Gå til innhold

dere som har peil på plast se hit

Ranger emnet


hjinx

Anbefalte innlegg

Originally posted by hjinx

er det mulig og tette en slik radiator med noe vidunderlim? og går det an og plastsveise? i så fall hvilket matreale skal jeg bruke?

 

Se på tanken om det står noen bokstaver der...PP, eller PU,eller en annen to- eller tre-bokstaverskombinasjon....det forteller hva slags plast det er. Er det PP,kan du bare glemme å lime den...ikkeno annet enn flytende PP fester...og da trenger du et plastreparasjonskit. Endel bilopprettere har det,for å lappe fangere etc...kanskje de kan sveise den med riktig materiale for en hundrings eller noe.. ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke finner ut hvilken plast det er, søk litt, skrev et inlegg før om det, gidder ikke ta det hele en gang til!!

 

mn du kan prøve med noe sparkel lignende som heter stålplast, har brukt dette på flere ting av plast med godt resultat!!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ikke hele tråden du linket til, men har dårlig erfaring med tetting av radiatorer.

Har vært MYE plaget med min forrige radiator pga et, i begynnelsen, pittelite hull i plastdekslet på toppen av radiatoren. Ble først tett med kun kanel, det holdt noen timer, så med Sealbond, holdt en uke, så med kjemisk metall, holdt noen dager .. Araldit funket ikke i det heletatt. Sveising/liming/lodding funket ikke, dekselet var av en type plast (steinplast heter det vel? hmm) som kun kokset ved oppvarming til smeltepunkt. Forsøkte lenge med dette, men vannet fant veien ut gjennom porene uansett.

Endte med at jeg kjøpte ny fra et firma på østlandet, Østlandet bildemontontering/deler, het det muligens (var noe slik). 1100,- pluss moms ble prisen for ny radiator, Mazdaforhandler skulle ha 3400,- + moms.

Utrolig enkelt å bytte radiator var det også. 4skruer for festebrakettene, 2 slanger og å klipse løs viften. Gjort på 15min.

Så kjøp ny istedefor å bruke 14dager på å prøve å tette den ;)

Men om du har flaks så kan det jo hende du klarer å tette den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nå opparbeidet meg svært dårlige erfaringer med å tette radiatorer. pga varmen, at det alltid er vått der og trykket er det ganske ugunstige forhold for lim. Og da spesiellt plastlim. så jeg gjør som de fleste og bare bytter driten. for det er veldig kjedelig om den ryker på en langtur. Jeg ringte dessuten BMW og spurte om det var mulig og lappe, og de sa nei det fikk jeg aldri til. Jeg trodde selvsakt ikke på dem, men jeg har ombestemt meg. har limt med 3 typer lim, epoxykitt og plastsveis. alt lakk.

--

Anders

 

- 1990 BMW 525ia

x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hjinx

jeg har nå opparbeidet meg svært dårlige erfaringer med å tette radiatorer. pga varmen, at det alltid er vått der og trykket er det ganske ugunstige forhold for lim. Og da spesiellt plastlim. så jeg gjør som de fleste og bare bytter driten. for det er veldig kjedelig om den ryker på en langtur. Jeg ringte dessuten BMW og spurte om det var mulig og lappe, og de sa nei det fikk jeg aldri til. Jeg trodde selvsakt ikke på dem, men jeg har ombestemt meg. har limt med 3 typer lim, epoxykitt og plastsveis. alt lakk.

Min erfaring også ..

Kast dritten og kjøp nå. En sparer det inn på arbeidstimene en sparer seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte et firma jeg ikk helt husker navnet på ..

Østland bildemontering .. eller bildeler .. noe slikt. Søk på gulesider eller noe slikt. Billig både brukt og ny. :)

EDIT: Finner f ikke nummeret .. hmm .. ring en skroting og spør etter firmaet, var slik jeg fikk nummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår