Gå til innhold

Periodisk fusking på 2,0 is(1987?)8-ventiler


mazdafun

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en kompis som har en slik. Fusker periodisk, og noen ganger så mye at den stopper. Jeg skulle se på den her om dagen, men da gikk den som en klokke hele kvelden(-er det ikke typisk).

 

Er det noen som har noen tips. Han beskriver fusken som skikkelig "stakato", så jeg tenker på tenningsfusk. Han har skiftet plugger og kabler, og lokket så greit ut. Er det noen faste ting på lavpentsiden som pleier å skape fusk?

 

Er det ellers noen kjente feil på denne bilen som gir fusk?

 

Kom igjen med innspill, for jeg vil skru minst mulig på Fård:D

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har en kompis av meg med sierra som sliter med an bilen i ny og ne ikke starter... når han henter den igjen (ofte natten over) så startet den og går bra...

 

Han har også hatt et lite problem med at den gir litt gass av seg selv av og til....

 

Er det noen som har tips om hva det kan være? Er det noe typisk for sierra som roter til dette el no?

 

Han har faktisk levert den inn på verksted nå, og de har ikke funnet feilen enda... og ståt der siden onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Har en kompis av meg med sierra som sliter med an bilen i ny og ne ikke starter... når han henter den igjen (ofte natten over) så startet den og går bra...

 

Han har også hatt et lite problem med at den gir litt gass av seg selv av og til....

 

Er det noen som har tips om hva det kan være? Er det noe typisk for sierra som roter til dette el no?

 

Han har faktisk levert den inn på verksted nå, og de har ikke funnet feilen enda... og ståt der siden onsdag

 

Ha akkurat samme problemet på Scorpioen min med IS-motor...grise irriterende,og det kommer og går...er no dritt å finne sånne feil. :( Finner jeg ikke ut av det,kaster jeg på TEC-2'en min og sparker orginalsprutet ut i bane... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

luft mengde måler , spjeldføler på innsprut , temp føler som er dårlig...

 

 

mine tips.. luftmengde måleren kan en gjøre ren og se over ved å ta ut den... enkelt..

 

Funker innsprutet på den via tempføleren som gir signal til instrumentet..? For min er helt på trynet...tempen hopper opp og ned som den ønsker. Kan det være hele problemet..???

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min fikk svar fra verkstedet om hva som var gale...

 

Det var noe med avgassmåleren.. Fikk ikke noe mer spesifikk en det, men det var visst den som hadde rotet det til for hans del...

 

Han får bilen igjen på mandag, så da får vi se om den funker ordentlig fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgassmåler???

det er en IS så det er ikke lambda, hva er avgassmåler.

 

Er standard sirævva med villt temp-måler.

Min stabiliserte seg endelig i dag, rett under rødfeltet.....

Men hvis den gir gass av seg selv så høres det ut som jaging, dvs. sannsynligvis falsk luft....

Får satse på at feilen er fiksa da men.....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har kikket på den nå.

 

Virker som en sær sak. Når du bytter noe, så går den ett par dager som ett skudd, men så føkker den opp igjen. Har hittil skiftet plugger, fordelerlokk, rotor, luftmengdemåler og bensinfilter.

 

En ting som er sikkert er at bilen får MASSE fuel når den stopper. Og den jager endel på tomgang.

 

Kan dette være temp sensoren til sprutet? Hvor sitter den? (-er den rett under spjeldhuset på blokka?

 

Takker for alle tips. Virker ikke som dette er den eneste Fården med tull...

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hei.

En ting som er sikkert er at bilen får MASSE fuel når den stopper. Og den jager endel på tomgang.

 

Kan dette være temp sensoren til sprutet? Hvor sitter den? (-er den rett under spjeldhuset på blokka?

 

Takker for alle tips. Virker ikke som dette er den eneste Fården med tull...

 

mvh

 

Min gjør også det...har hatt den stående over natta iblant bare for å få fyra den og få den hjem...starter KUN når den er bein-kald.

Eneste tempsensoren jeg vet om på denna sitter i toppen,innsugsside,rett bak kamreima.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Har en kompis av meg med sierra som sliter med an bilen i ny og ne ikke starter... når han henter den igjen (ofte natten over) så startet den og går bra...

 

Han har også hatt et lite problem med at den gir litt gass av seg selv av og til....

 

Er det noen som har tips om hva det kan være? Er det noe typisk for sierra som roter til dette el no?

 

Han har faktisk levert den inn på verksted nå, og de har ikke funnet feilen enda... og ståt der siden onsdag

 

Skift fordeler ;)

83 Mod BMW M5

85 Mod BMW M535i Turbo

80 Mod Escort mk2 2.0l ++

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår