Gå til innhold

motor betegnelser?

Ranger emnet


Trygve_

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mambo

du sier imot degselv. den gir ikke HK's uansett hvordan du vrir på det. men kjappere respons etter at du har sluppet gassen/girt osv..

 

kanskje dårlig ordvalg da..

men den gir rasker respons etter giring og da får du bedre aks etter det...

da har du et større antal hk enn du ville hatt ved en vanlig dump når du gir på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hayabuza

 

kanskje dårlig ordvalg da..

men den gir rasker respons etter giring og da får du bedre aks etter det...

da har du et større antal hk enn du ville hatt ved en vanlig dump når du gir på...

herregud! kan du noe i d heletatt om bil? blik ikke noe MERE "wunderbaum" hk's av DUMPVENTIL, get a life!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går an å være litt saklig da din idiot..

 

du tror vel at motoren din har like mye hk når den går på tomgang som den har på 4000rpm du..

 

du må skjønne at etter giring får motren trykkluft med en gang, og må ikke vente til den blir øst inn av turboen.. da reagerer motoren kjappere og vil ha et høyere turtall å arbeide på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

går an å være litt saklig da din idiot..

 

du tror vel at motoren din har like mye hk når den går på tomgang som den har på 4000rpm du..

 

du må skjønne at etter giring får motren trykkluft med en gang, og må ikke vente til den blir øst inn av turboen.. da reagerer motoren kjappere og vil ha et høyere turtall å arbeide på..

 

OMG! har du 200hk så har du 200hk, bli ikke 250hk ved 4000rpm da f.eks! HAEHAE! du er http://www.lol.no:D

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

går an å være litt saklig da din idiot..

 

 

 

snakker om å være saklig?? sier han som sa han skulle slå i stykker alle flat-panser med en balltre!! pass på deg selv før du kaller andre usaklig!!

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

går an å være litt saklig da din idiot..

 

du tror vel at motoren din har like mye hk når den går på tomgang som den har på 4000rpm du..

 

du må skjønne at etter giring får motren trykkluft med en gang, og må ikke vente til den blir øst inn av turboen.. da reagerer motoren kjappere og vil ha et høyere turtall å arbeide på..

 

 

Det som skjer er at du slipper å miste dreimomentet ved at du har dump evt resirk. du får verken flere hester eller noe sånn!!

Slutt på diskusjonen!! Dump er kun for LYD!! ikke hester!! forstått??

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

jaja.. smartn...

 

du har jo ikke samme antal hk på 1000rpm som på fks 4500rpm vøtt..

 

Om du står og ruser motoren har du det JO!

 

Er det belastning på motor og gir er det forskjellig HK self.

 

Men du har ikke misforstått litt ang T5R'en han har nok høynet ladetrykket med de 0,6Bara, og sikkert byttet chip/dataprogramert om org chip, og burde vel byttet turbo for og kunne ha de påståtte 327HK(noe jeg ikke betviler) men ikke med org oppsett og org turbo/turbotrykk.

 

Som mange har sagt før så er MOtronic grei og få med opp mot 350-400Hk, men ikke særlig mer, 2,2-2,4 er jeg ikke sikekr på hva man kan ta ut av HK's men sikkert ikke noe mindre.......

 

Men man må kunne styresystemene for å få de til og gi skikkelig med "power".

 

Samt at en del andre ting MÅ modifiseres i motoren/innsprutet,turbo/eksos får å sprenge 200-250 Hk grensa i en B230ET eller B230FT/FK

 

(Har selv gjordt en god del og bilen er ikke bremset til mer enn 235Hk, og dette med et litt annet oppsett enn org(Skjønner ikke hvor folk får de 250 Hk fra jeg med chip, 0,9 i ladetrykk og 2,5"-3" eksos)) Noen som vil forklare med send gjerne Pm eller add meg på MSn;;

 

kanlange@hotmail.com

 

for jeg skjønner det ikke at du får over 250 med chip, eksos og 0,9 i ladetrykk resten org........

 

 

Mvh

Kim

 

En litt oppgitt 745 TiC Eier.(For øverig til salgs, billig!?)

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

745TIC:

 

hmm.. prutet gir vel ikke ikke nok til det? trodde det gav nok til 225. med orginalt sprut. og litt små mods.. mulig jeg tar feil. men det er ihvertfall hva jeg har trodd

 

Det er det jeg (tror jeg vet) etter å ha fått målebrevet på motoren min med de modifikasjoner jeg har gjordt der. Men det jeg lurer på da er disse bedereviterne som får 250+ i bilen ved og chippe, 3" eksos og justere ladetrykk..... på Org sprut/turbo!??

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår