Gå til innhold

R-Sport trekk og tips til bygging!

Ranger emnet

thjemaas

Anbefalte innlegg

Originally posted by audifanatic

det er bedre med litt vond rygg grunnet bøttestol enn gjennomvåt av svette i ræv og rygg p.g.a. Volvo's original stoler. Jeg har aldri blitt så svett som den gangen jeg satt på med en 240 i 20min! holdt på å dø!

Sier liitt mer om deg men. hehe. Vanlige 240 stoler synes jeg er veldig behagelige å kjøre i så lenge du skal holde fartsgrenser i svingene ihvertfall ;)

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Zerox

Sier liitt mer om deg men. hehe. Vanlige 240 stoler synes jeg er veldig behagelige å kjøre i så lenge du skal holde fartsgrenser i svingene ihvertfall ;)

Det sier nok litt mere om Volvo, kjenner flere folk som er enig med meg.

Ett godt tips til dere med 240 og originale "bøtte" seter/krakk, instaler en liten elektrisk vifte under sitte puten som du borrer noen få hull i. da blir det fort litt bedre å sitte i stolen i hverftall.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bedre med litt vond rygg grunnet bøttestol enn gjennomvåt av svette i ræv og rygg p.g.a. Volvo's original stoler. Jeg har aldri blitt så svett som den gangen jeg satt på med en 240 i 20min! holdt på å dø!

Hadde ikke glemt å skru av setevarmeren da?:rolleyes:

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier nok litt mere om Volvo, kjenner flere folk som er enig med meg.

Ett godt tips til dere med 240 og originale "bøtte" seter/krakk, instaler en liten elektrisk vifte under sitte puten som du borrer noen få hull i. da blir det fort litt bedre å sitte i stolen i hverftall.

Snakker om krakk og selv kjører du Audi 80cc???

Skal ha temmelig mye spekk på ræva for og sitte godt i de setene i Audi`n!!!

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For stolene i en Audi 80 er jo så mye bedre :)

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

mulig, men i en gammal 80cc !! Nei ....

Har prøvesittet noen av dem på dynga (der de hører hjemme) og de er ikke gode å sitte i

Veit ikke helt hvilken bil som du finner mest av på dynga/bilcrossbanen. det er nok 240. Den tåler mye, det skal den ha, men så veier den jo 1600kg og ser ut som den kommer rett fra krigen og.

:D

Du har prøve sitti en audi 80 på dynga! hvorfor var du på dynga da? noe som var ødelagt på bilen din!?!

Men smaken er som baken, bare at man blir litt mere svett i en volvo 240! (personlig mening)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke helt hvilken bil som du finner mest av på dynga/bilcrossbanen. det er nok 240. Den tåler mye, det skal den ha, men så veier den jo 1600kg og ser ut som den kommer rett fra krigen og.

:D

Du har prøve sitti en audi 80 på dynga! hvorfor var du på dynga da? noe som var ødelagt på bilen din!?!

Men smaken er som baken, bare at man blir litt mere svett i en volvo 240! (personlig mening)

1600kg var vel litt drøyt, de ligger mellom 1200-1300kg.

Hadde en 83-84 Audi GT Coupe for noen år siden, værre bil skal man lete lenge etter:mad:

Alt røyk, og null komfort whatsoever:rolleyes:

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

1600kg var vel litt drøyt, de ligger mellom 1200-1300kg.

Hadde en 83-84 Audi GT Coupe for noen år siden, værre bil skal man lete lenge etter:mad:

Alt røyk, og null komfort whatsoever:rolleyes:

Jeg har prøve kjørt en 240, og eneste måten å legge den bredt på er ved å ha en uoriginal motort eller å stål is på slitte bakdekk. originalfjærene er så myke at de blir brukt i madrasser til barnehjems barn i polen.

Men smaken er som baken, og det med din Audi har vel mye å si på hvordan du behandlet den, husk at en Audi har mere "følelser" enn en Volvo. En 240 kan du kjøre uten olje og du kan fronte med en lastebil. gjør det med hvilken som helst annen bil og den vil stoppe. er forskjell på biler og bulldosere. He He. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøve kjørt en 240, og eneste måten å legge den bredt på er ved å ha en uoriginal motort eller å stål is på slitte bakdekk. originalfjærene er så myke at de blir brukt i madrasser til barnehjems barn i polen.

Men smaken er som baken, og det med din Audi har vel mye å si på hvordan du behandlet den, husk at en Audi har mere "følelser" enn en Volvo. En 240 kan du kjøre uten olje og du kan fronte med en lastebil. gjør det med hvilken som helst annen bil og den vil stoppe. er forskjell på biler og bulldosere. He He. :rolleyes:

Audi'en var enkel å legge brei, men det skyldtes vel noe sinnsykt feil vektfordeling:rolleyes:

At den har mer "følelser", gjør den vel perfekt som en homsebil det?

Behandlet faktisk Audi'en bedre enn de fleste 240'ier jeg har hatt, og tror 90% av slitedeler/andre deler var nytt på den.

Men når en ting var fikset, så røyk noe annet.

Skulle ha den som bruksbil, men den ble vel kjørt i ca 2mnd i det året jeg hadde den.

Da girkassa sa takk for seg, ga jeg f... (bilen var gått 180k km, utrimmet).

Eneste positivet var at det var en god motor, dro godt til å være en 115hk.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Audi'en var enkel å legge brei, men det skyldtes vel noe sinnsykt feil vektfordeling:rolleyes:

At den har mer "følelser", gjør den vel perfekt som en homsebil det?

Behandlet faktisk Audi'en bedre enn de fleste 240'ier jeg har hatt, og tror 90% av slitedeler/andre deler var nytt på den.

Men når en ting var fikset, så røyk noe annet.

Skulle ha den som bruksbil, men den ble vel kjørt i ca 2mnd i det året jeg hadde den.

Da girkassa sa takk for seg, ga jeg f... (bilen var gått 180k km, utrimmet).

Eneste positivet var at det var en god motor, dro godt til å være en 115hk.

Kaller du Audi homse bil? Dette blir en liten avsporing som begynner å bli litt barnslig, greit nok at din Audi ikke virka, det kommer annpå hvordan den behandles (med følelser) pent/rævkjøring.

Min har bare gått 84.000km og er som ny, ingen problemer med ulyder/slitedeler/rust. Jeg er enig at min Audi er lett på ræva men også? jeg kjøpte ikke den for å ligge bredt eller burne slik som de fleste med 240, hva er vel kult med å se på burnout på 1hjul og ligge bredt med brekket på en bakhjuls dreven bil?! Det at girkassen ga seg sier vel ganske mye om presisjons powershiftene til noen av eierene, ikke helt kordinert.

Greit det at volvoen er "trafikk sikker" i form av krasj test, men det hjelper lite når kjøre egenskapene er som en bøtte med møkk, bilen min er lett å svinge meg, har ikke 2meter girstang og min Audi holder seg i 10år til. Dessuten hva er så pent med en 5dørs 240 2.3gl som alle andre rånerene på shell har? den går jo ikke fram også ser den jo stygg ut, eneste 240'n som går ann har 3dører da er den litt mere spesiell.

Men jeg tror ikke vi blir noe enig om dette så du får si og mene hva du vill. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider