Gå til innhold

Handle Haltech E6X Flying Lead Kit fra Australia?

Ranger emnet


kris

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å handle dette systemet fra Australia?

 

Ser de går for 1600 AUD der nede. Trekker man fra momsen på 10% så ender man på ca 6600 NOK.

 

Legger man så på den norske momsen får man ca 8200 NOK.

 

Selv om man legger til frakt er jo dette langt unna det billigste jeg har funnet i Norge (13000 NOK).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...det virket veldig rimelig.

Har du en webside og vise til? Se om de har det jeg trenger av mapsensor osv osv til rx7'n.

Når skal du evt bestille?

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...greie priser det der ja.

Får vel se til å bestille da.

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Det der var jo sykt billig! De kan jo nesten konkurrere med Microtech på prisen!

 

Men kan E6X kjøre fullsekvensiell innsprøytning i kombinasjon med DIS direct-fire tenning?

 

Litt usikker på om e6x kan kjøre fullt sekv. men tror den kan det på en 4 syl, men ikke 6 syl..

 

Men foruten at en kan kjøre større dyser med fullt sekvensiell styring, så skjønner jeg ikke poenget.. Sparer 3% bensinforbruk sies det, om du har mappet utrolig bra.. Skal du ha direkte tenning, så må du vel uansett ha kam signalet, så da kan du like gjerne kjøre sekv. styring..

 

Jeg monterte SMC`n med fordeler etter råd fra KRB.. Det holdt for 7-800hk for han, så det holder nok for meg :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Sparer 3% bensinforbruk sies det, om du har mappet utrolig bra..

 

Skal du ha direkte tenning, så må du vel uansett ha kam signalet, så da kan du like gjerne kjøre sekv. styring..

Grunnen til at jeg vil ha DIS Direct-Fire tenning er fordi fin fordeler til en verdi av 8.000 kroner driver og roter. Pluss at det er ingen fornuftig måte å få deaktivert vakuumavanseringa, pluss at en ikke kan stille tenninga elektronisk på den steinalder-tech-fordeleren in bilen. Det er også et problem på Honda at fordelerne takker for seg for tidlig. Det er en hel masse greier inni en slik fordeler, og det skal lite til før hele greia plutselig havarerer. Det er jo blandt annen en kamsensor inni dær, en igniter, et triggerhjul, samt selve fordelerens mekanikk.

 

Og angående sekvensiell innsprøytning, dette er interresant for å "føle" at motoren er 100% optimal, pluss problemstillingen med at bensinen legger seg på veggen/taket/gulvet i innsugsporten når bensinen sprutes inn lenge før ventilen åpner og suger den inn. Den originale innsprøytninga er også fullsekvensiell (og dét i 1987!), og en kan jo ikke bygge dårligere enn originalt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Grunnen til at jeg vil ha DIS Direct-Fire tenning er fordi fin fordeler til en verdi av 8.000 kroner driver og roter. Pluss at det er ingen fornuftig måte å få deaktivert vakuumavanseringa, pluss at en ikke kan stille tenninga elektronisk på den steinalder-tech-fordeleren in bilen. Det er også et problem på Honda at fordelerne takker for seg for tidlig. Det er en hel masse greier inni en slik fordeler, og det skal lite til før hele greia plutselig havarerer. Det er jo blandt annen en kamsensor inni dær, en igniter, et triggerhjul, samt selve fordelerens mekanikk.

 

Og angående sekvensiell innsprøytning, dette er interresant for å "føle" at motoren er 100% optimal, pluss problemstillingen med at bensinen legger seg på veggen/taket/gulvet i innsugsporten når bensinen sprutes inn lenge før ventilen åpner og suger den inn. Den originale innsprøytninga er også fullsekvensiell (og dét i 1987!), og en kan jo ikke bygge dårligere enn originalt? :)

 

Mulig fordeleren til honda er dårlig som du sier, men ikke få folk til å tro at fordeler er dårlig løsning.. Det er det flere som har motbevist.. Eneste mekanikken du trenger videre, er jo kun det som får rotor til å snurre.. vakum styring osv har du ikke bruk for lengre..

 

Mange hevder også at fordeler er upresist, noe jeg også trodde.. Men når KRB hadde 9000rpm på sin 2.2 liter med fordeler, og kjørte midt 10`ere, så er det bra nok bevis for meg..

 

Det med at bensinen legger seg på veggen, er også et heller lite problem ved "normal gate trimming".. Når du har 4000rpm, åpner dysa di rundt 33 ganger i sekundet.. Skal nok noe til før det rekker å legge seg noen steder, nok til at det innbyr til å bli et problem!

 

Men sekvensiell styring er engang det beste, skal ikke protestere på det.. Men nå for tiden tror mange at batch løsning med fordeler ikke fungerer... Det stemmer da ikke.. Har enda ikke funnet SÅ store fordeler med sekvensiell styring..

 

Skal prøve å slutte å ødelegge tråden med dette tech-talk greiene nå :) Var billig det fra australia kris! Veldig billig..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg bare presisere: Fordeler er slett ingen dårlig løsning, men i akkurat min bil er den helt ubrukelig, og spesielt hvis en skal turbokonvertere. Grunnen til min forkjærlighet for DIS-tenning er som sagt, at bare min semi-defekte fordeler koster mere enn hele Haltech, evt. Microtech-systemet.

 

Fortsettelse av Ontopic: Jævlig gode priser! Et funn! Og jeg klarer ikke å skjønne at KRB klarer å selge dette systemet (E6X) til grov overpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår