DaButcher Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by Turboed1 Hvis toppakningen har gått,er jo det sylindertrykket som har drept den....trykket i blokka har ikkeno med det å gjøre. Eller var det toppdekselpakningen du mente..? :) toppdekselpakningen mente jeg ja.. *lete etter kaffe* Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by DaButcher kan man bruke vanninnsprut uten turbo? Kanskje...men jeg vil tro at det blir vanskelig å få vannet til å forstøve godt nok. Og du trenger det jo ikke på lavt turtall,bare nær max moment der sylindertrykket er høyest. Er det på på tomgang,drukner du den nok bare... :) Men på en motor med 14:1 i komp, etc, kunne det kanskje vært verdt det. Trengs jo bare for å hindre tenningsbank. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by Turboed1 Kanskje...men jeg vil tro at det blir vanskelig å få vannet til å forstøve godt nok. Og du trenger det jo ikke på lavt turtall,bare nær max moment der sylindertrykket er høyest. Er det på på tomgang,drukner du den nok bare... :) Men på en motor med 14:1 i komp, etc, kunne det kanskje vært verdt det. Trengs jo bare for å hindre tenningsbank. vil man få noe performancegain av litt vann på høy rpm i en motor med ca. 10:1 i komp, 240hk og 320nm? trenger vel bare en god dyse for å få det pulverisert nok? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by DaButcher vil man få noe performancegain av litt vann på høy rpm i en motor med ca. 10:1 i komp, 240hk og 320nm? trenger vel bare en god dyse for å få det pulverisert nok? Tja...for hvis du passer på at du har vann i tanken til enhver tid,kan du jo sette opp tenninga yttligere på høyt turtall. Men går du tom for vann da.... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.