Gå til innhold

240 motor

Ranger emnet


christer

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

pleier vel å stå "DIESEL ONLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!112" inni tanklokket, men det overser vel folk lett.. fordel å kikke på det som står inni diverse tanklokk, pleier å ha litt betydning.. ;)

 

har du valget tar du jo en dieselbil som e stille ;)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte en mercedes gelendewagen som hadde så mye ventiltikking at jeg trodde det var diesel.

 

Jeg hadde heldigvis vett nok til å forhøre meg om det var diesel, før jeg kjørte.

 

ellers: Er det ikke b230k som var "designet" til å kjøre på forskjellige oktanktall, samt bly og blyfri bensin?

mener jeg har lest det et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

jeg kjørte en mercedes gelendewagen som hadde så mye ventiltikking at jeg trodde det var diesel.

 

Jeg hadde heldigvis vett nok til å forhøre meg om det var diesel, før jeg kjørte.

 

ellers: Er det ikke b230k som var "designet" til å kjøre på forskjellige oktanktall, samt bly og blyfri bensin?

mener jeg har lest det et eller annet sted.

For å gjøre det enkelt.

Hvis motoren har katalysator, må den kjøres på blyfribensin.

Hvis motoren har støpejernstopp, må den kjøres på blybensin

Alt som ikke har katalysator kan kjøres på bly og blyfri bensin, hvis det ikke er støpejernstopp, som f.eks B230K, B230A, B230E osv... Man kjører selvfølgelig på blyfri, fordi det er billigst.

 

Det er iallefall slik jeg har forstått det.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimosabi

Ja, men du skal uansett helst stille inn tenning etter hvilket oktan du kjører. Nå er jo snurra mi godt kjørt og da, nærmer meg 300000, så man prøver jo å være litt snill med den.:)

 

B230K har elektronisk tenning med bankesensor, dvs at den justerer tenningen selv. Ikke mulig å justere den manuelt!

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår