn på Bergheim lar de gjøre rubb og stubb blir det lett noen kroner. Men hva er poenget med å gjøre det dyrest mulig?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår