Gå til innhold

Problemer ved skifting av bremseklosser

Ranger emnet

Tommeliten

Anbefalte innlegg

Var ute og skulle skifte bremseklosser idag. Men da ville ikke stempelet på bremsene bak trekke seg tilbake, slik at jeg kunne få på plass de nye klossene...

Noen som vet hva som kan være gale, noen tips ang hva jeg kan gjøre?

Er jo litt kjipt å måtte punge ut for nye bremser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være det har satt seg litt fast da ja,men har du prøvd å skru det inn,noen typer calippere må skrus tilbake igjen samtidig mens du presser. kan jo alltid skru av calipperen og skru den tilbake i skrustikka,da får du makt på den:) hvis det ikke lar seg gjøre får du vell handle en ny bytte calipper.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten har stempelet låst seg. altså gått for langt ut. viss evt. klossa var VELDIG slitt når du bytta? ellers kan det ha låst seg fast inni. selv om jeg tviler på at den har gjort det.

ellers så har du muligheten at det er et stempel som MÅ skrus innigjen.

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom litt "slakk" som jeg klare å lage, men det er lite....allt belegget er slitt vekk så det er langt ute...hvis jeg bare kan bruke den dingsen fra biltema, så blir det bra...

Er det selvforklarende hvordan den fungerer, følger med bruksanvisning..ellers hadde jeg satt pris på om noen ga en liten forklaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Hadde samme problem som deg. Det jeg gjorde var at jeg bukte de gamle klossene som slags skive. Dvs at jeg plasserte den ene nye klossen ned, og deretter tok jeg en gammel kloss og slo den ned med makt med en hammer. Det resulterte i at stempelet ble slaat langt nok tilbake slik at jeg fikk plass til ny kloss nr 2.

Men det jeg gjorde pa andre siden var at jeg apnet lufteskruen. Da kunne jeg dytte stempelet tilbake med pekefingeren. Men litt mer arbeid blir det ettersom systemet maa luftes etterpaa..

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemplene på bakbremsene vil ikke røre på seg noe mer en to millimeter.. Og det verktøyet fra biltema holdt på å deles i to når jeg prøvde det på de..gikk fint på forbremsene som ikke var så herpa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Stemplene på bakbremsene vil ikke røre på seg noe mer en to millimeter.. Og det verktøyet fra biltema holdt på å deles i to når jeg prøvde det på de..gikk fint på forbremsene som ikke var så herpa....

kan være at bremse slangen din er tett, hvis det går og presse det tilbake når du åpner lufte skruen så er den nok tett. hadde samma probleme på en bil jeg skulle bremsklosser på her om dagen

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er to hakk på stempelet... Så det er mulig det skal skrues inn altså??

Kjipt om jeg må begynne å skifte bremseslanger da...Får ta å sjekke det ut i løpte av morgendagen.....

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider