Gå til innhold

Bilder av din 242 ++++

Ranger emnet

thjemaas

Anbefalte innlegg

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by maxis

Hvorfor egentlig? Hva med å kjøpe felger som fyller ut hjulhusa istede?:rolleyes:

Student og så breie felger har jeg neppe råd til.

Målte litt og fant ut at jeg trenger 80mm spacer for å få felgen ut i bra bredde, og det med 255 dekk. Så trur det må gjøres litt med bakakslen. De er ikke akkurat breie på 240'n i forhold til bilens bredde.

Mercedes 190

Chevy Van G20

Volvo 242 - http://www.home.no/v242

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Breisladdern

Festene må gjøres om , ikke jeg som gjorde det da..

Men har fått noen ide`r om noe bredding av bakskjerm, så kanskje det blir litt kapp/sveis snart..

jeg vil ha bakakselen!!

trenger den pga. giveren i bakakselen er den jeg trenger..

ellers må jeg finne en 92'-> 240 bakaksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

jeg vil ha bakakselen!!

trenger den pga. giveren i bakakselen er den jeg trenger..

ellers må jeg finne en 92'-> 240 bakaksel.

hehe ja du vil ha, men for øyeblikket så ser det ut til at jeg antagelig bruker den selv, Men kommer du med et godt tilbud så kan det hende jeg selger, er i pengeknipe nå så du skal ikke se bort i fra det..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoiz. Noen som har et senkesett til min 242? Pent brukt, med dempere som er OK. Vil helst ha med TÜV-papirer...

Eller er det noen som vet om butikker som kjører noen tilbud for tiden?

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

breisladdern:

hvor mye har du tenkt deg for den da?

har du peil på hva det koster å sende noe slikt på tog elns?

thjemaas:

Det er ikke fryktelig dyrt for senkesett til 240..

fjærer er ca. 1200kr tror jeg, dempere kanskje 3-4.000 for noen prima gassdempere.

bare ikke kjøp jamex, har hørt de knekker som fan..

Jeg kjører gule koni sport + lesjöfors 45mm. (45mm er max tüv til 240).

bilstein sprint er også godsaker har jeg hørt.

Jeg er meget fornøyd med koni sport + lesjöfors.. veldig fast og kontrollert demping! (har også lavere profil enn org)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu :) Må jo nesten være med i 242 klubben eg og! .. Har en 76mod 242. Mørk Blå. med Chevrolet 350 V8 og sperr ;) Er konge digg lekebil!

Det er foreløpig et uferdig prosjekt da. Dvs motor og girkasse er kommet i, mellom akslingen er spesial laget rett 3", men har litt kast så må sveise den om igjen, bilen er senket mye!, men måtte heves igjen bak pga mellom akslingen subbet oppi gulvet :P Kanalen til mellom akslingen skal derfor snittes på langs og heves 2 cm.. Alle bremsene er nye Volvo turbo felger med dobbel bremse kraft forsterker etc. Bak akslingen er 83mod Volvo diesel med "Volvo Anti-spinn system" ;)

Ellers er det jo diesel stag montert. Gt stag pg varevogn stag kommer. prøver å få American racing til å spesial lage 10x15" chromme stålfelger med rett bolt diameter.. Har 8x15 breddete Volvo 140 stål felger med 5mm spacere. Bilder kommer senere.

No Turbo Shit, Just Real Power :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Snackman

Hellu :) Må jo nesten være med i 242 klubben eg og! .. Har en 76mod 242. Mørk Blå. med Chevrolet 350 V8 og sperr ;) Er konge digg lekebil!

Det er foreløpig et uferdig prosjekt da. Dvs motor og girkasse er kommet i, mellom akslingen er spesial laget rett 3", men har litt kast så må sveise den om igjen, bilen er senket mye!, men måtte heves igjen bak pga mellom akslingen subbet oppi gulvet :P Kanalen til mellom akslingen skal derfor snittes på langs og heves 2 cm.. Alle bremsene er nye Volvo turbo felger med dobbel bremse kraft forsterker etc. Bak akslingen er 83mod Volvo diesel med "Volvo Anti-spinn system" ;)

Ellers er det jo diesel stag montert. Gt stag pg varevogn stag kommer. prøver å få American racing til å spesial lage 10x15" chromme stålfelger med rett bolt diameter.. Har 8x15 breddete Volvo 140 stål felger med 5mm spacere. Bilder kommer senere.

Høres RÅTT ut!!!!

Velkommen i gjengen!!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider