Gå til innhold

motor betegnelser?

Ranger emnet


Trygve_

Anbefalte innlegg

man kan jo f.eks bytte Luft mengemåleren og bytte bensintryksregulator og dyser. og turbo:) Men før det, må du bytte trykkplate eller clutch på B230ET og helst hele innmaten i motoren:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by tosk

"du vet at me Wonderbaum me bannan lukt får du ca8kk mer, men med SkogsBær får du ca 15hk"

 

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

som nissan s13 sa "OVER OG UT"

 

ja..og eg har vel ein 30 baum i min volvo......går som faen...bere vent til eg får mont. dumpen......kommer til å lette eg då.... (men har jo ikkje turbo då...hehehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240 rånar

einaste som skjer med ein dump er at du får raskere spool up....sant hayabuza??? eller 80 hk??

På volvoturbomotorer sitter det en ventil som slipper lufta tilbake til innsugssiden på turboen når gassspjellet lukkes. Dette er for å gi turboen ett lengere liv. Denne skal bråke minst mulig, for støy fra bilene må man ha minst mulig av når bilen er orginal:)

Turboen spooler ikke noe raskere opp selv om du har dumpventil.

Dumpventil er for de som vil ha oppmerksomhet fra fjortisser. Jo Fetere jo mer oppmerksomhet. Men på innsprut med Luftmengemåler eller luftmassemåler er det litt problematisk å slippe lufta rett ut, istedenfor tilbake til turboens sugeside. Det som skjer er at oppmålt luft slippes ut, og styreenheten kommanderer dysene til å gi formye bensin. Noe stort problem er det vel ikke, men man kan oppleve litt lugging hvis man gasser på rett etter man har dumpa.

 

Nei, nå må jeg vel sove litt her:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

pffs. sove? det er bare oppskrytt

Altså.. Igår var jeg i Malmö sverige og hentet en B230ET motor, M46girkasse, IC, Radiator, Mellomaksel og mye mer. Den kjøreturen er 124mil, og det gjorde jeg unna på en dag eller jeg dro 11:30 og var hjemme 00:45. Jeg kjørte alene! Turen hjem tok jeg UTEN pauser. Ble imponert over at sierran brukte under 0,7på mila med tanke på at det gikk i 130-140km/t mesteparten av veien.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bozzo

Hva f*** fikk deg til å kjøre uten panser a ?? :D

Pauser ja:)

Originally posted by bozzo

Hvor mye måtte du ut med for motor etc a ?

Litt i underkant av 5000kr inkludert omkostninger. dvs Diesel (ca 700kr), Godteri (150kr) og en liten tur på Mc-Donalds (50kr)

og Motor med Gir og mellomaksel gav jeg 4500Svenske Kroner for. ca 4045.50 ifølge dagens kurs. kanskje litt mer med valutapåslag og gebyrer. (har skandiabanken, og de er nede,så jeg får ikke sjekket kontoutskriften)

Fikk selvfølgelig med lednignenettet, boksene som trengs, komplett motor, IC, radiator, eksosanlegget og mye mer

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jonnis

Ft/fk har jo en resirk. dump på kompressor huset på turboen.

 

Dump ventilen er vel for:

-lyd

-hindre at man bremser ned farten på turbo når spjeldet blir lukket og trykket kommer tilbake.

-minsker slitasje på turbo

 

 

det er en STOOR post om hva en dump gjør. trenger sikkert ikke skrive igjen ;) ellerno ;)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jonnis

Ft/fk har jo en resirk. dump på kompressor huset på turboen.

 

Dump ventilen er vel for:

-lyd

-hindre at man bremser ned farten på turbo når spjeldet blir lukket og trykket kommer tilbake.

-minsker slitasje på turbo

Sitter den på kompressorhuset? Det viste jeg ikke..

Man kan jo fint få lyd med orginal dumpen på "kompressorhuset på turboen":) Bare å la lufta blåse ut, istedenfor at den blåser tilbake i turboen.. Men husk å tett igjen, slik at motoren ikke suger falsk luft da:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår