Gå til innhold

startproblemer på 93 mod.. hjelp!!

Ranger emnet

M 4-life

Anbefalte innlegg

hadde vaska bilen her en dag, starta opp å kjørte den på plass igjenn uten problemer.. 1 min senere skulle jeg starte på nytt, men da var den plutselig død.. startern går men den kommer liksom aldri etter....

trodde først det var pga av vaskinga, men etter litt testing fant vi ut att det ikke er gnist fra coilen..altså i ledningen som går fra coiln til fordelern..

er det da så enkelt som att coiln er gåen eller kan problemet ligge en annen plass...

skaffa ny ledning fra coiln men til ingen nytte,,,, (er ikke 110% sikker på att det er riktig ledning men det skal vere det..

-BMW 318i E30 2 dørs 1987

Apex40x40,Enzo cup 215/40x17",jamex,polk audio (zinnoberrot)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan minne veldig om releet til bensinpumpa/bensinpumpa. Var sånn på min gode gamle BMW 518i. Den funka som bare det, stoppa den i 10 min og fikk ikke start igjen. Trodde det var pumpa jeg da. Så bytta den først, men viste seg at det bare var releet :rolleyes: Sjekk om bensinpumpa starter når du setter på tenninga, den skal da dra fram litt bensin. Håper det ordner seg!

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by M 4-life

defekt bensinpumpe og null gnist har vel ingen sammenheng...eller?

tror nok det er coiln/teningsmodulen..,,,

Ingen sammenheng nei! ;) Men bare fikk deja vu fra når det skjedde med min så jeg tenkte jeg skulle dele mine erfaringer da vettu. Sjekka inni fordelerelokket og sånt da forresten? Rotor'n min hadde brent opp en gang.. :eek:

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider