Gå til innhold

Toppakningen tok kvelden igjen gett !

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hey... nå skal jeg si det er kaldt på kvelden ved jordene.... Jeg kommer akkurat inn fra Halden der Bjørn (Ta/455) har hjulpet meg litt med bilen (takk);) MEN hehe...på veien hjem gasser jeg på litt og det velver ut røyk bak meg... så nå er det å få bilen hjem i garasjen etterpå og skru igjen.... Det var kun vann som kom ut av potta så da er det vel toppakningen ?

 

Hvor mye koster det å kjøpe bedre toppakninger ?

 

jeg trenger tydeligvis det !.......PS: før noen sier noe så vil jeg legge til at jeg faktisk ikke hadde noe spes høyt turtall (5500rpm)

 

Og skal pakningene ryke så fockings lett ?

 

Mvh Ottesen:rolleyes:

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så sant du ikke har en skakk topp eller noe...evt ujavnt tildratt topp. Eller billigst øko-pakningene....det gjelder for de fleste motorer...Cheap= bad. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det var som faen. Kjøp cobber pakninger, det skal jeg. Har ikke helt funnet ut hvor jeg kan få tak idet. Men har vært det før på min motor. Bilen din går jo som svarte fan, så antar at det med de 289 toppene er litt over 11:1 i komp. Sikker på at du ikke fikk tenningsbank? Ville i tilegg sjekket at motoroen får nok bensin på 5000-6000 omdreininger, viss ikke vill du få teningsbank på så høyt turtall å sansyneligvis blåse pakningen rett av (har det problemet selv å beveger meg derfor ikke over 4500rpm).

 

Har i allefall selv konkludert med at jeg skla slutte med å mobbe Cosworther for å blåse toppakninger, er like flink til det selv. :(

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send toppene til planing og kjøp MLS (Multi Layer Steel) pakninger. Disse skal være drit bra og du kan bruke de om igjen!

De koster selvfølgelig mer men er vel verdt det hvis du har problemer med at pakninger blåser ut i kjøle kanaler hele tida.

 

SCE self-sealing kobber pakning finner du her

 

Cometic har en bra MLS pakning til ford: cometic web side

OBS! husk å klikk deg inn på ford(litt opp på venstre side på hjemme siden) på cometic siden da:)

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanlige toppakninger koster litt over 100kr. Er arbeidet som er irriterende ikke prisen på pakningene. En bra toppakning vill sikkert hjelpe, men sjekk at motoren får nok bensin (rustne bensinrør, tettfilter i tnaken eller lignende). Mager blanding er døden for "race" maskiner.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

vanlige toppakninger koster litt over 100kr. Er arbeidet som er irriterende ikke prisen på pakningene. En bra toppakning vill sikkert hjelpe, men sjekk at motoren får nok bensin (rustne bensinrør, tettfilter i tnaken eller lignende). Mager blanding er døden for "race" maskiner.

 

Det værste med jobben er å løfte de hel**** støpejerns toppene...;) veier sikkert 20 kg stykke.....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

 

Det værste med jobben er å løfte de hel**** støpejerns toppene...;) veier sikkert 20 kg stykke.....

Se på det som trim! LOL

 

Kjedelig og irriterende greier da.

Har selv kjørt med urørt motor noen år nå. 5-6 eller noe.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

Se på det som trim! LOL

 

Kjedelig og irriterende greier da.

Har selv kjørt med urørt motor noen år nå. 5-6 eller noe.

 

hehe....syntes nesten det er moro å skru nå.... tar lissom under 2 timer å dele hele motoren...:)

Tenkte jeg skulle spandere nye bolter til toppen nå.... de begynner å bli slitt.... kanskje ny radiator også, så motoren får litt bedre kjøling....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare får å holde litt liv i forumet våres så kan jeg jo legge ut noen bilder av hva jeg har kjøpt idag osv.....:D

 

Der burner jeg som bare f****......neida.....gåen toppakning gett ;)

Toppakning.jpg

 

Slik bilen står igjen.....:rolleyes:

demontering_igjen.jpg

 

Og de nye delene jeg kjøpte....

nye_deler.jpg

 

Hvor interissangt dette var vet jeg ikke,men nå er det vel snart på tide å bygge opp igjen...

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men før du skrur sammen til nok et toppakningshavari (Hehe), skulle ikke du vurdert å fått topplokk og blokk sjekket for skjevhet med rettholt av noen som har/kan? Og vurdert noen bedre toppakninger? (Aner ikke hva slags pakninger du har kjøpt nå)

 

Bare en tanke (ok, noen da...)

 

Christian

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

Men før du skrur sammen til nok et toppakningshavari (Hehe), skulle ikke du vurdert å fått topplokk og blokk sjekket for skjevhet med rettholt av noen som har/kan? Og vurdert noen bedre toppakninger? (Aner ikke hva slags pakninger du har kjøpt nå)

 

Bare en tanke (ok, noen da...)

 

Christian

 

Problemet at pakningene går i stykker er kun min feil... jeg har skjekket for skjevheter....;)

 

Nå har jeg fått på toppene og innsuget igjen..... skal være MEGET nøye med stramming osv.... har vasket litt oppi motorummet også....

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår