Gå til innhold

motor betegnelser?

Ranger emnet


Trygve_

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hayabuza

Så du mener det ikke går å få gain hk med en ordentlig dump da?

var ikke noe vanlig søppel dump skjønner du.. det var ordentlige saker som kostet en del...

du er skam får oss Volvo eiere:D får ikke mere HK av ventil som slipper ut overtrykks luft å lager lyd HAEHAE!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

 

Har jeg missforstått masse her og bør begynne og lese igjen, eller er dette helt på jurdet.....???

 

du er ikke på jordet. HAN er på jorde. jeg ler. og ler. og ler. og ler.

 

ikke la admins se. kommer til å daue av latter :D

 

:D:D:D:DD:D:D:D:D

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt seriøs og mulig lære noen noen her hva en Dump Ventil gjør....

 

 

Denne ventilen minsker slitasjen på turboen.

Når du slipper av gassen på en standardbil vill turboen fortsetta att spinna men kan ikke dette, for luften har ingen sted og ta veien. Turboen tvinges å stoppe meget fort. Dette sliter hardt på turboen. Når du gasser igjen skal turboen opp i sitt veldig høye turtall igjen. Detta tar tid, og bilen kjennes treg.

Nå kommer dumpventilen vel til sin plass. Når du slipper gassen dannes et vakuum etter spjeldet. En slange går frå innsuget till dumpventilen. Vakuumet suger opp en membran i dumpventilen, og turboens overtrykk sleppes ut i motorrommet med en meget karakteristisk lyd, som du hører fra turboladede racing biler. Når du akselererer igjen, forsvinner vakuumet og ventilen stenger, og turboen sender inn luften.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

han hadde kun kobla til data'n... også hadde han en dumventil som ga mere hk.. ellers var motoren orginal..

"du vet at me Wonderbaum me bannan lukt får du ca8kk mer, men med SkogsBær får du ca 15hk"

 

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

som nissan s13 sa "OVER OG UT"

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tosk

"du vet at me Wonderbaum me bannan lukt får du ca8kk mer, men med SkogsBær får du ca 15hk"

 

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

som nissan s13 sa "OVER OG UT"

 

 

Jævli bra!! hehe...

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lasse_GT

 

åååjaaa d var ordentelige saker:D :D skjønner

;)

 

ikke kødd med han a. du skjønner vel at det var en dump som ikke slapp ut trykket. det var en "dump" som lagde trykket dobbelt så stort.. altså 1.2 bar ...

 

 

HAAHHAHAHAHAHAHAH :D:D

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. det høres ut som en semiresirk dump.. volvo skal egentlig ha en resirk dump som slipper all luft tilbake i systemet pga lmm.

denne slipper vel noe tilbake igjen og noe ut bare pga lyden..

får ikke no mer hk eller bedre aks etter girskift enn om man monterte en fullresirk dump :rolleyes:

de fleste kjører vel med åpen dump uansett. også jeg

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår