slayer Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Hei! Har planer om å kjøpe en bil å vil ha den på Kjøpstest hos NAF. Noen som veit nøyaktig hva de går igjennom på en slik test? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Det kan jeg svare på. Legger ved et utfyllt skjema fra en test: For dem som måtte lure, så er det ikke bilen min :) Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet August 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Det står på denne testen at: Innmaten i katalysator er fjernet. Det tror jeg det er gjort på den bilen jeg kikker på også, hva slags betydning har dette? Takk for supert svar forresten! Nå vet jeg hvordan testen blir tatt! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Originally posted by slayer Det står på denne testen at: Innmaten i katalysator er fjernet. Det tror jeg det er gjort på den bilen jeg kikker på også, hva slags betydning har dette? Takk for supert svar forresten! Nå vet jeg hvordan testen blir tatt! :) Heisann! På denne bilen hadde innmaten i katalysatoren blitt ødelagt med tiden, som førte til at eieren istedet for å kjøpe en ny katalysator fjernet innmaten. Han hadde fått pris på en katalysator, og den var opp mot 8000 kroner. Han fikk den vistnok gjennom EU-godkjenning etter at innmaten var fjernet. Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet August 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Originally posted by Cozzie Heisann! På denne bilen hadde innmaten i katalysatoren blitt ødelagt med tiden, som førte til at eieren istedet for å kjøpe en ny katalysator fjernet innmaten. Han hadde fått pris på en katalysator, og den var opp mot 8000 kroner. Han fikk den vistnok gjennom EU-godkjenning etter at innmaten var fjernet. Ok, har hørt de er dyre ja...Men da er dette egentlig ikke noe problem da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 Hva betyr ditta a/b/c på dinna lappen? Er det verdt å ta en slik test på bil før du kjøper den? Bruker selgere å være interesert i å ta slik test? Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 Originally posted by Kaksa Hva betyr ditta a/b/c på dinna lappen? Er det verdt å ta en slik test på bil før du kjøper den? Bruker selgere å være interesert i å ta slik test? Står hva bokstavene står for under "Karakter" A = Nytt / lite brukt B = God funksjon C = Usikker / noe svak funksjon Dersom man ikke har særlig bilinnsikt, eller man må reise et stykke for å se på en bil du har lyst å kjøpe, er det lurt å få bilen testa med en slik test. Kan være mer betryggende for en kjøper, slik at du slipper å støte på mange feller du ikke viste om senere. Dersom du spør selger om han kan foreta en slik test, bør han jo være interessert i en slik test, dersom bilen hans/hennes er i god stand. Kan jo bli enige om hvem som betaler hva, eller om dere deler på kostnaden ved en slik test. Koster noe med enn en EU-godkjenning, og dem går grundig gjennom bilen. Tror den ligger på rundt 1500 spenn. Noen som kan rette meg? Dersom en selger ikke er interessert i å foreta en slik test, dersom du selv betaler den, bør man jo ane ugler i mosen .. :) mvh Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Koster vel 1700kr for en ikke-medlem Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg