Gå til innhold

Det var den bilen....

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

Igår var det slutt for mitt polo-eventyr...

Meg og en kamerat kjørte bak en pensjonist i 50 sone, han kjørte vinglete og sent. Vi kjører inn i en rundkjøring og ut igjen videre og 5 meter etter rundkjøring bråbremser han... Jeg hiver meg på bremsene og klarer å stoppe siden jeg var oppmerksom på han fra før, men så smeller det i rumpa på meg og jeg blir skyvet inn i bilen foran.

Bilen foran hadde småskader på bakfangeren, og bilen bak hadde småskader på frontfangeren (4wd greie). Bilen min er helt smadret bak, knust baklykter, rute osv. Frontlyktene er knust og panser er bøyd oppover. Bilen ser helt forjævlig ut.

Politiet kom og hjalp oss og vi fikk tauet min vekk. Så nå sitter jeg her uten bil, og ikke leiebil engang pga jeg valgte vekk det på forsikring. Så jeg er rett og slett forbannet!

Først og fremst så har jeg lagt jævlig mye arbeid inn i den bilen, og nå blir den sannsynligvis kondemnert. Hvis de klarer å fikse skadene så vil bilen synke i verdi...

Noen som har vært i denne situasjonen før og kan rådgi meg? Mange tanker flyr rundt i hodet mitt som når får jeg bil igjen... kan jeg få leiebil av forsikringsselskapet til han som kjørt i meg? Hva med felgene og anlegget? får jeg plukket det av hvis bilen kondemneres?

Skal legge ut bilder imorgen

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette var leit og høre mjepson !

utroligt synd med sånne gamle tullepiper som ingenting på veien har å gjør :(

er du heldig så får du felger å slikt.... LYKKE til!

Hold oss oppdatert ! er du naf medlem så kan du ta kontakt angående leiebil...

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan dokumentere at du trenger bilen i jobbsammenheng (trodde du brukte den i jobben) så har du krav på leiebil. Dekk felger, stereo, speil o l. er det bare å plukke av, å sette på det originale. Jeg plukket ut stereoen min når bilen sto på falken, etter en kollisjon (ikke polo'en, men en gammel ascona) Hvor er du forsikret?

BMW M3GT #133

YAMAHA R6

VW PASSAT stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet lappen i ni mnd og må ta det på nytt på grunn av gamlinger! Man burde gjøre noe med slike gamlinger. De er farlige på lik linje med råkjørere. Kjipe greier!:(

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er forsikra hos gjensidige...

jeg sniker meg inn til viking hvis de ikke lar meg få anlegget og felgene...

har litt stivhet i nakken idag men det er vel bare whiplash'en ;) får ta en tur til legen slik jeg har det registrert iallefall. kanskje ta røntgen for sikkerhets skyld.

det som var så morsomt var gamlingen som spurte om han kunne kjøre videre etter jeg spurte han hva faen han holdt på med :)

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg fikk nummeret til takstmannen så ringer han imorgen etter han har sett på den. Skulle ikke være noe problem å få plukket av felger, stereo osv.

jeg kjøpte jo bilen for 78000 for ett år siden og da var den gått 112.000, og nå er den gått 138.000. Hun sa at takstmann ville forhøre seg med forhandler om hva det ville koste å anskaffe en lik bil. Så jeg antar at jeg kan få alt fra 60.000 - 90.000.

Men det frister å bare øke lånet litt og hente en gti fra tyskland.

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider