Gå til innhold

ny forsterker/forsterkere + cd spiller

Ranger emnet

Paasan

Anbefalte innlegg

For ett par dager siden ble deler av mitt stereo stjålet.

Dette ble stjålet:

Sony CDX-MP40 cd spiller

Blaupunkt GTA400 forsterker

Blaupunkt GTA2200 forsterker

Dette er igjen:

Sony XS-L151P5 (400W RMS, 1400W Max, 15") basser

Sony XS-P2020 (60W RMS, 260W Max, 8")

Sony XS-826 (25W RMS, 70W Max, 8,7cm) frontsett

Jeg skal nå handle nye forsterkere og ny cd spiller.

Men jeg lurte på om jeg skulle handle noe annet enn det jeg hadde før, det er uaktuelt å handle nye høytalere på grunn av økonomien. Jeg har ingen anelse om hva/hvor jeg kan handle så derfor lurte jeg på om noen hadde noen forslag.

Jeg har ikke råd til å handle for mer enn 5500,- siden jeg ikke får så mye igjen på forsikringa og jeg skal handle alarm i tillegg.

- 97 VW Passat 1.8

X 84 VW Golf GTI 8v (død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Paasan

For ett par dager siden ble deler av mitt stereo stjålet.

Dette ble stjålet:

Sony CDX-MP40 cd spiller

Blaupunkt GTA400 forsterker

Blaupunkt GTA2200 forsterker

Dette er igjen:

Sony XS-L151P5 (400W RMS, 1400W Max, 15") basser

Sony XS-P2020 (60W RMS, 260W Max, 8")

Sony XS-826 (25W RMS, 70W Max, 8,7cm) frontsett

Jeg skal nå handle nye forsterkere og ny cd spiller.

Men jeg lurte på om jeg skulle handle noe annet enn det jeg hadde før, det er uaktuelt å handle nye høytalere på grunn av økonomien. Jeg har ingen anelse om hva/hvor jeg kan handle så derfor lurte jeg på om noen hadde noen forslag.

Jeg har ikke råd til å handle for mer enn 5500,- siden jeg ikke får så mye igjen på forsikringa og jeg skal handle alarm i tillegg.

Hei..

Vi har en glimrende pakke som vi selger nå om dagen. Dette er absolutt enormt mye for pengene.

Se linken nedenfor.

http://www.soundpressure.no/Bilstereo%20pakke%20Lanzar.htm

Vi har også Alarm og tilby deg, WATCDOG og disse koster fra Kr 1490 og opp til 3800,-

Ta kontakt og vi vil hjelpe deg med alt du trenger.

Mvh

Sound Pressure Distribution AS

Roy

Kun råeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tilbudet, men som sagt trenger jeg cd-spiller i tillegg, og da blir dette minst 8000,- . Det er penger jeg ikke har.

Jeg lurte litt på å kjøpe en Pioneer DEHP7600MP.

Men etter å ha lest litt om megabillig her på forumet begynner jeg å lure litt på hvor smart det er å handle der, er det noen andre som kan gi meg en god pris på en slik spiller?

Som forsterker tenkte jeg å kjøpe en Rockford Fosgate - RF 551X i første omgang, så vente noen månder før jeg kjøpte egen forsterker til basseren. Det er vell mulig å koble de 2 høytalerne bak og bassern på forsterkern, og frontsettet rett på spillern.

Eller så får jeg leve uten bassern en stund.

- 97 VW Passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Paasan

takk for tilbudet, men som sagt trenger jeg cd-spiller i tillegg, og da blir dette minst 8000,- . Det er penger jeg ikke har.

Jeg lurte litt på å kjøpe en Pioneer DEHP7600MP.

Men etter å ha lest litt om megabillig her på forumet begynner jeg å lure litt på hvor smart det er å handle der, er det noen andre som kan gi meg en god pris på en slik spiller?

Som forsterker tenkte jeg å kjøpe en Rockford Fosgate - RF 551X i første omgang, så vente noen månder før jeg kjøpte egen forsterker til basseren. Det er vell mulig å koble de 2 høytalerne bak og bassern på forsterkern, og frontsettet rett på spillern.

Eller så får jeg leve uten bassern en stund.

Kan jo anbefale deg følgende:

Kjøp en brukt eller veldig billig toppmodell Alpine eller Pioneer (9400 e.l.) spiller, så bruker du 3400,- hos megabillig på en Rockford Fosgate 801x, denne er 4x100W RMS i 4ohm..

Altså 2 kanaler brokoblet (400W RMS) til suben din og to kanaler ledige til frontsettet (samt rom for oppgradering av frontsettet iom at du har 2x100W RMS til rådighet) og så kjører du bakhøyttalerne på cd-spilleren...

Viktigste to punktene i bilstereo (når det gjelder komponentene/lydkilder) er frontsettet og suben - bakhøyttalerne er etter min mening "fyllmasse"..

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zettie

Kan jo anbefale deg følgende:

Kjøp en brukt eller veldig billig toppmodell Alpine eller Pioneer (9400 e.l.) spiller, så bruker du 3400,- hos megabillig på en Rockford Fosgate 801x, denne er 4x100W RMS i 4ohm..

Altså 2 kanaler brokoblet (400W RMS) til suben din og to kanaler ledige til frontsettet (samt rom for oppgradering av frontsettet iom at du har 2x100W RMS til rådighet) og så kjører du bakhøyttalerne på cd-spilleren...

Viktigste to punktene i bilstereo (når det gjelder komponentene/lydkilder) er frontsettet og suben - bakhøyttalerne er etter min mening "fyllmasse"..

det høres toppers ut, lurer på om jeg skal slå til på en slik forsterker + en pioneer av typen jeg tenkte på. dette blir da 5930 + frakt på 200,- hvis jeg ikke tar feil. det skal jeg vell klare å skaffe. takk for forslaget.

- 97 VW Passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider