Gå til innhold

Spørsmål om sveising uten gass??

Ranger emnet

Lasse_GT

Anbefalte innlegg

Originally posted by Lasse_GT

har nettopp kjøpt mæ sveise maskin på torshov, men har gått tom for både gass og tråd..

funker det å bruke fluss tråd (flux) altså sveise uten gass når man rustsveiser på bila?

Kan vel si det slik... Hvis du kjøper deg en ny Golf med bensinmotor så fyller du ikke den med diesel siden du ikke har råd til dyrere bensin ;)

Rørtråd og rustsveising tror jeg ikke du skal gjøre om du ikke har mye fritid du ikke finner noen annen måte på å rote d bort på... kommer til å prakkes mye unødvendig

Mvh Realace

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små 5 kg flaskene kjøper du "til odel og eie" (altså ingen leiepris) for ca 2500 +mva.

Deretter betaler du ca 500kr pr fylling (tror jeg det er)

Neste størrelse er 20 liter (ca 150cm høy tror jeg). Den betaler du ca 1300kr pr år å leie og omtrent det samme pr fylling som den lille.

De aller fleste klarer seg med 5kg flaske til hjemmebruk.

Jeg bygger hotrod av et rusten vrak fra 1934 og sveiser dermed MYE på fritiden.

Har hatt liten flaske før, men gikk over til den store for drøyt et år siden. Selv for meg var det ikke lønnsomt med den store.

Har også sett noen flasker som er midt imellom på størrelse (ca 80 cm tror jeg) men AGA som jeg bruker påstår de ikke har noe mellom 5 kg og 20 kg flaske.

Jeg kommer til å kjøpe en liten flaske igjen når den store jeg har går tom.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte selv 5kg flaske, og er fornøyd med det... har hatt apparatet i et halvår vel, og har enda ikke tømt den. koster 450 +mva eller noe for påfylling av denne. (jeg leverer den inn og får en 'ny' ferdig oppfylt).

med riktig dekke (8l/minuttet?) og slik reguleringsventil som gjør at du ikke får et 'pshhhh' hver gang du klemmer inn, så sparer du mye gass.. ivertfall på punktsveising der du ikke sveiser konstant.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider