Gå til innhold

sinnsykt varm motor??

Ranger emnet

240 V8 POWER

Anbefalte innlegg

har akkurat satt inn en b21et i 240n min..

syns den blir no sinnsykt varm. ryker av turboen og knepper i motoren lenge etter at jeg stopper den. trenger ikke kjøre mer enn 1-2-3 minutter før den er glo heit. temp-måleren står der den skal og går ikke opp på rødt felt.. men jeg stoler ikke på den når det blir så varmt så det oser varme og knepper i motorn....!!

er dette normalt? har bytta termostat og vannpumpe også..

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja systemet er fritt for luft.. bytta vann sånn ca 10 ganger, også hatt i en knust "oppvaskmaskintablett" en gang og tappa av. da kom det ut mye dritt, men syns fortsatt den blir for varm... toppen tåler ikke altfor mye vet jeg... litt over 100 grader så ser den jo ut som ei banan..!

vannpumpa fungerer, termostaten fungerer, radiatoren er ok, systemet tett osv.. ingen lekkasjer mao.

skjønner snart ingenting! mener fortsatt at den ikke skal bli så varm..

det bør vel være mulig å kunne ta på oljepåfyllingslokket etter 5 minutter på tomgang?? svir jo hånda av deg på det...

som sagt.. vet ikke om den blir for varm kan godt hende det bare er jeg som er litt over-redd for den fine bilen min ;)

http://www.degernes.tk (bilder av den for ca 1,5 mnd siden med 230a motor.. derfor sugerør potta :p )

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej sorry, litt sånn utenom her...

QUOTE: 240 V8 POWER

"bytta vann sånn ca 10 ganger, også hatt i en knust "oppvaskmaskintablett" en gang og tappa av. da kom det ut mye dritt "

Funker dette bra? Skulle selv ha renset systemet på min bil. Alle slanger og sånn tåler det?

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenninga ?..... nå kan jeg pent lite om volvo motorer, men er tenninga feil så blir motoren MEGET varm.....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider