Gå til innhold

Veivhusventilasjon?

Ranger emnet


240stig

Anbefalte innlegg

Originally posted by Turboed1

 

Hvis toppakningen har gått,er jo det sylindertrykket som har drept den....trykket i blokka har ikkeno med det å gjøre. Eller var det toppdekselpakningen du mente..? :)

 

toppdekselpakningen mente jeg ja.. *lete etter kaffe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by DaButcher

 

kan man bruke vanninnsprut uten turbo?

 

Kanskje...men jeg vil tro at det blir vanskelig å få vannet til å forstøve godt nok. Og du trenger det jo ikke på lavt turtall,bare nær max moment der sylindertrykket er høyest. Er det på på tomgang,drukner du den nok bare... :) Men på en motor med 14:1 i komp, etc, kunne det kanskje vært verdt det. Trengs jo bare for å hindre tenningsbank.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

 

Kanskje...men jeg vil tro at det blir vanskelig å få vannet til å forstøve godt nok. Og du trenger det jo ikke på lavt turtall,bare nær max moment der sylindertrykket er høyest. Er det på på tomgang,drukner du den nok bare... :) Men på en motor med 14:1 i komp, etc, kunne det kanskje vært verdt det. Trengs jo bare for å hindre tenningsbank.

 

vil man få noe performancegain av litt vann på høy rpm i en motor med ca. 10:1 i komp, 240hk og 320nm?

 

trenger vel bare en god dyse for å få det pulverisert nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

vil man få noe performancegain av litt vann på høy rpm i en motor med ca. 10:1 i komp, 240hk og 320nm?

 

trenger vel bare en god dyse for å få det pulverisert nok?

 

Tja...for hvis du passer på at du har vann i tanken til enhver tid,kan du jo sette opp tenninga yttligere på høyt turtall. Men går du tom for vann da....

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår