Gå til innhold

Stor nok bensin pumpe??

Ranger emnet

thomba

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bygge om min -86 mod. coupe Q

jeg har kastet ut orginal motoren på 2.2l og satt inn en 92mod AAN S4 motor. Jeg har montert inn autonic smc datasprut, 550 ml dyser, 7A kammer. "større tubo kommer snart".

Mitt spørsmål er da. er bensin pumpen min stor nok? eller må jeg sette inn en større/bytte ut?

Er det noen som har noe erfaring mitt problem. håper på noen ideer der jeg kommer videre,

har kostet mye på bilen og vil ikke "rase" motoren pga. for lite bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tmracing

Mitt spørsmål er da. er bensin pumpen min stor nok? eller må jeg sette inn en større/bytte ut?

Det er to måter å finne det ut på. 1, mål bensintrykket ved maks pådrag. Synker det ikke *kan* det gå bra. 2, finn ut hva den originale pumpa leverer, og hvilket trykk den kan støtte, og regn så ut om den er stor nok. Skal du være helt sikker setter du inn ei ny pumpe med en gang. Det er for dumt å ødelegge en motor ved å forsøke å spare en snau tusenlapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tmracing

Jeg holder på å bygge om min -86 mod. coupe Q

jeg har kastet ut orginal motoren på 2.2l og satt inn en 92mod AAN S4 motor. Jeg har montert inn autonic smc datasprut, 550 ml dyser, 7A kammer. "større tubo kommer snart".

Er det noen som har noe erfaring mitt problem. håper på noen ideer der jeg kommer videre,

Nei pumpa er ikke stor nok. Bosch 044 pumpen (044 til slutt i delenr) er et bra alternativ opptil 500hk iallefall! eventuelt to i paralell om du trenger mere..

Husk å legg opp grovere ledninger..

Orginal S4 pumpen holder til knappe 350hk mener jeg å huske.

En 86 mod coupe har neppe større!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

da copeen sannsynligvis har k-jetronic vil den pumpen klare å levere MYE, en kompis som har ur-quattro hadde tenkt å bruke original pumpen på 430hk..

Ur quattroen har forskjellige motorer, så hvilken pumpe er det i den?

En kamerat av meg hadde S4 med 350+hk i.. ladet 1,8 bar med K26/27.. Jonus kalte det galskap på orginal pumpe.. Regner med han vet hva slags kapasitet det er i den..

044 pumpen leverer rundt 200l/h ved 5 bar, så den rekker iallefall til 500hk..

Mulig den coupeen har en bra pumpe..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider