Gå til innhold

Drifting og banekjøring (Lang tekst)

Ranger emnet


Pudding

Anbefalte innlegg

hva med å prøve å leie geiterykken i skien? er en gammel flyplass som avogtil brukes som bane, roadsport kjører der så jeg ville tro den var god nok for noen lekne driftere :) kan nok også være endel billigere en rudskogen ville jeg tro. her er litt info om banen fra roadsport.no

 

GRENLAND RING

(Geiteryggen flyplass)

 

Banebeskrivelse:

· Midlertidig asfaltbane på flyplass

· Lengde 1900 m

· Bredde 10 – 20 m

· Lengste rettstrekning 550 m

· Antall svinger 4 høyre, 4 venstre

· Høydeforskjell 4 m

· Kjøreretning Medsols

· Banekapasitet 30 biler

· Banen er bygget etter prinsipper fra tyske Flugplatz-rennen med rettstrekninger og chicaner som gir førerne en ny og spennende opplevelse.

 

Beliggenhet:

Banen ligger langs riksvei 359 ut fra Skien, ca. 3km fra Skien sentrum, 9 km fra Porsgrunn, 35 km fra Larvik og 160 km fra Oslo.

 

Kontaktperson:

Nils Tore Johnsen, 918 93 770,

Internett: http://www.kna.no/telemark

 

Overnatting:

Høyer Hotell, Skien: 35 90 58 00

Rica. Ibsen, Skien : 35 52 49 90

Hercules Hotell , Skien: 35 59 63 11

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

All ære til de som har tid og ork til å stå på og gjøre en jobb for å få drifting opp og frem, kanskje en mailingliste blant de som kjører hadde vært noe? da kunne man fått info om når man eventuelt kunne leid bane og kostnadene for dette,for så å melde seg på. Har følelsen av at 60% av de som sier de vil være med på en slik dag ikke kommer/ikke har bil eller ikke har lappen og da blir det noe vanskelig å tørre å leie en bane,for det koster noe inn i h...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en mail til KNA Telemark for å høre mer om dette.

 

Dette kan være interessant faktisk :)

 

Kanskje muligheter for å leie mot vintern også?

Hva tror dere om det? Grunnen til at jeg tar opp dette er fordi jeg ikke har kraftig nok bil til å drifte ordentlig på tørt føre ennå, men gleder meg som en unge til vintern.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg sender denne mailen på vegne av bekjente i bilforumet.net miljøet og lokal kjente.

Det er det siste året utviklet seg til å bli et miljø for en motorsport kalt "Drfting" som dere sikkert har fått med dere, selvom det ikke er noen større konkurranser i Norge ennå.

 

Jeg bor i Skien og har bodd her i mine 20år og har planer om å bo her en stund framover og har fått øynene opp for drifting. Men for å si hva drifting er så kan det på godt norsk kalles å ligge i sladd så lenge som mulig for å kaste seg inn i neste sving med sladd. Hovedsaklig for bakhjulstrekkere, men i de ekstreme land så finnes det cupper for fremhjulstrekkere også.

 

Med dette så kom ideen på hvor en kan leie baner for å trene og eventuelt holde mindre konkurranser. Jeg har hørt at på banen bak Geiteryggen så har det hvert kjørt roadsport som tilsier at det er nok plass i bredden for litt drfiting også.

 

Hvordan er mulighetene for å arrangere noe slikt på Geiteryggen og hvordan ser KNA (telemark) på denne motorsport grenen?

 

Dette er ikke ment som et sladdetreff på snøføre, selvom jeg tror det er bedre at ungdom prøver seg på bane istedet for etter veiene. Det diskuteres i dag om drifting trening og events kun er for kjøring på tørrasfalt eller om det vil bli arrangert noe på vinteren. Det er mange som har lyst til å være med, men ikke sitter med biler tilstrekkelig for drifting på tørt føre.

 

Mvh

Roy R. Apalnes

Meierkollen 32

3744

Tlf: 92296378

E-mail: roy@hybellivet.net

 

Dette er mailen jeg oversendte til KNA Telemark.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra post, jeg gadd faktisk å lese hele! :D Er helt enig i at drifterne burde få litt mer respekt, det er tross alt en veldig populær motorsport i japan, og på vei opp i USA.. Har bare hatt rwd-biler, mye med tanke på brei kjøring. :D Er dessverre for meg fint få baner å kjøre på i nærheten, så enest treninga jeg har er diverse grusveier..... Har man med kompiser med walkie talkie så går det bare fint! Stå på!

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

 

Mye bra her, selv om dere kanskje diskuterer ting som allerede er ute av verden. Jeg tenkte derfor jeg skulle gi dere en statusrapport på hvor ting står i dag.

 

Det er nemlig hverken baneeiere, arrangører eller NBF det står på lenger. Alle formaliteter er i orden, og vi har kommet til det punktet der vi må begynne å arrangere trening/konkurranser for å komme videre. NBF har annerkjent drifting og er veldig positive til sporten og dens utvikling. Deres jobb er imidlertid å legge noen føringer for hvordan sporten skal drives. Dette har de gjort, og det foreligger skriv på dette som DCN sitter på. Når det gjelder baneeiere må de forholde seg til dette, og så lenge formalitetene er i orden er det ikke noe problem å gjennomføre et arrangement. Imidlertid er det fremdeles noen hindringer...

 

Saken er nemlig den at alle de som prater og skryter av hvor interesserte de er i drifting ikke gidder å løfte en finger (med unntak av noen få ildskjeler som f.eks. Pudding og Hersker Hans). Ikke er det noen som gidder å ta kontakt med DCN for å sette seg inn i hva som faktisk foreligger av regelverk, og ikke er det noen som gidder å stille opp for å kjøre...

 

I stedet sitter alle på gjerdet i den tro at man ikke kan stille opp uten å ha en 200SX med 500hk og hete Nobuteru Taniguchi. Hvordan skal vi kunne gjennomføre noe som helst uten deltakere? På Våler ble vi faktisk invitert til å kjøre et løp sammen med NM i Roadracing! KNA Solør Motorsport gjorde en kjempejobb for å arrangere noe for oss. Det var helt gratis, og vi fikk bra med trening samt eksponering i lokalpresse. Hvor mange stilte opp i finalene? To stykker!!! Undertegnede og Øyvind Øversveen var helt alene. Også skylder dere på baneiere og forbund? De har faktisk ikke gjort annet enn å prøve å hjelpe oss. Forholdene ligger til rette de, det er bare å benytte seg av dem.

 

Helt konkret så jobbes det nå med å få til trening på Fornebu. Der finnes det en stor asfaltplass som NAF Oslo disponerer. Plassen brukes bl.a. til Autoslalom, og vil være perfekt til driftetrening. Det vil bli en løype markert med kjegler, og det vil finnes instruktører til stede for å hjelpe til. Ingen sandfeller eller jordvoller, bare asfalt. Og alle kan delta, uansett bil. Jeg kommer til å jobbe videre med dette, men det krever at dere som er interesserte i å kjøre faktisk stiller opp. Det koster mye tid å penger å arrangere noe som helst, og jeg gidder ikke å tape mer penger på dette. De pengene kan jeg heller bruke på å kjøre drifting i utlandet...

 

Mvh

Fredrik Sørlie

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Hei folkens.

 

Mye bra her, selv om dere kanskje diskuterer ting som allerede er ute av verden. Jeg tenkte derfor jeg skulle gi dere en statusrapport på hvor ting står i dag.

 

Det er nemlig hverken baneeiere, arrangører eller NBF det står på lenger. Alle formaliteter er i orden, og vi har kommet til det punktet der vi må begynne å arrangere trening/konkurranser for å komme videre. NBF har annerkjent drifting og er veldig positive til sporten og dens utvikling. Deres jobb er imidlertid å legge noen føringer for hvordan sporten skal drives. Dette har de gjort, og det foreligger skriv på dette som DCN sitter på. Når det gjelder baneeiere må de forholde seg til dette, og så lenge formalitetene er i orden er det ikke noe problem å gjennomføre et arrangement. Imidlertid er det fremdeles noen hindringer...

 

Saken er nemlig den at alle de som prater og skryter av hvor interesserte de er i drifting ikke gidder å løfte en finger (med unntak av noen få ildskjeler som f.eks. Pudding og Hersker Hans). Ikke er det noen som gidder å ta kontakt med DCN for å sette seg inn i hva som faktisk foreligger av regelverk, og ikke er det noen som gidder å stille opp for å kjøre...

 

I stedet sitter alle på gjerdet i den tro at man ikke kan stille opp uten å ha en 200SX med 500hk og hete Nobuteru Taniguchi. Hvordan skal vi kunne gjennomføre noe som helst uten deltakere? På Våler ble vi faktisk invitert til å kjøre et løp sammen med NM i Roadracing! KNA Solør Motorsport gjorde en kjempejobb for å arrangere noe for oss. Det var helt gratis, og vi fikk bra med trening samt eksponering i lokalpresse. Hvor mange stilte opp i finalene? To stykker!!! Undertegnede og Øyvind Øversveen var helt alene. Også skylder dere på baneiere og forbund? De har faktisk ikke gjort annet enn å prøve å hjelpe oss. Forholdene ligger til rette de, det er bare å benytte seg av dem.

 

Helt konkret så jobbes det nå med å få til trening på Fornebu. Der finnes det en stor asfaltplass som NAF Oslo disponerer. Plassen brukes bl.a. til Autoslalom, og vil være perfekt til driftetrening. Det vil bli en løype markert med kjegler, og det vil finnes instruktører til stede for å hjelpe til. Ingen sandfeller eller jordvoller, bare asfalt. Og alle kan delta, uansett bil. Jeg kommer til å jobbe videre med dette, men det krever at dere som er interesserte i å kjøre faktisk stiller opp. Det koster mye tid å penger å arrangere noe som helst, og jeg gidder ikke å tape mer penger på dette. De pengene kan jeg heller bruke på å kjøre drifting i utlandet...

 

Mvh

Fredrik Sørlie

 

Jeg mener nå at folk generelt ikke sitter og venter på at andre skal gjøre noe, men det ligger litt nærmere lommeboka. Det er ikke alle som har råd til å bruke opp masse dekk og kjøpe seg nye dagen etter. Dessuten er det veldig få som vil bruke sin hverdagsbil til drifting, og noen som ikke har råd til både kul hverdagsbil og en ekstra driftebil på si.

 

Dette er ihvertfall slik jeg føler det. Jeg har ikke råd til å bruke opp dekk og ekstra bil og ellers generelt kostnadene som er med. Hadde det vært mulig å få tak i billigere dekk og bensin tror jeg mye hadde vært gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FSR: Takk for informasjonen, det gjorde ting en del klarere.

 

Men det er en del som Asim sier, lommeboka, hvertfall i mitt tilfelle. Men jeg begynner nå straks på et Opel Kadett C prosjekt og iløpet av vinteren. Kanskje den har tilstrekkelig med hk, men jeg vet ikke om oppsettet med hk/vekt holder.

 

Og av den grunn så tenkte jeg på en vinterutgave for å få folk igang og få de som er interessert til å brenne for det. Det krever ikke så mye penger til dekk og bil.

 

Hva syns dere om det?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet her borte på den "andre sia" (Rogaland) og tenkt på drifting helt siden FSR var innom på Revebanen. Har hatt litt kontakt med enkelte. Denne lesinga fant jeg meget motiverende og opplysende så jeg tror jeg får sette opp farten litt. Ingenting er oppnådd før første bilen kjører ut på banen med hensikt i å kjøre drifting ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dersom man føler at man først må bygge en bil til 500k for så å kjøpe dekk til flere titalls tusen, så skjønner jeg at lommeboka setter en stopper. Men da har man begynt i feil ende, noe vi ofte gjør her i landet. Det er selvsagt positivt å ha presentabelt utstyr og satse seriøst, men det viktigste er at man stiller opp med det man har. Ikke alle er stinne av daler, inkludert meg selv. Jeg er så blakk som det er mulig å bli, men klarer alltids å få kjørt litt i ny og ne. Når jeg ser hva andre bruker på bil tror jeg ikke det er pengene det står på...

 

Men når det er sagt, jeg tror dette løser seg selv, men vi må bare innse at vi ikke skaper en ny bilsportsgren med massiv respekt og proffe team over natta. Og dersom alle skal vente på dette før de begynner skjer det heller ikke noe. Vi må begynne i det små og få med oss så mange som mulig. Resten kommer av seg selv. Det viktigste med drifting er å ha det moro!!!

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Vintertrening er genialt, og dersom vi får til et par fete driftingtreninger på is vil vi garantert få besøk fra England og antakelig også Japan. Option gutta som var i England var veldig interesserte i å gjøre noe på is. Dette har aldri vært gjort før. De nevnte dette for meg når jeg pratet med dem, og vi skulle ta en prat når vinteren nærmet seg. Hva med en exibition match med de beste japsene på en isbane i lille Norge? Det kan være en realitet dersom vi klarer å få i gang et miljø her på berget...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår