Gå til innhold

endelig her!

Ranger emnet

Langerud

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått registrert meg her jeg også. Har vært noen timer her inne og lest om prosjekter og må si jeg har sikla en del på spesielt Speedwells R20... :)

Drømmer om å lage noe av det samme, men vet ikke om jeg vil legge så mye tid og penger i golfen min, uansett hvor glad jeg har blitt i den etter snart tre år.:op

Alikevel er det på tide å pynte litt på den. Rusta har begynt å komme flere steder og må tas ved røttene. Da jeg røsket av kanalplasten, hjulbuelistene, bakfanger i dag, kom det masse stygg rust til syne, bedre er det ikke under. Dro ut hele anlegget, isolasjon og innredning bak forsetene også, og på innsiden av hjulhusene var det ikke pent... :(

Blir noen timer puss og sveis fremover gitt. Men da er det fryktelig kjekt med en dyktig pappa som stiller opp... :D Fra før er bilen kun montert 60 mm senk og 15" med 195/50 dekk. OG et stort stereoanlegg selvfølgelig...:D

Nå har jeg liggende nye g60 hjulbuelister og kanalskjørt, 90-fangere og tåkelys som skal monteres. Etter at bilen har blitt pussa ned da selvfølgelig. Alt gammelt og nytt skal lakkes i rødt som er fargen den dag i dag. Nye felger og justerbart KW kommer nok det også er jeg redd:) Skal kjøpe inn nye bremser og eksos til uka også... må bytte litt før EU-kontrollen i høst....:)

Har plukka bort bakvisker og skal sveise inn hel plate på luka der... Har fått tak i høyre fremdør dra 90 mod og leiter etter venstre... noen som har?? trenger asap!

Har et bilde før den havna under kniven, men orker ikke stri med å legge det ut nå... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du må legge ut litt bilder og slik underveis da.. så det går ann å følge med på prosjektet ditt... jeg har høyre dør men mangler venstre etter at jeg idag fannt ut at den var skeiv... *faen* hehe.. må finne ei dør i morra... koste hva det koste vill

ser fram til å følge prosjektet..

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært og bestilt noen nye deler. Nye framskjermer og hjulbuer bak, de gamle var spist opp av rust i kantene gitt...:(

nye calipere, skiver, klosser og diverse bremserør og slanger bak måtte bestilles i tillegg til lysbryter og viftebryter.

Har prøvd å finne ut hvordan jeg legger ut bilder av bilen på forumet her, men det finner jeg ikke ut av... noen som gidder å forklare veldig kort og greit?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

195/45 blir vurdert til våren når dekka må byttes... har lyst på 9x16 men det er vel helt jævlig å kjøre med uten servo vel?

Den ene bakdemperen sliter med helsa og lekker litt så må nok investere i justerbart før snøen kommer... skru opp så jeg ikke brøyter gratis for kommunen for så å skru helt ned til våren:D Har blitt litt forelska i biler som sleiker asfalten:)

Skal mekke en del til helga, så skal prøve å ta noen bilder mens jeg holder på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da er jeg redd det blir til at 9x16 kommer til neste sommer:)

Hvordan får jeg g60 listene til å sitte om jeg skal kutte bort noe av kanten på hjulbuene...? kutter bort den horisontale kanten, skjærer i den vertikale, bretter ut, sveiser inn noen trekanter eller noe, og så bare lime de fast med masse lim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider