Gå til innhold

ukjent turbo

Ranger emnet


jossa

Anbefalte innlegg

hei

 

har en turbo med følgende tekst på, har søk å finner ingen ting.. en kompis så på den å mente på at det kunne være en disel snurre..

 

 

***************

Iveco

p/n 500372214

ser 1290228

nfd 49377-07000

MITSUBISHI TURBO

***************'

 

 

må bare vite hva det er jeg har her... takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

sikkert til en iveco 1.9td eller 2.5td.

 

Mitsubishi Td04-11T tipper jeg turboen heter.

 

Mitt tips er TD04L-10T-4cm fra Iveco Daily S2000, 2.8LD - 92kw/125hk ;)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo uansett ikke bruke en Dieselt turbo på bensin motor... da må turboen være underdimensjonert såfall for å få snurr på saken. skal mye mere trykk og komp til for å få saken til å snurre..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

du kan jo uansett ikke bruke en Dieselt turbo på bensin motor... da må turboen være underdimensjonert såfall for å få snurr på saken. skal mye mere trykk og komp til for å få saken til å snurre..

 

Man KAN bruke dieselturboer på bensinbiler.. det er jo det de gjør i Sverige på de fleste "storbilene".. dvs mange av de som kjøre 9ere og 10ere på stripa, men som KRB sa i Bilsport.. den eneste grunnen til å bruke lastebilturboer er prisen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jossa

har en kadett me 1,3 motor.. ville jeg kunne sette den på der mens jeg leita etter ny motor til prosjektet?

 

hva eksakt må jeg gjøre får å klare det da?

Alt er mulig, men hvorfor legge tid og penger i det? Klart, du får noe ingen andre har, men ville heller solgt bilen og brukt de 5-10000 du kommer til å bruke på denne løypa (som egentlig er dødføtt med en 1.3) til å få meg en 1.8 eller 2.0 GSI...

 

Originally posted by Tape-R

du kan jo uansett ikke bruke en Dieselt turbo på bensin motor... da må turboen være underdimensjonert såfall for å få snurr på saken. skal mye mere trykk og komp til for å få saken til å snurre..

 

Skal aldri si aldri, er ett knøtt av en turbo og A/R (4cm2) tilsvarer 0.37 ca... Iom at det er en 10T kan det tenkes at spoolen ikke er så aller verst heller... Kan fungere, men blir vel ett sånt "det skjer jo ingenting, enda ingenting, oi, alt på en gang"-opplegg hvis man klasker den på en 1.3L... Hadde vært moro med ett flowchart på den turboen dog...

 

Originally posted by robhaugen

Man KAN bruke dieselturboer på bensinbiler.. det er jo det de gjør i Sverige på de fleste "storbilene".. dvs mange av de som kjøre 9ere og 10ere på stripa, men som KRB sa i Bilsport.. den eneste grunnen til å bruke lastebilturboer er prisen...

 

Dette er faktisk fra en minibuss med 2.8l motor, så sammenligningen mot lastebil er vel litt overkill :) Eller? :D

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zettie

 

Dette er faktisk fra en minibuss med 2.8l motor, så sammenligningen mot lastebil er vel litt overkill :) Eller? :D

 

Nei.. tror du det? ;)

det blir vel ca samme forholdet fra en 1.2 kadett til 2.8 minibuss som på en eller annen svensk BMW på 2-3 liter og turboer fra 7-10 liters lastebiler..

Så da kan man vel si at det blir som en lastebilbussturbo på den Kadetten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en KKK turbo fra en MB 300 td(97 mod 24V 3L på ca 180hk) på min golf 1,3 og det funker som fan! Har dreid ned stempla til ca 7:1 i komp, kjører med 1.5bar i trykk. Ikke noe problem å bruke turbo fra en 2.8-3L diesel på en 1.3 bensin.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår