Gå til innhold

Ascona C motor bytte.

Ranger emnet

wiktory

Anbefalte innlegg

Holder på å pusse opp min Ascona C 1987 model :D Kom tilfeldigvis over en 2.0 l 16V fra en Opel Vektra 96 model nå. Den nye motoren er fra en skade bil å har godt under 50.000km. Motorn ser helt strøken ut og det kunne vert morsomt å fått putta 136hk i bilen.

Han som skaffet motoren til meg er opel fanatiker å han skal hjelpe meg å sette inn motorn viss jeg ville. Han er en "old timer" å det eneste han ikke viste hvordan vi skulle gjøre var med det elektriske. Må vi ta hele ledningsnette fra en annen Vektra? Han snakket om at han hadde hørt om noen andre som hadde gjordt det samme motorbytte men som hadde funnet ut et eller annet smart å brukt det samme ledningsnettet.

Dette vet jeg må gjøres:

Bytte besinpumpe.

Nye bedre bremser.

Ny eksos?

Noen som har noen erfaringer på område? Takke for alle svar.

- 1986 Opel Ascona 1,8

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke mange ledninger som må kobles opp for at den ska svive, det er et eget ledningsnett til motoren, dette må du bruke, da sitter du sikkert igjen md noen løse kontakter, da må du finne fram koblingskjema og finne ut hva de skal til, sikkert bensinpumpe og 15 spenning og litt småtteri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen her som har noe koblings skjemaer eller noe i den duren. Eventuelt har manualen til Vectra liggenes i elektronisk form. Hadde vert konge med noe mer håndfast en "bare å prøve" selv om det kunne vert morro :d

- 1986 Opel Ascona 1,8

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Haynes manualer har el-skjemaer, ta en tur på BT på Kjørbekk, o.l. og kjøp eller lån et par av noen. Jeg har en til Ascona hvis du vil låne den, ta kontakt med Ole Jørgen på Dekkspesialisten i Porsgrunn så fikser vi vel det...

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider