Gå til innhold

Drifting og banekjøring (Lang tekst)

Ranger emnet


Pudding

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å få til et slikt treff på våler egentlig? er de intresserte i "driftere" der?

 

Da det ligger "kun" 35 mil unna her, kunne det absolutt slått ann stort for oss her i midt norge... Vet om flere som stiller tvert her iallefall..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm.. Er det slik at go-kart baner er best egna? synes de virker litt FOR krappe og smale jeg..

 

Kunne jo sett oss irundt etter go-kart baner, men de er ikke så samarbeidsvillige..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt stor gokartbane uten de helt krappe hårnålene (les: Reve) er veldig bra til å begynne med, men som du sier er det ikke alle som er så keene på en haug med biler på banen. Ofte er de ikke laget for å tåle vekten av en bil, og da ødelegger vi banen ved å kjøre drifting på den.

 

Som sagt tror jeg store parkeringsplasser og kjegler er tingen til å begynne med. Da kan alle prøve seg uten å risikere noe. Så får heller de som ønsker å satse litt samles om å kjøre noen arrangementer på Reve etc. etterhvert...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

PS. Vintertrening er genialt, og dersom vi får til et par fete driftingtreninger på is vil vi garantert få besøk fra England og antakelig også Japan. Option gutta som var i England var veldig interesserte i å gjøre noe på is. Dette har aldri vært gjort før. De nevnte dette for meg når jeg pratet med dem, og vi skulle ta en prat når vinteren nærmet seg. Hva med en exibition match med de beste japsene på en isbane i lille Norge? Det kan være en realitet dersom vi klarer å få i gang et miljø her på berget...

 

Vi har vel en liten fordel her :D

*glede seg vilt*

 

Og jeg er gjerne med på mindre arrangementer også som bilen min vil fungere på.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper vi får til et treff i nærmeste frem tid slik at jeg får vært med å prøvd meg å se om dette er noe for meg. Noe som jeg egentlig er ganske overbevist om at det er.

 

Hva er reglene for sikkerhet ustyr i drifting konkurranser? Evt Trening? Må man ha Bur FIA godkjent stol og FIA godkjent seler??

Dette skal på bilen min, men vet ikke om jeg får det til å år.

Ting tar tid og koster penger vet dere ;)

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zerox

Jeg håper vi får til et treff i nærmeste frem tid slik at jeg får vært med å prøvd meg å se om dette er noe for meg. Noe som jeg egentlig er ganske overbevist om at det er.

 

Hva er reglene for sikkerhet ustyr i drifting konkurranser? Evt Trening? Må man ha Bur FIA godkjent stol og FIA godkjent seler??

Dette skal på bilen min, men vet ikke om jeg får det til å år.

Ting tar tid og koster penger vet dere ;)

 

Lurer på om du kanskje ikke finner noe om regler og slik på http://www.dcn.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare penga det står på for min del, men mangler liksom litt power på rekorden....:D 3 litern fra senatorn skal etterhvert nedi, sammen med 75% sperreakslingen....... Blitz drifter lol Er enig i at parkeringsplasser passer bra for trening! Slipper å peise bilen i grusen hvis man skulle være uheldig:D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Vel, dersom man føler at man først må bygge en bil til 500k for så å kjøpe dekk til flere titalls tusen, så skjønner jeg at lommeboka setter en stopper. Men da har man begynt i feil ende, noe vi ofte gjør her i landet. Det er selvsagt positivt å ha presentabelt utstyr og satse seriøst, men det viktigste er at man stiller opp med det man har. Ikke alle er stinne av daler, inkludert meg selv. Jeg er så blakk som det er mulig å bli, men klarer alltids å få kjørt litt i ny og ne. Når jeg ser hva andre bruker på bil tror jeg ikke det er pengene det står på...

 

Men når det er sagt, jeg tror dette løser seg selv, men vi må bare innse at vi ikke skaper en ny bilsportsgren med massiv respekt og proffe team over natta. Og dersom alle skal vente på dette før de begynner skjer det heller ikke noe. Vi må begynne i det små og få med oss så mange som mulig. Resten kommer av seg selv. Det viktigste med drifting er å ha det moro!!!

 

Nå mente ikke jeg bil til 500K. Vet ikke hvor du fikk det ifra. Jeg snakker om generelt kostnader med drifing. De vil forsåvidt være de samme om man har en værsting eller en "vanlig" bil.

 

Det er snakk om dekk, bensin, olje osv osv....

Jeg har veldig lyst til å begynne med drifting, og føler at jeg har bilen, men det å bruke opp dekk etter dekk har jeg faktisk ikke råd til.... og det er der "hindringen" er for mitt vedkommende.

 

Hva med muligheten for å få til en avtale med en dekkforhandler? ikke spons, men generelt billige dekk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsåvidt ikke fått noe konkret tall noe sted. Poenget var bare å illustrere at mange av de jeg har snakket med er veldig opptatt av å bygge en værsting driftebil før de kommer på banen. Noe som kanskje er å begynne i litt feil ende med mindre man er helt konge til å kjøre bil.

 

Utgifter vil det selvsagt alltid være, og dekk er nok den største utgiften. Som nevnt er det å få brukte dekk av den lokale dekksjappa en god mulighet, men det er selvsagt mye enklere når man kjører 195/50-15" som jeg gjør, enn om man har 17" og 18".

 

Avtale med dekkforhandler har vi, og vi jobber nå med å sette opp en liste med dekk i alle dimensjoner som det blir veldig hyggelige priser på. Mer info om dette kommer :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knall bra Pudding og Fsr....

 

Jeg ser også på banenkjøring uten drifting som ganske kjedelig, min mening er at nesten hvem som helst greier å kjøre en bra linje,greie tider og riktig nedbreminger på feks rudskogen. Det er når bilen først slipper man kan se om sjaføren greier å håndtere bilen sin...

 

Men problemet mitt (sikkert mange andre også) er som Asim snakker om.....MONEY... jeg har også lyst til å begynne med drifting men problemet er pengene, jeg kan jo slenge rundt banen med mustang også (gjør jo det litt da) men er super redd får å ødelegge noe...

 

For noen så er jo drifting mye billigere enn andre pga at noen har kontakter der de kan få feks billige dekk,omlegging,slitedeler,olje osv osv...

 

JA til drifting.....!

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Ikke for å spore av, men jukser man med olje på dekka? eller bruker bilane sinnsykt med olje i drifting? :D

 

heeh...jeg syntes iallefall olje på dekka er juks.... men feks de eldre bmw'ene (e30,e28,e12 osv) pleier å bruke litt olje ja...;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer nok til å delta på driftingarrangementer når jeg er ferdig med bilen. skal ikke bygge en versting på noen måte men nytter ikke helt å komme med volvo 360`n, med mindre det er på is :) men satser på å skaffe meg noen billige 15" felger jeg kan bruke kun til dette, og da heller kjøre på endel smalere dekk en vanlig for å kutte kostnader, selv om det ser dumt ut :) men den hardcore driftegreia trur jeg nok jeg blir for redd for bilen til å bli med på, orker ikke tanken på å smelle godbilen jeg legger så mye arbeid og penger i

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår