Gå til innhold

Nabokjerringa mi hadde fest - bilen ramponert

Ranger emnet

Ideal

Anbefalte innlegg

Naboene hadde fest, jeg hadde parkert utenfor.

Da jeg kom ut i dag, oppdaget jeg en ca 2cm dyp og 5cm x 5cm bred bulk i panseret, og en knust flaske på/rundt bilen.

Jeg har funnet ut hvem som hadde fest, og vitner har observert personer fra festen oppføre seg høylytt utenfor.

Jeg har kontaktet kjerringa som hadde festen, og først sa hun masse unnvikende dritt, for så å si seg villig til å dekke halvparten av skadens kostnad.

Så begynte hun å legge ut om at hun skulle reise bort og ikke kom hjem før på torsdag, for så å være borte til den 19. august.

Hva tror dere, blir hun til å stikke av? Hvilke rettigheter har jeg i forhold til dette? Burde jeg bare anmelde dette med en gang?

skade.jpg

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilby henne å kjøpe panser fra en hogger og få det lakkert i riktig farge, om ikke så anmelder du henne.

Er det henne som bor der? bor hun med foreldre? Om hun gjør det kan du jo også ta det opp med de. Hadde iallefall jeg gjort.

Klart, du kommer nok ikke noen vei med noen anmeldelse...

Selv om hun har fest, har hun ikke noe ansvar for hva folk som kommer på festen gjør på utsiden av huset. Iallefall tviler jeg sterkt på det.

Er noe som heter ansvar for egne handlinger. ikke ansvar for andres handlinger.

nope-mx3

:: Frisørbilentusiast ::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde prøvd med diverse "trusler" om å anmelde, hvis hun ikke dekker skadene slik som det ble nevnt ovenfor her. Greit nok at du uansett ikke kommer noen vei med å anmelde det, men veldig mange har forsåhvidt ikke peiling på hva som er straffbart eller ikke, derfor er det jo greit å prøve i alle fall. Få hu til å tro at det er hennes skyld osv.

De fleste betaler, ihvertfall etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig kjipt det der ass! Men må nok nesten vite hvem som faktisk gjorde det før man kan begynne å kreve noe på rett grunnlag.

Mange idioter i fylla. I fjor var det fjortisfest her i bygda, da var jeg nede i "sentrum" for å leie film med en kamerat da vi så en gutt på 14-15 prøve å rive av speilet på en Skoda pickup. Da gikk vi bort til han og spurte "hva faen han dreiv med".

"Herregud a, det er en Skoda jo" var svaret vi fikk. :rolleyes:

Etter at vi fikk kjefta litt på han og dytta han noen meter for at han skulle skjønne at man ikke skulle ødelegge andres ting bare fordi man hadde fått i seg en rusbrus for mye prøvde han å ro seg unna...

"Sorry ass, jeg er bare så jææææævla driiita..." :rolleyes:

Drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fest her for noen uker siden, å da var det en av bilene som sto her som ble bulka.. Var ei skikkelig stygg bulk på framskjermen.. Ingen som veit hvem som gjorde det heller.. Eller.. Noen veit, men vil ikke si det.. Er helt idiotisk å gjøre sånt..

Fant igjen bilen min med ei bulk/rift på 10cm * 40cm * 4cm etter en fest jeg også.. Var de sureste kronene jeg har gitt fra meg ever..

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde meg på nyttårsaften for et år sida, måtte bytte hele førerdøra mi og det på egen regning.

Anmeldte det, men saken henlagt pågrunn av manglene beviser.

Ingen ville si hvem det var.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun ringt meg i dag, og nekter ethvert ansvar og bare sier sånn at "sånn er det å ha bil i oslo" og "hvem som helst kan ha gått forbi", etc..

Politianmeldelse ser jeg for meg at jeg slett ikke kommer særlig langt med... hva nå?

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider