Gå til innhold

Til Suggen.. B23 trim!

Ranger emnet

Roberto

Anbefalte innlegg

Jess, det tror jeg nok! Fikk et tips om at hvis jeg lurte på trim av B23, så var du den rette å snakke med.. Var det rett det??

Skal altså ha en bilcrossbil-motor litt trimmet.. Billig.. Jeg skal ikke ha noen EVO topp elller noe slikt med andre ord! :)

Så hva er billig og effektivt på en slik motor? Porting, polering og overhaling er vel smart.. Overhaling blir for dyrt.. Hva med forgasser? Hva skal jeg bruke der? Weber? Eller er noe annet bedre? Skal stort sett ha full gass, så jeg er helst ute etter en.. Full gass forgasser :)

Men så var det om jeg har glemt noe her.. Noen spesielle ting jeg bør gjøre kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i en Volvo penta motor fra en 230hk Draco!!! Forgasserne der er laget for full gass... Bare å bytte eksosmanifold, så passer'n rett oppi, går fælt som bare det!!! Du får en brukt motor i sverige til 5000, og det går vel an i bilcross??

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Få tak i en Volvo penta motor fra en 230hk Draco!!! Forgasserne der er laget for full gass... Bare å bytte eksosmanifold, så passer'n rett oppi, går fælt som bare det!!! Du får en brukt motor i sverige til 5000, og det går vel an i bilcross??

Volvo penta? Er ikke det en.. Båt? :)

Hadde vel gjort seg å finne manifold og forgasser (trenger ikke hele motoren,hehe).. Bilcrossbiler går for 7000 (tvangssalg), og da er det ikke gøy å bruke 5000 bare på en forgasser...

Så det er gode greier altså? Hva med weber da? Er det like bra eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vel gå i bilkross det, bare det er like mange ( ikke fler) sylindre enn orginalt da...

hvet ikke hva det er på en penta jeg:)

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pris på komplett motor til en båt ja, men den er helt lik utvendig som bilmotoren, bare 2,5liter med doble forgassere som fungerer omtrent som kraner... Av-eller-på-gass:D Båter går jo stort sett på full gass, så en brukt motor kan være temmelig slitt, men de går fælt! Hadde det i gamlebilen, bare med webere og grenrør.

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider