Gå til innhold

Microtech Engine Management-Systemer!

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Link.

Dette virker svært lovende, og temmelig billig, sammenliknet med f. eks. Haltech E6X. I likhet med veldig mange andre datasprutsystemer lages også Microtech i Australia. Prisen er rett rundt 6200 kroner for boksen LT8S som bla. a. støtter direct fire-tenning (en coil for hver sylinder), sekvensiell innsprøytning med lavimpedans Peak&Hold dyser med mere. Boksen bruker også i svært stor utstrekning originale sensorer, og ved bestilling tilpasses triggertypen til motoren (For Hondafolker er det et 16- eller 24-tanns tannhjul (/v fordeleren?), og for Tyskerleiren er det vel vanligvis Bosch/Motronic 60-2? I tillegg har boksen standard innebygget MAP-sensor, noe som forenkler ting ytterligere. I tillegg til selve boksen kan det være fint å ha følgende: Laptop interface (648 Kr), samt 4 coiler hvis en har ambisjoner om å kjøre direct fire tenning også.

Nå kommer det antakeligvis til å skje ting hos Microtech, først og fremst en ny revisjon av LT8S (LT8X?) systemet, samt en oppdatering av online-manualene. Da er det vel sånn helt egentlig og stort sett en klar sak at jeg kjøper dette når tiden for datasprut er moden. Jeg har ennå ikke sett et annet Standalone-system som gir like mye for pengene som dette. <3

Har noen av Bilforumet-gutta erfaring med dette systemet?

EDIT:

Comes configured to use stock coils as the LT8. The LTX8 has an on-board igniter which allows use of external Bosch coils.

EDIT2: Bedre webside: Link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Link.

Dette virker svært lovende, og temmelig billig, sammenliknet med f. eks. Haltech E6X. I likhet med veldig mange andre datasprutsystemer lages også Microtech i Australia. Prisen er rett rundt 6200 kroner for boksen LT8S som bla. a. støtter direct fire-tenning (en coil for hver sylinder), sekvensiell innsprøytning med lavimpedans Peak&Hold dyser med mere. Boksen bruker også i svært stor utstrekning originale sensorer, og ved bestilling tilpasses triggertypen til motoren (For Hondafolker er det et 16- eller 24-tanns tannhjul (/v fordeleren?), og for Tyskerleiren er det vel vanligvis Bosch/Motronic 60-2? I tillegg har boksen standard innebygget MAP-sensor, noe som forenkler ting ytterligere. I tillegg til selve boksen kan det være fint å ha følgende: Laptop interface (648 Kr), samt 4 coiler hvis en har ambisjoner om å kjøre direct fire tenning også.

Nå kommer det antakeligvis til å skje ting hos Microtech, først og fremst en ny revisjon av LT8S (LT8X?) systemet, samt en oppdatering av online-manualene. Da er det vel sånn helt egentlig og stort sett en klar sak at jeg kjøper dette når tiden for datasprut er moden. Jeg har ennå ikke sett et annet Standalone-system som gir like mye for pengene som dette. <3

Har noen av Bilforumet-gutta erfaring med dette systemet?

EDIT:

EDIT2: Bedre webside: Link.

link til forhandler i norge

Jeg vurderte dette selv jeg.. Mener det kom på ca 13000 for 6 syl motor komplett inkl mva.. Men prisene på den siden var en introduksjons pris som skulle økes snart var det sagt, selv om han ikke har gjort det enda da..

Jeg trakk meg av to grunner..

Lite erfaringer i norge på systemet.. Få som kan hjelpe meg når noe eventuelt går galt..

Få som kan å mappe det.. Får alltids motoren til å gå bra, men det vil ta lengre tid da en må lære det fra scratch..

Men jeg er helt enig i at systemet ser bra ut på papiret!

Jeg for min del sto igjen med to alternativ som fristet.. Electromotive tec3, og autronic smc.. Hadde leverandøren av tec 3 vært mere intressert i å selge systemet, hadde jeg nok hatt det nå, men det ble autronic med fordeler.

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driver også å skal velge meg et av disse "billig" sprutene. og det heller for min del mot SDS sprutet som hawkon postet. det er veldig mange med samme motoroppsett som jeg skal ha som er kjempefornøyde med sds. men har hørt veldig mye bra om microtech også så jeg har enda ikke heeelt bestemt meg. kansje et gruppekjøp på datasprut hadde vært noe i høst/vinter? :D

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

hmm, ser interessant ut. jeg har tenkt på SDS sitt system (http://www.sdsefi.com), men det ligger jo på $800-$1000 USD uten sensorer som må kjøpes med.

INGEN som har erfaringer med dette systemet og vil dele med oss? Jeg betaler gjerne en tusenlapp eller to for noen å installere dette for meg :)

Får du noen til å montere datasprut for 1-2000kr, må du regne med at de prater polsk :D Det er faktisk en del jobb..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg har etter mye om og men fått bestillt ett microtec sprut til volvoen sin. Husker ikke helt om det var ltx8, han skulle kjøre fordelerløst hvertfall. Han har holdt på i hele sommer for å få tak i forhandleren(seriøs forhandler??? fikk ikke svar på mail og når han fikk svar var det etter lang tid, telefon nummeret på web siden var stengt- fikk tak i ett annet nummer som noen svarte på etter ei stønn, plutselig var gamle nummeret åpnet igjen osv.) Men sprutet er (visstnok) på vei fra AU nå.

Sprutet virket greit og prisen(fikk det for introduksjons pris) var det ikke noe å si på. Blir moro å montere og justere det.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider