hjinx Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=44695 <-- siste post. er det mulig og tette en slik radiator med noe vidunderlim? og går det an og plastsveise? i så fall hvilket matreale skal jeg bruke? Siter -- Anders - 1990 BMW 525ia x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 skal man plastsveise skal man bruke akkurat samme plastblandinga som det du sveiser består av. evt. skjære av en bit som ikke trengs og bruke den til å sveise med Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Originally posted by hjinx er det mulig og tette en slik radiator med noe vidunderlim? og går det an og plastsveise? i så fall hvilket matreale skal jeg bruke? Se på tanken om det står noen bokstaver der...PP, eller PU,eller en annen to- eller tre-bokstaverskombinasjon....det forteller hva slags plast det er. Er det PP,kan du bare glemme å lime den...ikkeno annet enn flytende PP fester...og da trenger du et plastreparasjonskit. Endel bilopprettere har det,for å lappe fangere etc...kanskje de kan sveise den med riktig materiale for en hundrings eller noe.. ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Hvis du ikke finner ut hvilken plast det er, søk litt, skrev et inlegg før om det, gidder ikke ta det hele en gang til!! mn du kan prøve med noe sparkel lignende som heter stålplast, har brukt dette på flere ting av plast med godt resultat!! Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Leste ikke hele tråden du linket til, men har dårlig erfaring med tetting av radiatorer. Har vært MYE plaget med min forrige radiator pga et, i begynnelsen, pittelite hull i plastdekslet på toppen av radiatoren. Ble først tett med kun kanel, det holdt noen timer, så med Sealbond, holdt en uke, så med kjemisk metall, holdt noen dager .. Araldit funket ikke i det heletatt. Sveising/liming/lodding funket ikke, dekselet var av en type plast (steinplast heter det vel? hmm) som kun kokset ved oppvarming til smeltepunkt. Forsøkte lenge med dette, men vannet fant veien ut gjennom porene uansett. Endte med at jeg kjøpte ny fra et firma på østlandet, Østlandet bildemontontering/deler, het det muligens (var noe slik). 1100,- pluss moms ble prisen for ny radiator, Mazdaforhandler skulle ha 3400,- + moms. Utrolig enkelt å bytte radiator var det også. 4skruer for festebrakettene, 2 slanger og å klipse løs viften. Gjort på 15min. Så kjøp ny istedefor å bruke 14dager på å prøve å tette den ;) Men om du har flaks så kan det jo hende du klarer å tette den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Diverse bilopprettere og verksteder bruker ett 2 komponent lim til å lappe fangere o.s.v. Har brukt dette selv. Blir sterkt som F....! Husker dessverre ikke hva det heter. Limet er veldig dyrt, men du kan jo høre om noen gidder å legge ei lita larve for deg. Da er det nok ikke der det ryker neste gang nei... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hjinx Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 jeg har nå opparbeidet meg svært dårlige erfaringer med å tette radiatorer. pga varmen, at det alltid er vått der og trykket er det ganske ugunstige forhold for lim. Og da spesiellt plastlim. så jeg gjør som de fleste og bare bytter driten. for det er veldig kjedelig om den ryker på en langtur. Jeg ringte dessuten BMW og spurte om det var mulig og lappe, og de sa nei det fikk jeg aldri til. Jeg trodde selvsakt ikke på dem, men jeg har ombestemt meg. har limt med 3 typer lim, epoxykitt og plastsveis. alt lakk. Siter -- Anders - 1990 BMW 525ia x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by hjinx jeg har nå opparbeidet meg svært dårlige erfaringer med å tette radiatorer. pga varmen, at det alltid er vått der og trykket er det ganske ugunstige forhold for lim. Og da spesiellt plastlim. så jeg gjør som de fleste og bare bytter driten. for det er veldig kjedelig om den ryker på en langtur. Jeg ringte dessuten BMW og spurte om det var mulig og lappe, og de sa nei det fikk jeg aldri til. Jeg trodde selvsakt ikke på dem, men jeg har ombestemt meg. har limt med 3 typer lim, epoxykitt og plastsveis. alt lakk. Min erfaring også .. Kast dritten og kjøp nå. En sparer det inn på arbeidstimene en sparer seg. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hjinx Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 og ikke minst irritasjon og hodebry!! men en ting, hvor i all verden får jeg tak i ny radd? den er ikke og oppdrive hos huggere. så hvor kjøper jeg en ny billig og bra? Siter -- Anders - 1990 BMW 525ia x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Jeg nevnte et firma jeg ikk helt husker navnet på .. Østland bildemontering .. eller bildeler .. noe slikt. Søk på gulesider eller noe slikt. Billig både brukt og ny. :) EDIT: Finner f ikke nummeret .. hmm .. ring en skroting og spør etter firmaet, var slik jeg fikk nummeret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.