cypherus Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Vurdere å ta en fullakkering.. men har ikke sjekket ut priser enda. Har aldri lakert noen av bilene før, så har egentlig null peiling på hva dette vil komme på.. Noen som kan dele sine erfaringer ? Hellakkering that is.. Siter 1996 BMW 728i 1992 BMW 318is / Full Rieger (Stjålet) 1992 Golf GL (Solgt) 1986 Golf GTI (Vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 en hellakkering av bilen inkl motorrom osv med at lakkerern pusser ned bilen vil havne på ca 15-20 ooo. kommer helt ann på hvor godt du kjenner lakkereren. jeg fikk tilbud av min lakkerer på 12 ooo ved hellakkering siden jeg bruker han om jeg trenger noe lakket på jobb, og jeg gjør jobber for han billigere. Har også hørt om folk som har fått hellakkering til 5ooo,- da med at de pusser ned bilen selv og klargjør den skikkelig slik at lakkereren bare sprøyter på lakk. Normalt har en lakkerer en timepris på seg selv på 1ooo,- men som jeg har sagt før, en god lakkering er ingen billig lakkering og en billig lakkering er ingen god lakkering! Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cypherus Skrevet August 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Ok.. Jeg har drevet og tenkt litt på det med å pusse ned selv, og har hørt det er en del arbeid.. det overlever jeg nok, men har også hørt at det ikke er bare bare og pusse ned bilen selv heller.. var visst fare for at du pusset veldig ujevnt og sånt. De fleste gjorde visst det når dem gjorde det selv. Stemmer dette, eller er det slik at jeg selv kan pusse ned bilen? Har vært med og pusset ned en bil og lakkert den selv faktisk, men det var en gammel ascona så vi brydde oss ikke om at det ble litt jalla.. Siter 1996 BMW 728i 1992 BMW 318is / Full Rieger (Stjålet) 1992 Golf GL (Solgt) 1986 Golf GTI (Vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Originally posted by cypherus Ok.. Jeg har drevet og tenkt litt på det med å pusse ned selv, og har hørt det er en del arbeid.. det overlever jeg nok, men har også hørt at det ikke er bare bare og pusse ned bilen selv heller.. var visst fare for at du pusset veldig ujevnt og sånt. De fleste gjorde visst det når dem gjorde det selv. Stemmer dette, eller er det slik at jeg selv kan pusse ned bilen? Har vært med og pusset ned en bil og lakkert den selv faktisk, men det var en gammel ascona så vi brydde oss ikke om at det ble litt jalla.. en god del jobb ja.. og må jo være ganske så nøye for å få det fint.. vi pussa ned kadetten til en kompis, var ikke så mye ruster og små bulker.. den ble ikke helt strøken, men ganske bra. men det er fort å overse små bulker som kansje ikke synes så godt i den fargen du har.. hvis du skjønner? lettere å se bulker på en svart bil ell en hvit feks.. en kompis av meg lakka bilen sin utvendig ikke motorrom og sånn. han ga 11 tusen kroner og gjorde grunn arbeidet selv.. det ble fint men det er flere små bulker og sånn.. mye arbeid det her altså.. en annen jeg kjenner lakka opp at alt untatt tak og panser på lakkerings verksted måtte punge ut med 20 tusen kroner! da det var en del små bulker osv.. så da gjorde altså de arbeidet.. men den ble jææævli nice.. så må si meg enig med mono her gitt.. du får det du betaler for :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 viss du ikke har gjordt grunnarbeidet for en lakkeringsjobb før så styr unna. grunnarbeidet er halve jobben for å få det pent! Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Vet ikke om dette hører helt hjemme her, men da slapp jeg lage ny tråd. Når det gjelder lakkering, hvordan skal en gå frem for å gjøre dette selv. Mange lag grunning,lakk og klarlakk f.eks? Har nemlig sprøyte å slik selv, og tenkte å teste litt. Dette gjelder lakkering av områder som har lakk på fra før, men grunnet steinsprut så er de ikke så veldig pene. Som nedekant av dørene, spes fremdørene. Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 søk og du vil finne :) står mye om dette på teknikk sida. når jeg lakka pc toweret mitt så brukte jeg bare sort matt clas olhsen lakk og bare sprøyta på, ble faktisk veldig bra :) pussa ikke ned eller noe som helst, holder den dag i dag. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by mono søk og du vil finne :) står mye om dette på teknikk sida. når jeg lakka pc toweret mitt så brukte jeg bare sort matt clas olhsen lakk og bare sprøyta på, ble faktisk veldig bra :) pussa ikke ned eller noe som helst, holder den dag i dag. Fant ikke noe spes. der, men får prøve seg frem litt da :) Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg